Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 23
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    54
    Meldinger
    3,363

Standard Sv: Utrolig trøtt. Lei av å være lei!

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Nielsigne Når du svarer, tror du nok at det er thyroxin, Pingomamma bliver sat i behandling med. Det tror jeg ikke bliver tilfældet. Jeg tror, at det lave TSH får lægerne til at sætte Pingomamma i behandling med thyreostatika dvs. anti-thyroid lægemidler, der skal sætte hendes stofskifte ned, ved at blokere for hendes T3 og T4 - for at få hendes TSH til at stige.
    Undskyld misforståelsen!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,233

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Undskyld misforståelsen!
    Denne misforståelse tjener dig til en (stor) ære, Nielsigne. Selvfølgelig var højt stofskifte ikke det første du tænkte på, når du så tallene Fritt T3 5,0 ( 3,5- 6,5 ) og Fritt T4 19,7 ( 11,0-23,0 ).

Bare fordi TSH er lavt?

TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon! TSH er IKKE et stofskifte-hormon!

Stofskifte-hormoner er T4 og T3 !

Lavt T4 og T3 = lavt stofskifte!

Højt T4 og T3 = højt stofskifte!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    54
    Meldinger
    3,363

Nej, netop ... men noget har jeg så misforstået alligevel. Om gale læger ...

Pingomamma, kan du ikke gå til en anden læge? Dette virker så mærkeligt og forkert!

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    østfold
    Alder
    34
    Meldinger
    16

Standard Blodsprøve svar. Høyt stoffskifte.. Hjelp!

Hei!

Har skrevet inn her før om blodprøver, idag har jeg fått et mer detaljert svar som jeg håper noen vil se på.

Tsh var ikke målbart men under 0,02
    T4 19
    T3 8,3

Tras var innenfor normalverdier..

Hva betyr dette? Leser såpass at jeg regner ikke med å ha Graves.
    Skal på sykehuset til torsdag, men er veldig nervøs og redd..

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    østfold
    Alder
    34
    Meldinger
    16

Standard Sv: Blodsprøve svar. Høyt stoffskifte.. Hjelp!

Må legge til at

TSh har tidligere vært på 0,09 og 0,01
    T4 har gått fra 19,7 til 19
    T3 fra 6,5 til 8,3

Medlem siden
    Apr 2012
    Meldinger
    50

Standard Sv: Blodsprøve svar. Høyt stoffskifte.. Hjelp!

Hei

Jeg er ny her inne, og enda ikke rett person til å svare deg. Men vil uansett legge til at du bør skrive refereanseområdene, slik at noen kan tyde resultatene sammen med deg

Meget dyktige folk her inne, så jeg regner med du får hjelp!

-Shadow

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    østfold
    Alder
    34
    Meldinger
    16

Standard Blodsprøve svar. Høyt stoffskifte.. Hjelp!

Etter å ha vært dårlig i snart 6 måneder har jeg endelig fått en diagnose.

Andre med erfaring med dette?

Tenker på hvordan det blir å få flere barn, om jeg da blir syk igjen...

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    54
    Meldinger
    3,363

Standard Sv: Andre med post partum tyreoiditt?

Prøv at skrive post partum tyreoiditt i søgefeltet, så kommer der flere mulige tråde.

Toramoras fx: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=12793

Nielsigne

... men hvorfor skriver du egentlig under "Højt stoffskifte"? ... dine tal var så lave , husker jeg noget om

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    57
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Andre med post partum tyreoiditt?

Dette er hva store medisinske leksikon sier om det:

POSTPARTUM TYREOIDITT

Postpartum tyreoiditt er en spesiell variant av den kroniske tyreoiditten. Kanskje har så mange som 10 % av de fødende tegn til tyreoditt de nærmeste ukene og månedene etter fødselen. Langt de fleste av disse pasientene har thyreoideantistoffer i blodet. Ofte har sykdommen et tofaset forløp med en initial og ofte kortvarig hypertyreot fase fulgt av en mer eller mindre langvarig hypotyreot fase. I de fleste tilfeller normaliseres stoffskiftet, og ofte forsvinner også thyreoideantistoffene fra blodet. Ved påfølgende fødsler er imidlertid pasienten igjen utsatt for å få en ny tyreoidittepisode.

Postpartum tyreoiditt illustrerer hvilken betydning de kvinnelige kjønnshormonene har for utviklingen av kronisk tyreoiditt, som forekommer langt hyppigere hos kvinner enn hos menn og debuterer oftest rundt tidspunktet for menarke, etter fødsler, rundt menopause og hos eldre kvinner. Åpenbart spiller østrogener her en vesentlig rolle, men nærmere kunnskap om dette samspillet mangler.
    Behandlingen

Behandlingen vil som oftest være avhengig av den graden og varigheten som tyreoidittens hypotyreote fase har. Viktig er det å unngå forveksling av en postpartum tyreoiditt og en fødselsdepresjon som kan ha lignende symptomer.

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    østfold
    Alder
    34
    Meldinger
    16

Unhappy Jeg holder snart ikke ut mer! Bare gråter.. Hvor syk skal man egentlig bli?!

Vært dårlig i 6 måneder nå, fått diagnose postpartum tyreoiditt. Stoffskiftet er høyt, men ikke veldig høyt. Får ikke behandling da dette skal gå over av seg selv.

Føler jeg bare har blitt verre, er gyngende svimmel, utmattet, hodepine og fryktelig skjelven.. Iblandt blir jeg helt fjern og det føles ut som kroppen er i ferd med å kollapse. Jeg orker ikke ha det sånn,hverdagen er fylt med angst og utmattelse, hvor syk er det lov å bli før jeg får behandling egentlig?

Blir en klage tråd det her, er vel egentlig litt på jakt etter andre som kjenner seg igjen og solskinnshistorier. Føler legene ikke tar meg på alvor når jeg sier hvor dårlig jeg har det. Mange tårer har det blitt. Hadde det ikke vært for datteren min hadde jeg ikke brydd meg med å i det hele tatt stått opp om morgenen..
    Burde det ikke snart gå over da? Eller kan de siste to ukenes forverring tyde på at stoffskiftet er i ferd med å forandre seg fra høyt til lavt? Noen som tør å tro noe? Føler meg bare så alene...

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Autoimmun tyreoiditt
    Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 20-10-14, 15:45
  2. Andre med post partum tyreoiditt?
    Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 2
    Siste melding: 20-04-12, 15:02
  3. Post partum tyreoiditt
    Av Toramora i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 10
    Siste melding: 28-11-11, 22:59
  4. Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
    Av annis i forumet Postpartum tyreoiditt