Side 7 av 7 Først ... 567
Viser søkeresultater 61 til 67 av 67
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Hordaland
    Alder
    40
    Meldinger
    187

Standard Sv: Dagboken til Tone

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Pussig at det var netopp på Haukeland, for der har K Løvås E S Husebye hatt en undersøkelse:

Kortisol i spytt ved sykdom i binyrene
    http://tidsskriftet.no/article/1502899

"Hovedbudskap

• Kortisol i spytt reflekterer biologisk aktivt kortisol
    • Kortisol i spytt ved midnatt er en enkel og god screeningtest for Cushings syndrom, verdier innenfor referanseområdet taler sterkt imot syndromet
    • Kortisol i spytt kan anvendes til å tilpasse dosering av kortison ved binyrebarksvikt
    "

Håper du leser hele artikkelen (den er ikke så lang ) -
    kanskje du kan ta med til legen din - kanhende bruke markeringstusj på de mest relevante stedene

det er faktisk husebye som jeg har ventet på time hos,men han er en opptatt mann vist....legen min og han har hatt noen tlf mellom seg og husebye mente jeg skulle ta en dexametason test,ingen snakk om verken spyttprøver eller serum kortisol...
    den testen er jo for cushings syndrom og det er noe jeg absolutt ikke tror jeg har...
    jeg skal ta og printe ut og ta med til fastlegen min når jeg skal der i des,og håpe jeg får tatt spyttprøver..

har du peiling på kortisol prøveresultatene jeg har tatt i blod? jeg synest no ikke de var så veldig gode?
    men det er vel masse en kan gjøre for å hjelpe binyrene sine selv også?

tusen takk for innspill kelvin
    Fibromyalgi, masse allergier, Hashimoto's. Dagboken til Tone

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Hordaland
    Alder
    40
    Meldinger
    187

LITEN OPPDATERING FRA MEG.

jeg har vært å tatt ultralyd av skjoldbrukskjertelen min og fikk beskjed om at den var veldig liten,mye mindre enn den skulle vært.men såg frisk ut ellers ingen farligheter på den...
    så det betyr vel at den snart er oppspist av immunforsvaret mitt det? og egenproduksjonen blir null?

ellers har jeg begynt å ta lio tilskudd i tillegg til min daglige dose av levaxin..er oppe i 125x7 med levaxin og 15/20 med liox7.
    formen er mye bedre etter jeg begynte med lio,men langt i fra optimal.
    pluss jeg er snart 13 uker gravid,begynnende svangerskaps diabetes og livet er topp
    Jeg skal i morgen å ta glukosebelastning siden legene er så redd for blodsukkeret mitt..Jeg måler meg før og etter måltid og blodsukkeret er helt fint sålenge jeg ikke spiser sukker og for mye karbohydrater.
    men regner med legene vil prøve å presse meg til å begynne med insulin som de gjorde i forrige svangerskap..men jeg er veldig lite lysten på det..og blodsukkeret mitt er "bare" presset,det er ikke voldsomt for mye høyt etter måltid,det sier seg vel at blodsukkeret ikke skal overstige 7 under en graviditet..og mitt var 7.4 på det meste etter måltid i forrige svangerskap.
    så prøver i det lengste å kostregulere blodsukkeret.

Jeg er begynt å lese litt mer på naturlig stoffskifte medisin,da jeg tror det er det som skal til for at formen blir en annen her.men den kampen får vente til babyen er ute og formen noe stabil.

så no krysser vi fingrene for at morgenkvalmen og influensa og omgangssyken og forkjølelsene holder seg vekke til høsten igjen
    det har vært en hard desember månd.

Men et riktig godt nyttår til deg som evt leser dette

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Gratulerer med baby på vei
    Godt og høre fra deg.
    Om du velger lavkarbo som livstil, iallefall nå i svangerskapet, er sjansen større for og unngå insulin.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    69
    Meldinger
    207

Hei toneij
    Jeg vil bare fortelle deg hva "ultralydmannen" jeg var hos for et par år siden sa - forøvrig en meget rutinert og anerkjent mann i den bransjen
    Han sa at også min kjertel var veldig liten, men at det var noe de ofte så hos de som gikk på Levaxin! Så det er ikke sikkert at din kjertel er oppspist av noe som helst, ettersom h*n også sa at den så frisk og fin ut.
    Jeg har aldri hatt betennelse som har tært på min kjertel, men den er altså likevel liten. Er det ikke slik at ødelagte kjertler ser mørke ut på ultralydbildet, da?

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Hordaland
    Alder
    40
    Meldinger
    187

Hei BenteR ja no håper jeg vikelig det ender med et lite barn til,sånn at vi kan si oss ferdige med graviditeter og fødsler

Jeg må spise mye karbo redusert hvertfall,det måtte jeg med forrige mann også..så no blir det mye knekkebrød og hvitost og skinke.foreløbig går det greit med kjøpe knekkebrød,men vet jeg må over på å bake mine egne. og en frukt går også bra enno,men jeg tar den da i forhold til et måltid,enten etter middag eller kvelds.
    jeg kommer til å gjøre alt i min makt til å holde dette så stabilt som muligt..jeg er begynt å gå tur igjen også,så det vil jo bare hjelpe på!

men jeg ble veldig skuffet fordi jeg fikk avslag på å føde på stord,da jeg ble betegnet som risiko svangerskap,men min svangerskaps diabetes,stoffskifte og høy bmi.

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Hordaland
    Alder
    40
    Meldinger
    187

Halla takk for svar,jeg har ikke peiling på det bare er helt normalt med mindre skjertel..kan godt være det. er no bare glad det ikke var noe problemer sånn fysisk med den.
    jeg har bare gått på levaxin siden 2009,men har hatt påvist antistoff og grenseland prøver siden 1999 og da gått umedisinert ALT for lenge.
    derfor jeg tenkte kanskje at den var litt spist opp,men det er jo ikke sikkert..de sa jo egentlig ikke noe om det

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,401

Gratulerer med svangerskapet. Dessverre er det som du sier endel risikofaktorer ved ditt svangerskap. Anbefaler deg på det vameste å lese deg opp på lavkarbo. Det er den perfekte måten å regulere blodsukker og dermed diabetesen din på. Det kostholdet vil også påvirke din forhøyede bmi som du nevner som en av svangerskapsrisikoene. Lykke til med babyen iallefall

Side 7 av 7 Først ... 567

Lignende tråder

1. Dagboken til Vibeke W
    Av VibekeW i forumet Dagboker
    Svar: 171
    Siste melding: 30-03-14, 08:45
  2. Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
    Av Fanni i forumet Dagboker
    Svar: 62
    Siste melding: 29-04-12, 14:14
  3. Beundringsverdig! Tone Simonsen
    Av Maia i forumet Diverse relatert til helse og sykdom