Side 2 av 8 Først 1234 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 76
    Rabiosa sin avatar
    Rabiosa er offline Skal kjempe med nebb og klør for å få mest mulig hjelp!
    Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    82

Standard Sv: Femten år med ME, eller er det stoffskifteproblemer? Veien mot en diagnose.

oi såpass ja.... Jeg er veldig glad du merker bedring da, det er helt sikkert! Gurimalla håper virkelig jeg slipper å gå årevis men skjønner dette ikke er noe quick fix heller gitt..

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Femten år med ME, eller er det stoffskifteproblemer? Veien mot en diagnose.

Sitat Opprinnelig skrevet av Rabiosa Vis post
    Skal også henvises til spesialist (hvem er best i norge, hvis noen kan anbefale en så blir jeg veldig glad, spiller ikke noe roller hvor spesialisten holder til i landet) så her skulle det sjekkes grundig kunne han fortelle!! Gjett om jeg ble glad da!
    Hei Rabiosa

Flere på forumet har skrevet at de har hatt stort utbytte av å komme til Bjørn Johan Øverbye ved Arendal helsesenter

Lykke til !!

-lig hilsen Elbeth

Rabiosa sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    82

Tusen takk! Ja leste om senteret der, og skal absolutt ringe dem!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

" *Air hunger, altså jeg sukker mye, store sukk og gjesper for jeg føler jeg får ikke nok luft på en måte. Vanskelig å forklare "

Jeg forstår godt hva du mener. Og det er grusomt.

Rabiosa sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    82

Tily, ja det er kjipt å gå sånn, men jeg er veldig spent på om jeg kommer noen plass med utredningen siden man tydeligvis må ha bare 10% funksjon av binyrene før man får hjelp der?? Høres jo helt vannvittig ut? (Annen tråd om det her http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...6&goto=newpost )

I mellomtiden lar jeg håpet spire på at jeg kan bli så bra at jeg kan 'leve' igjen, og skal kjempe med nebb og klør for å få mest mulig hjelp!

Da har jeg sendt mail til Dr.Hertoghe og spurt om å få time på grunn av min mistanke om hypo+binyretretthet! Spent på å se hva svaret blir da, håper jeg får komme inn til han! Jeg har ikke noe å tape så da hopper jeg på den dype enden!

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Da har jeg sendt mail til Dr.Hertoghe og spurt om å få time på grunn av min mistanke om hypo+binyretretthet! Spent på å se hva svaret blir da, håper jeg får komme inn til han! Jeg har ikke noe å tape så da hopper jeg på den dype enden!
    Kjempeflott Rabiosa!! Alle som vil vite hvordan å gå fram for å bestille time hos Hertoghe kan lese her. Spørreskjema på hele 23 sider, er omfattende og har meget detaljerte spørsmål.

Jeg håper å få mann min til å bestille time og å fylle ut det omfattende spørreskjema. Han har Diabetes 2, hypothyreose og en haug andre plager - bl.a utslett på hud som klør noe vanvittig og som leger på hudavdelingen ikke finner ut av

Rabiosa sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    82

Åh ja, prøv å overbevis han! Jeg har begynt å tenke sånn at JEG skal faktisk leve med MEG hver eneste dag hele livet og jeg vil være fornøyd med livet mitt. Så lenge jeg ikke er det så skal jeg gjøre alt jeg kan for å endre på det. Nå når jeg har endelig kommet meg så langt som å innse at jeg ikke er frisk, og jeg har fått litt hakeslipp over at jeg i heletatt har klart å leve slik så lenge... Ikke rart arbeidsgivere har vært misfornøyde med meg og sykefraværet har vært skyhøyt uansett skole eller jobb.
    Skal gifte meg i sommer, og klarer ikke engang å være i mitt eget bryllup en hel dag så derfor har vi delt det opp i vielse en dag og fest en annen slik at jeg får med meg mest mulig. Jaja, en må gjøre det beste utav det en har og alltid være løsningsorientert!

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Åh ja, prøv å overbevis han! Jeg har begynt å tenke sånn at JEG skal faktisk leve med MEG hver eneste dag hele livet og jeg vil være fornøyd med livet mitt. Så lenge jeg ikke er det så skal jeg gjøre alt jeg kan for å endre på det. Nå når jeg har endelig kommet meg så langt som å innse at jeg ikke er frisk, og jeg har fått litt hakeslipp over at jeg i heletatt har klart å leve slik så lenge.

Jeg forsto at når man bestiller time er det 3 måneder ventetid. Dette må også planlegges slik at det passer inn f.eks med ferie. Vi har slekt i Nederland og kan planlegge utifra det så vi kan slå to fluer i ett smekk Det hadde ihvertfall vært spennende å komme til dr. Hertoghe spesielt for ham. Menn gjør alt så vanskelig (for seg selv) mange ganger. Jeg har snakket om Hertoghe i flere måneder, sendt skjema så han kan lese det, men hittil har jeg ikke sporet noen YESS-reaksjon

Så, nå har jeg akkurat skrevet ut skjemaet, så kanskje nysgjerrigheten får ham til å fylle det ut...

Rabiosa sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    82

Skal skrive ut jeg og nå og fylle ut. Tre mnd ja... Skal til utredning for ME og hvor jeg skal ha fått time før 17.mai så kan bli litt kræsj der da, men er overbevist om at det ikke er ME... Bl.a med tanke på at jeg 'våkner' på kveldene/natta, har myxødem i overarmene og hevelser i fingre og under bena, den der skjelvingen innvendig osv. Ikke typisk ME det hvertfall.

Rabiosa sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    82

Googlet recovery adrenal fatigue og kom over denne siden: http://www.naturalnews.com/019339.html

Utdrag av symptomer, hvorav de med fet skrift er de jeg har:
    Symptoms of adrenal fatigue:

*Morning fatigue -- You don't really seem to "wake up" until 10 a.m., even if you've been awake since 7 a.m.
    *Afternoon "low" (feelings of sleepiness or clouded thinking) from 2 to 4 p.m.
    *Burst of energy at 6 p.m. -- You finally feel better from your afternoon lull.
    *Sleepiness at 9 to 10 p.m. -- However, you resist going to sleep.
    *"Second wind" at 11 p.m. that lasts until about 1 a.m., when you finally go to sleep.
    *Cravings for foods high in salt and fat

*Increased PMS or menopausal symptoms
    *Mild depression
    *Lack of energy
    *Decreased ability to handle stress
    *Muscular weakness
    *Increased allergies

*Lightheadedness when getting up from a sitting or laying down position
    *Decreased sex drive
    *Frequent sighing

Inability to handle foods high in potassium or carbohydrates unless they're combined with fats and protein

Herregud det var ikke lite da???? Grunnen til at jeg ikke har feta ut det med maten er at jeg har ikke tenkt over det, vet jeg har veldig varierende mage men hva som gjør det har jeg ikke testet ut. Tror ikke jeg er verre nå med pms enn før, men så har jeg vært som det her siden jeg var 15 da så dette kommer jeg sikkert aldri til å finne ut.

Uansett, jeg blir faktisk ganske overrasket om jeg ikke har binyretretthet faktisk!

Side 2 av 8 Først 1234 ... Siste

Lignende tråder

1. Væskefyllte, smertefulle kuler oppover hånden. Myksødem?
    Av janis i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 1
    Siste melding: 01-12-11, 13:14
  2. Svar: 4
    Siste melding: 10-05-11, 13:25
  3. Mitt liv, et levende helvete! Hypo 11 år, nye forandringer..
    Av Thomas W H i forumet Presentasjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 28-02-09, 16:37
  4. Svar: 4
    Siste melding: 03-07-07, 13:30
  5. Levende død,noen som føler det samme?
    Av meg i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 5
    Siste melding: 06-08-05, 23:17

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn