Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Viktig! Oppstart LDN ved Hashimoto’s thyroiditis

Denne informasjonen har jeg fått fra en annen på nettet
    With thyroid, we have to be Very Careful How we raise and When we raise. Usually, it goes like this:

Month 1 1.5 ml LDN Check FT3 & FT4 and adjust meds end of month

Month 2 3.0 ml LDN Check and adjust meds

Month 3 4.5 ml LDN Check and adjust meds

This is the protocol I learned from Dr Jeffrey Dach who knows his LDN and Thyroid Disease! This is vitally important to check and adjust Thyroid Meds each month or you may go Hyperthyroid! Which as most of us know is know is no walk in the park!!! ;- D WARNING FROM LOWDOSENALTRXONE.ORG!Those patients who are taking thyroid hormone replacement for a diagnosis of Hashimoto’s thyroiditis with hypothyroidism ought to begin LDN at the lowest range (1.5mg for an adult). Be aware that LDN may lead to a prompt decrease in the autoimmune disorder, which then may require a rapid reduction in the dose of thyroid hormone replacement in order to avoid symptoms of hyperthyroidism. Also remember that the equilibrium of TH1-TH@ will be upset, so you can get both hypo and hyper symptoms after starting LDN. I recommend working through the hypo but stop your thyroid for the hyper.
    Det er altså uhyre viktig å starte på en lav dose, og øke langsomt. Jeg har lest om folk som er svært følsomme for medikamenter, de starter på 1 mg. På denne måten kan du både unngå bivirkninger/ubehag ved oppstart av LDN, samt at skjoldbruskkjertelen går helt bananas.

I tillegg til å sjekke FT3 og FT4 hver måned i starten, sjekk også leververdier med jevne mellomrom. Leververdier skal også sjekkes før oppstart av LDN.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Viktig! Oppstart LDN ved Hashimoto’s thyroiditis

Sakset fra et LDN-forum:

Før du begynner med LDN:

Vi må få alle organer i best mulig form før vi begynner på LDN ellers kan du få trøbbel. Derfor er det også smart å bli optimal på CT3M før oppstart på LDN. Lavt kortisol eller høyt kortisol kan også skape problemer med LDN. Defor er det lurt å foreta en 24 timers spytt test før LDN! Gjør hva du må gjøre for å fikse dette.

Hvilke andre saker kan påvirke suksessen LDN? Her er en stor en! Har du candida? Dette er en av de tingene som vil stoppe LDN i å arbeide! Samme med opiatbruk. Få en frisk tarm!

Hva med revers T3? Er den kontrollert og adressert?

Har du sjekket jern? Har du behandlet dette? Høy eller lav B12? Er det en sjanse for at du har perniciøs anemi? Hvordan balanserer du med resten av B-vitaminene? Hva med vitamin D3? Er den høy nok?

Er du gluten og laktose fri? Bli det.

Er det noen sjanse for at du har Lyme/Borreliose sykdom? Dette er det som er vanskeligst å forholde seg til, fordi det er så mange variabler med denne plagen! Hvilken behandlingsplan bruker du?

Noen tror at LDN er magi. Det er ikke! Det er hardt arbeid! Det er ingen magi i livet.

Ellers er det viktig å følge opp med blodprøver hver måned under oppstart for å følge med på både stoffskifte og andre ting som kan endre seg ved oppstart av LDN
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Red face Sv: Viktig! Oppstart LDN ved Hashimoto’s thyroiditis

Jeg har nok ikke den friskeste tarmen i skuffen
    (fritt etter en perifer bekjent: "Jeg er nok ikke den smarteste kniven i skuffen!")
    og har også i overkant med candida, dessverre.

Tror forresten det er den fordømte soppen som manipulerer meg til å ikke motstå ssssssjokolade
    Gluten og laktose har vært i min blindsone - er det viktig for alle og skygge unna dem..?

Selvom jeg var kommet opp i dose på 3 mg som jeg brukte i månedsvis,
    så har jeg den siste måneden eller så ikke brukt LDN..
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Viktig! Oppstart LDN ved Hashimoto’s thyroiditis

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg har nok ikke den friskeste tarmen i skuffen
    (fritt etter en perifer bekjent: "Jeg er nok ikke den smarteste kniven i skuffen!")
    og har også i overkant med candida, dessverre.

Tror forresten det er den fordømte soppen som manipulerer meg til å ikke motstå ssssssjokolade
    Gluten og laktose har vært i min blindsone - er det viktig for alle og skygge unna dem..?
    For at tage det sidste først: det tror jeg.

Med hensyn til Candida, er der gode chancer at blive den kvit ved hjælp af "proteaser-enzymer" taget mellem måltider eller på tom mave:

Mellem måltiderne - for at understøtte og berolige det løbske immunsystem, OG for at bekæmpe bakterie- og virussmitte, for at understøtte kroppens udskillelse af affaldsprodukter af forbrænding og inflammationer, samt for at reducere/fjerne diverse parasitter, herunder overvæksten af Candida. Her anbefales særligt høj-protease-blandinger, selv om selv de "almindelige" blandinger er en stor gevinst, herunder Bromelain indeholdende flere typer af proteaser. (Fra tråden Enzymer og lavt stofskifte)

Hvad angår chokolade, kan der være andet end Candida, der lokker kroppen til at længes efter chokolade. Det kan være ganske bestemte substanser i chokolade, som kroppen "kræver" for at fungere mentalt eller fysisk, eller begge dele: http://www.fitday.com/fitness-articl...chocolate.html Artiklen er ikke så videnskabelig, men giver gode points at søge videre på...

Det kommer også an på, hvilken type chokolade man længes efter: mælkechokolade betyder nok "en sød tand", mens længsel efter den mørke, er nok dikteret af kroppens behov for sporstoffer...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Red face Sv: Viktig! Oppstart LDN ved Hashimoto’s thyroiditis

Takk for svar Anisa

Jeg har brukt opp en boks med disse http://www.iherb.com/Now-Foods-Super...80-Tablets/856
    og har nå bare igjen av pancreatin (now).
    Du skrev og ga anbefaling på disse to produktene i en annen tråd ifjor en gang - husker ikke i farta hvem sin tråd det var..

Jeg får bestille noen flere superenzymer - før kredittkortet mitt går ut
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Hordaland
    Alder
    50
    Meldinger
    108

Standard Sv: Viktig! Oppstart LDN ved Hashimoto’s thyroiditis

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    så har jeg den siste måneden eller så ikke brukt LDN..
    Er det noen her inne med Hashimoto som har blitt bedre med LDN?

Lignende tråder

1. ”Kronisk autoimmun atrofisk thyroiditis”
    Av akas i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 97
    Siste melding: 18-11-13, 10:00
  2. Kjente og mulige årsaker til Hashimoto's thyroiditis
    Av Mod i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 0
    Siste melding: 08-12-11, 09:14
  3. Subacute Thyroiditis Causing Thyroid Storm
    Av Anisa i forumet Høyt stoffskifte
    Siste melding: 07-11-10, 11:44
  4. Psykiatriske manifestationer af Hashimoto`s thyroiditis
    Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Siste melding: 16-01-10, 22:38

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn