Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Normal Labs- Normale blodprøver

En svensk kvinne forteller følgende:

Jag har helt normala blodprover men har vetat i två år att jag varit hypo utifrån mina tydliga symptom. Inga läkare godtog min diagnos eller lät mig prova medicin så jag blev desperat efter att ha varit sjuk så länge. Jag hade läst om hur många hade svårt att konvertera T4 till T3 och därför kunde behöva aktiva T3 direkt och tänkte att eftersom det inte syntes i mitt blodprov kunde vara ett konverteringsproblem jag hade. Forskning med Stefan Sjöberg visade att det kunde vara så att 1 av 7 patienter hade detta problem. Jag köpte Paul Robinsons bok och beställde Lio på nätet från England, fick även köpa en burk av en medsyster. Jag provade mig därefter försiktigt fram med microsmå doser i början för att sedan höja alltmer och i nästa steg började jag ta allt tidigare dos på morgonen och nattimmen. Jag har använt termometer och tagit min puls för att avgöra när jag ska höja dos eller ev sänka om det blivit för mkt. Genom stöd på vår svenska FB-sida "Myxödem" har jag kunnat utvärdera och gå vidare. Jag fick energi som jag inte haft på mkt länge, blev klarare i hjärnan och började sova bättre. Nu har jag tyvärr en infektion som gör att jag mår sämre men utan Lio skulle jag inte klarat det. När jag märker att dosen avtar i kroppen är det som om livet rinner ur mig så det här kommer jag att fortsätta med!

Vill också säga att jag upplevde en skillnad när jag började ta Lio enligt Paul Robinsons protokoll! Stor skillnad på effekt av Lio. Jag har läst att en del kan halvera sin Lio-dos när de börjar ta nattdos också. : )

Vi börjar bli en allt större grupp sjuka i Sverige som prövar detta med Lio enbart eller i kombinationer med annat framgångsrikt. Många får en känsla av att få känna på hur det är att börja få livet tillbaka. Det här känns stort, en möjlighet för många sjuka att komma tillbaka till ett normalare liv!

Les om blodprøver på Paul Robinsons blog http://recoveringwitht3.com/blog/thy...ring-treatment

English

A Swedish woman :
    I have normal labs, but have known for two years that I was hypo, because of my symptoms. No doctors accepted my diagnose, or let me try medication. I ended up quite desperate after beeing ill for a long time. I read that many had problems converting T4 to T3, and could need the active T3 direct. because my bloodtests was normal I thought I could have a problem with converting. Science done by Stefan Sjöberg had proved that 1 of 7 patients had this problem. I bought Paul Robinsons book and bought T3 on the internet. I carefully tried with micro doses in the beginning, for later to encrease the dose. The next step was to take the first dose earlier and then in the night. I have been using thermometer and taken my pulse for changing the dose up or down. By support by our Swedish site "Myxödem" at Facebook I have been able to go further on.I got an energi I had not had on a very long time, my brainfog lifted, nd I started to sleep better.

I want also to say that it was a huge difference when I started to take T3 by Paul Robinsons protocol! I have been reading that some are able to reduce their T3 dived by two when they start to take it by night.

We are a bigger patient group in Sweden who tries this T3 only, or in combintation. A lot of people get their life back. This is huge, a possibility to come back to a more normal life!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Normal Labs- Normale blodprøver

Stefan Sjöberg, endokrinolog och docent vid Karolinska institutet, forskar om hypotyreos. Han berättar att en del hypotyreosdrabbade inte kan omvandla hormonet tyroxin till det aktiva hormonet trijodtyronin. Det betyder att de inte blir symtomfria trots att de får läkemedel.
    Han har undersökt halterna av de båda sköldkörtelhormonerna i blod och spinalvätska hos hypotyreospatienter och studier visar att halterna av hormonerna steg i blodet vid läkemedelsbehandling. Men trots detta steg inte nivåerna av trijodthyronin i spinalvätskan. Proverna ska nu jämföras med prover från friska försökspersoner.

- Kanske behöver vissa hypotyreospatienter annan behandling, som högre doser tyroxin eller läkemedel med trijodthyronin. Men det vet vi inte ännu.
    En fråga inom endokrinologin är gränsvärdena för vilken lägsta nivå av sköldkörtelhormoner som ska anses som sjukliga. Idag görs inte samma bedömning över hela landet - också olika läkare i samma landsting kan göra olika bedömningar. En del drabbade har symtom trots normala värden.

- Jag tycker att man inte kan ställa diagnos enbart utifrån blodprov. Mycket annat måste vägas in, som patientens berättelse och ärftlighet.
    mer om Stefan Sjöberg her

Forskning av Stefan Sjöberg Svensk beskrivelse av studien på Hypo2.info
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Stoffskiftet har aldri vært "lavt", bare i grenseland...
    Av Evlina i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 35
    Siste melding: 29-08-12, 13:43
  2. normale blodprøver...eller?
    Av superkatti i forumet Blodprøver
    Svar: 17
    Siste melding: 15-02-11, 18:26
  3. "Flotte og normale blodprøver"
    Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 04-03-09, 16:27
  4. Forstørret Thyroidea med normale blodprøver