Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    37
    Meldinger
    15

Standard Gravid og overdosert

Jeg gikk på 100 mcg. Levaxin i ca. 8 uker, men fikk så symptomer på overdosering. Gikk uten medisin 2 uker, men pga. egen usikkerhet og forskjellige tilbakemeldinger fra ulike leger, tok jeg et par ganger 50 mcg. uken deretter.
    Ved legetime fikk jeg beskjed om at jeg slett ikke skulle ha Levaxin, da det ikke er noe galt med mitt stoffskifte. Jeg fikk beskjed om å dele de resterende pillene på 50 mcg. i to og ta 25 mcg. daglig en ukes tid.

For tre dager siden fant jeg ut at jeg er gravid. Jeg ble altså gravid mens jeg gikk på 100 mcg. Selv mener jeg medisinen kan være årsaken til at jeg ble gravid, ettersom vi har forsøkt i over to år. Men det vet jeg ikke.

Nå har jeg mange spørsmål:
    Med utgangspunkt i at jeg hadde et normalt stoffskifte før jeg begynte på Levaxin, kan det ha påført fosteret noen skade at jeg gikk på 100 mcg. da egget ble befruktet?
    Kan symptomene på overdosering som jeg hadde, ha skadet fosteret på noen måte?
    Kan det ha skadet fosteret at jeg gikk opp og ned i doseringen i 2-3 uker?
    Kan det skade fosteret å fortsette med 25 mcg?
    Kan det skade fosteret om jeg nå slutter helt med Levaxin etter den uken med 25 mcg. som legen foreskrev?

Veldig takknemlig for alle svar!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Standard Sv: Gravid og overdosert

har du blodprøvesvarene og referanseområdene? kan du legge dem ut?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    37
    Meldinger
    15

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    har du blodprøvesvarene og referanseområdene? kan du legge dem ut?
    Ja, de var ganske høye. Disse ble målt omtrent da jeg tror unnfangelsen må ha funnet sted:

Fritt T3: 7,4
    Fritt T4: 35,9
    TSH: 0,02
    Anti-TPO: 43

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Husker du når på dagen de ble målt?

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    37
    Meldinger
    15

Husker du når på dagen de ble målt?
    Den ble målt veldig tidlig på dagen. Tror sånn i 8- eller 9-tiden på morgenen.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Det er jo ikke veldig høye verdier da. Eller hva synes dere andre her inne?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Jeg synes, det er højt - men når man tænker på graviditet, er det vel bedre, det er lidt for højt end for lavt, tænker jeg.
    Så går der jo også nogle uger, før fosteret sætter sig fast inde i livmoderen, så påvirkningen i de første uger er ikke den største.

Jeg tror ikke, du skal være nervøs for dette, June. Men jeg mener bestemt, du burde ha hjælp til at overskue dette - jeg tror ikke, det er smart at fare frem og tilbage i dosis. Alene den uro, du føler ved det, er dårlig for dig og barnet - stressende, slet og ret.

Som jeg har skrevet andetsteds, er det ikke min erfaring, at det har nogen god effekt at gå frem og tilbage i dosis i det hele taget - og slet ikke at undvære medicin, hvis man har brug for det.

Så jeg vil foreslå dig at finde en læge, der kan finde ud af at gå efter dr. Lowes principper, der har fået en del fibromyalgi-patienter fri for deres symptomer:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Her opgiver man at have opnået følgende for fibromyalgi-patienter: "The single most important accomplishment of FRF-related research is a clinical achievement: We developed and refined the form of treatment termed "metabolic rehabilitation." Some 75% to 85% of patients diagnosed as having fibromyalgia who undergo metabolic rehabilitation completely and lastingly recover. By "recover" we mean the patients no longer meet the American College of Rheumatology criteria for fibromyalgia. The patients are symptom free and fully functional at long-term follow-up." http://www.fibromyalgiaresearch.org/...complished.htm
    Måske er det ved Heggeli Helhetsmedicin er sådan noget, du finder sådan en læge - hvis ikke, du allerede kender en.

Du skal ikke være bange for at bruge stofskiftemedicin imens du er gravid! Det kan tværtimod være en stor hjælp, hvis man har brug for den - for ikke at sige, at det kan være helt afgørende at få den, hvis man har brud for den.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    37
    Meldinger
    15

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg synes, det er højt - men når man tænker på graviditet, er det vel bedre, det er lidt for højt end for lavt, tænker jeg.
    Så går der jo også nogle uger, før fosteret sætter sig fast inde i livmoderen, så påvirkningen i de første uger er ikke den største.

