Side 3 av 7 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 67
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Hordaland
    Alder
    40
    Meldinger
    187

Standard Dagboken til Tone

Jeg satt og leste i en gammel dagbok og kom over et innlegg fra 21 sep 2010,der jeg skriver at no skal jeg ta meg sammen,slutte å være så lat,trimme hver dag,slutte å klage,komme i form....+++++++ skikkelig rakket ned på meg selv fordi jeg trodde jeg var lat og deprimert....
    Legen sa til meg at jeg kjenner mye på angst og deprisjoner...jaja tenkte jeg....Dumme dumme meg!!!!!!!

for et par uker siden fikk jeg utskrift av blodprøver som er tatt helt tilbake til 2002...

og av rein nygjerrighet tenkte jeg i dag at jeg skulle se hvordan blodprøvene mine var rundt sep 2010...
    og joda,jeg ble sååååååå forbanna når jeg såg at TSH min var 13.89 og FT4 min var på 10.8 i september!!!!!

og det eneste legen skrev i brevet som kom i posten var at stoffskiftet mitt var litt lavt og at jeg skulle øke med 100mg levaxin i uken.
    og at det var veldig viktig at jeg kom meg ut av huset og ikke ble deprimert og innestengt.....
    (var hjemme i fødselspermisjon)

Helve*** møkka fastlege som ikke klarer å tenke lengre enn til nesen sin.....

jeg skal til legen på mandag og er meget spent på hva han har for noe lurt om ferritin og B-12 verdiene mine....

det høyeste jeg har vært i B-12 verdiene siden 2002 er 360,men på de fleste prøvene har den ligget på alt fra 154-185-250/260.... er ikke dette for lavt?(pr dags dato er den 293)
    og ferritin veriene mine gikk frA 172 til 58 etter fødsel....og har bare gått ned og ned siden den gang og er no på 24.....
    (han kan da umulig mene at en som er vant til å ligge høyt på ferritin ikke merker når den er lav??)

og når jeg har tidligere spurt om han er sikker på at blodprøvene mine er fine,så jada de er supre de er det jeg får til svar!!!!

han kommentar når jeg spurte etter utskrift av blodprøve resultatene var: tørr du det da????
    som en lett hentydning til at hyperkonderen i meg skal hoppe fram!!

dobbel sukk......det er utrolig frustrerende når det går opp for en at jeg har slete med stoffskiftet siden 2002(hvertfall)fant prøvesvar fra 2003 med TSH på 3.67 og FT4 på 11.3...

og i alle år har han sagt jeg har deprisjoner og jeg har tilbringt maaange år fremfor en psykolog og gråte mine tårer og snakket om barndom(for det er alltids barndommen som gjør en deprimert)
    og lykkepiller ble prøvd på et tidspunkt uten NOEN som helst virkning annet enn enno mer uro.....

og da tenker jeg... har jeg virkellig gått de siste 15 årene og blitt feilmedisinert og diagnosert?????
    såfall blir jeg rasende forbanne her!!!

vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg til legetimen på mandag!!
    Fibromyalgi, masse allergier, Hashimoto's. Dagboken til Tone

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    51
    Meldinger
    420

Standard Sv: Dagboken til Tone

Huff, skjønner at du blir rasende ja!
    Jeg kan bare si at når mitt B-12 nivå ligger der du er, så er det for lavt for meg. merker det veldig godt.
    men hvis du ikke får gehør fra legen din denne gangen, så e om en second opinion, altså be om en annen lege sine tanker.
    Også kan du kanskje be om å bli henvist til en endokrinolog?
    Jeg bl emøtt litt på samme måte, og jeg valgte rett og slett privat. Nå hører legen min på meg heldigvis, så nå føler jeg meg ivaretatt.
    Uansett - lykke til!
    Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,043

Post Sv: Hvordan stoffskiftet mitt ligger ann?

Sitat Opprinnelig skrevet av toneij Vis post
    dessverre så er det ingen steder der det står noen referanseverdier på disse arkene jeg har fått...
    det sår heller ingen verdier i parantes noen sted....

tror jeg bare får ringe til legen og høre hva han synest om ferritin verdiene mine......
    Spør samtidig om du kan få utskrift hvor referanseverdiene er med.
    Hvis dette (mot formodning) er vanskelig - så få greie på hvilket laboratorie som har utført analysen -
    det er flere laboratorier (som du jo også nevner, selv ) som har referanseverdiene sine liggende på nett

Eksempel:
    http://www.furst.no/analyse-og-klinikk/referense/

og/eller: http://www.uus.no/labus/index.asp?bo...slo-sykehusene

hvis da scroller nedover kommer du til S-fT4:
    http://www.uus.no/labus/index.asp?Bo...slo-sykehusene
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Hordaland
    Alder
    40
    Meldinger
    187

Standard Sv: Hvordan stoffskiftet mitt ligger ann?

Jeg har funnet ut referanseverdien til lab legen min bruker.
    Og det er:
    Ferritin: 18 -250
    Der mine siste prøver som er tatt var på 24.

Jeg var hos min "kjære"lege i dag og tok nye blodprøver.og spurte han var han synest om ferritin nivåene mine?
    Og det han sa var:
    Jo ja.det er ikke så høy.men du har ligget mye høyere før!!
    Og du vil ikke bli blodfattig før til sommeren!!!!!!!"
    Men jeg burde ta jerntilskudd og komme igjen å ta nye prøver om et par uker..

Synest den kommentaren med at jeg ikke ble blodfattig før til sommeren var så god at jeg spurte han om det var meningen at jeg skulle heeelt i kjelleren før han fortalte at jeg hadde lite jern?
    Og at når jeg normalt frem til her i livet har ligget mellom 100 og 220.
    Så må jeg vel klart merke forskjell???

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Sikke dog en idiot.

Fortjener udskiftning.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Prøv Aminojern, fås på helskost. Og ta mye, mye mer enn det som står som anbefalt dose, 25 mg. Ta en ny blodprøve jevnlig
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Hordaland
    Alder
    40
    Meldinger
    187

Question Spørsmål ang antistoff

det er så mye jeg ikke forstår med antistoff...er det sånn og forstå at en som har høyere verdier med antistoff er hardere rammet?

altså i mitt tilfelle der den ligger på 350,er skjoldbrukskjertelen min friskere enn en med anti-TPO på 1000..

og hva betyr det egentlig?
    har jeg masse egenproduksjon,mens han på 1000 har mindre?
    og kommer denne bare til og stige og stige?
    såfall hva skjer da?
    dør skjertelen ut?
    og hva skjer da?(gosh,skjenner jeg begynner bli flau av alle spørsmålene no)

og jeg ser masse skriverier om kost som får anti-TPO en ned,hva er det godt for?
    kan en bli frisk,eller friskere?

og ikke minst har jeg spurt dette spørsmålet på rett sted?
    er hashimoto`s sykdommen en har vist en har når en lager antistoff?

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: dumme spørsmål ang antistoff

Anti-TPO viser om det er antistoffer som slåss mot kjertelen. Til høyere tall, til sterkere er angrepet.
    Hashimoto er navnet på den tilstanden man er i når antistoffene bryter ned produksjonen i kjertelen. Det har fått navn etter en japansk lege som heter Hashimoto som oppdaget denne prosessen. Hashimoto er altså ikke en diagnose man har livet ut, men bare så lenge det er restproduksjon i kjertelen.

Har man antistoffer vil kjertelen gradvis fungere dårligere, helt til den ikke klarer og produsere meg. Denne prosessen tar tid, og jeg og mange med meg, mener at antistoffene gir mange av symptomene vi sliter med. Selen er en av tingene som iallefall for meg hjelper på og få ned antistoffene. Jeg blir ikke friskere av og redusere antistoffer, men jeg slipper mange av symptomene, og det er viktig for meg iallefall.
    Det er en del og lese om Hahimoto i forumdelen her inne.

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Hordaland
    Alder
    40
    Meldinger
    187

en liten oppdatering siden sist

jeg var hos legen for et par uker siden og legen sa da at det var lurt jeg hadde begynt å ta jern tilskudd og det måtte jeg fortsette med,ellers ville jeg bli blodfattig iløpet av sommeren
    ehhh ja jeg vet det sier jeg til han....men hadde du planer om å fortelle med at ferritin verdiene mine begynte å bli lav før jeg falt heeelt i kjelleren,spør jeg han??
    da bare fnyser han det bort og sier jeg ikke har anemi enno

han hadde aldri hørt at B-12 verdiene til de med stoffskifte eller at ferritin verdiene burde ligge litt høyere enn lavere....
    ellers så var det fremdeles ikke noe peong i å måle anti-tpo fordi hadde en antistoff så hadde en antistoff....og ingen vitaminer eller mineraler kunne forandre på det...(som han hadde hørt om hvertfall)

og T3 ville han ikke måle(og har aldri blitt målt på meg) fordi den hadde INGEN betydning.....

men jeg fikk tatt noen blodprøver på matallergi...
    og fikk beskjed på at jeg har hvete,hasselnøtt,pianøtt og egg allergi....jeg har riktignok ikke fått dette på trykk enno og vet ikke hvor mye utslag det var på de prøvene....
    fikk også levert inn en døgnurin for måling av kortisol,men har ikke fått noe svar på denne enno...

ellers så sa han at han hadde sett på parpir jurnalen min og funnet noen stoffskifte prøver fra 1999 og da låg TSH på 2.63 og FT4 på 13.
    så da sa han at jeg hadde ikke stoffskifte problemer på den tiden og at mitt normale stoffskifte var da optimalt på den tid og at jeg burde ligge meg på de verdiene no også!!!

ehhhhhhhh,herremin hatt....jeg blir så frustert over denne legen sin udugelighet på dette området......
    han er strålende flink på utrolig masse..men jeg tror at stoffskifte må han absolutt begynne å lese seg opp på....

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

En læge, der i udgangspunktet mener, at t3 ikke betyder noget, har for mig at se langt igen med hensyn til at forstå noget som helst om stofskiftet. Du burde ikke ha en så uvidende læge - det er jo slet og ret farligt at ha sådan en, når man ikke er rask/frisk.

Det er simpelthen for åndssvagt med de her læger, der hævder, at t3 ikke betyder noget. Jeg har ikke ord for min forargelse

Vitaminer og mineraler er der mange læger, der ikke ved noget om Men hvis man så i det mindste kan få lov til selv at tilføre det, der er brug for, så ville meget være vundet. Og hvordan er det egentlig med dit d-vitamin - får du nok af det?

Nielsigne

Side 3 av 7 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. Dagboken til Vibeke W
    Av VibekeW i forumet Dagboker
    Svar: 171
    Siste melding: 30-03-14, 08:45
  2. Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
    Av Fanni i forumet Dagboker
    Svar: 62
    Siste melding: 29-04-12, 14:14
  3. Beundringsverdig! Tone Simonsen