Jeg tror ikke, du skal være nervøs for dette, June. Men jeg mener bestemt, du burde ha hjælp til at overskue dette - jeg tror ikke, det er smart at fare frem og tilbage i dosis. Alene den uro, du føler ved det, er dårlig for dig og barnet - stressende, slet og ret.

Som jeg har skrevet andetsteds, er det ikke min erfaring, at det har nogen god effekt at gå frem og tilbage i dosis i det hele taget - og slet ikke at undvære medicin, hvis man har brug for det.

Så jeg vil foreslå dig at finde en læge, der kan finde ud af at gå efter dr. Lowes principper, der har fået en del fibromyalgi-patienter fri for deres symptomer:

Måske er det ved Heggeli Helhetsmedicin er sådan noget, du finder sådan en læge - hvis ikke, du allerede kender en.

Du skal ikke være bange for at bruge stofskiftemedicin imens du er gravid! Det kan tværtimod være en stor hjælp, hvis man har brug for den - for ikke at sige, at det kan være helt afgørende at få den, hvis man har brud for den.

Nielsigne
    Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å lese mitt innlegg, tatt min bekymring på alvor og gitt meg gode og reflekterte svar! Det hjelper. Jeg skal til legen neste uke og fortsetter med 25 mcg. inntil da. :-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

June: på tidsskriftet.no ligger det informasjon om gravdiditet og hypotyreose. Søk på hypothyeose og les alt. Det står midt inne i teksten. og det er flere andre tråder her inne som tar for seg det samme. Det er ikke bra å være underdosert når du er gravid. mange leger kan lite eller ingenting om hypotyreose og graviditet, derfor er det vesentlig at du leser alt det du kan komme over om dette

Jeg ville vurdert å snakket med en gynekolog om dette

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    37
    Meldinger
    15

June: på tidsskriftet.no ligger det informasjon om gravdiditet og hypotyreose. Søk på hypothyeose og les alt. Det står midt inne i teksten. og det er flere andre tråder her inne som tar for seg det samme. Det er ikke bra å være underdosert når du er gravid. mange leger kan lite eller ingenting om hypotyreose og graviditet, derfor er det vesentlig at du leser alt det du kan komme over om dette

Jeg ville vurdert å snakket med en gynekolog om dette
    Ja, men mitt dilemma er jo at jeg i utgangspunktet ikke hadde lavt stoffskifte. Jeg begynte på Levaxin pga. Fibromyalgi. (Min nye fastlege er imidlertid i tvil om denne diagnosen er riktig.) Jeg begynte med Levaxin å få bukt med mye småfrysing, konstant forstoppelse etc. Jeg følte at Levaxinen hjalp inntil et visst punkt, hvor jeg fikk symptomer på overdosering. For alt jeg vet kan jo effekten være placebo.

Det jeg imidlertid stusser over selv er at jeg, etter å ha forsøkt å bli gravid i over to år, plutselig tester positivt drøye to måneder etter at jeg begynte på Levaxin. Det kan være tilfeldig, men hvis det har noen sammenheng så ser jeg at det kan være veldig dumt å kutte ut medisinen helt.

Nå tar jeg altså ca. 25 mcg. daglig (måtte dele 50 mcg. pillene i to, så de ble ikke helt like), men føler fortsatt på tyngre hjerteslag og høyere puls. Dette kan vel også skyldes graviditeten(?).

Jeg har det egentlig bra med 25 mcg., men jeg sliter med at jeg ikke kjenner særlig symptomer på graviditeten, bare ømme bryster og litt murring i magen. Ved to tidligere graviditeter ble jeg ganske fort kvalm. Derfor er jeg bekymret for at noe kan ha skjedd med fosteret som gjør at det ikke utvikler seg, f.eks. de to-tre ukene jeg gikk uten medisin.

Jeg tar til meg rådet om å kontakte en gynekolog. Han kan kanskje mer enn jordmor om akkurat disse tingene. Jeg tror ikke jeg vil lese så mye mer enn det jeg har fått hjelp til i denne tråden. Hjernen min lager skrekkhistorier av alt! Men denne informasjonen fra dere har vært nyttig. :-)

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Overdosert..
    Av Camillis i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 17
    Siste melding: 29-07-10, 18:53
  2. Overdosert?
    Av Pusen i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 22:32
  3. Er jeg overdosert? Jeg prøver å bli gravid.
    Av lillevenn1 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 30
    Siste melding: 04-05-09, 08:53
  4. er jeg overdosert???
    Av lillevenn1 i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 03-03-09, 04:53
  5. Overdosert?
    Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 09-07-08, 12:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn