Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Overdose av Levaxin for å gå ned i vekt

Jeg synes alle leger jeg har vært borte i, underdoserer meg. Også de holistiske legene. Så jeg ville eksperimentert med å finne en dose jeg følte meg vel på. Hvis du sliter med ting som brain-fog, problemer med konsentrasjon, lav energi, angst, depresjon, så kan grunnen være at du trenger T3. Men du kan også være underdosert. Så for å få det bra, bør du eksperimentere. Jeg har desverre vært for snill jent eog hørt for mye på legen. om det da betyr at jeg går og fungerer dårlig, hva har jeg vunnet på det? Ingenting
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Det kender jeg godt, det der ...

Og ja, man må prøve selv, hvis lægen ikke kan finde ud af det

Men der må man så ha flere kriterier og ikke bare vægttab Som var udgangspunktet her.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Men der må man så ha flere kriterier og ikke bare vægttab Som var udgangspunktet her.
    Sant nok!
    Det at vi legger på oss tror jeg har mange kompliserende faktorer. For meg handler det helt tydelig om at aktivitetsnivået sank da helsa ble dårligere.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Ja, har man ikke ork, så blir kroppen derefter ... en meget dårlig cirkel

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg har desverre vært for snill jent eog hørt for mye på legen. om det da betyr at jeg går og fungerer dårlig, hva har jeg vunnet på det? Ingenting
    Jeg har aldri vært A-4 pasient, og slo attpåtil en nærgående lege, da jeg gikk på gymnaset.

For at alle elevene skulle få legeundersøkelser, kom lege til skolen for å gjennomføre dem. Alle elever hadde måttet kle seg splitter naken før vi gikk inn til legen, noe jeg forsøkte å problematisere overfor legesekretæren da det var min tur, men hun sa at det var legens ordre. Merkelig, for dette var en helt normal legeundersøkelse, så da legen løftet brystet mitt for å lytte på hjertet, slo jeg handa hans vekk. « UT !! » ropte han og pekte mot døra. Legesekretæren hans smilte skjult til meg og ga meg diskret tommelen opp da jeg gikk ut.

Etter meg - rebellen, fikk alle beholde undertøyet på hos legen.

Medlem siden
    Mar 2012
    Meldinger
    16

Hei!
    Litt oppløftende om vektnedgang. Jeg har hatt hypothyreose i 20 år. De 10 første uten medisiner og de 10 siste med 100 mgram levaxin. Den siste uken har jeg kuttet dosen til 50 og føler meg faktist bedre enn på lenge. Men det er en annen sak tilbake til vekt. Jeg har jevnt og trutt lagt på meg hele veien, eller det startet med at jeg aldri gikk ned etter graviditet. Jeg har slanket meg og gått opp igjen mange ganger, men i julen 2010 bestemte jeg meg for å gjøre en innsats. Veide 105 kilo da jeg startet og nå veier jeg 86. Jeg spiser en slags lavkarbo men mer et kosthold ala Fedon. Dette går jeg ca ned 1 kilo i uken på, men har skeiet ut en god del innimellom og derfor brukt så lang tid på de første 20. Jeg skal ned 15 kilo til og målet er å klare det i løpet av denne sommeren. For meg har det fungert og kanskje gjelder det å finne noe som funker for seg. man må finne ut hva sin egen kropp responderer på, tror jeg.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Det kan jo også være at du trenger T3. eller at det er andre hormoner som mangler. Eller at du har andre mangler når det gjelder vitaminer og mineraler. Du bør lete flere steder. Det blir straks mer komplisert når vi har en hormonmangel. Du kan jo ha dårlig opptak i tarm.

Men å bevisst ta overdoser med Levaxin eller annen stoffskiftemedisin er ikke bra for kroppen. Hormoner er ikke leketøy!!!!!
    Jeg spurte legen min om T3 og det hadde hun ikke hørt om, så da måtte jeg til en spesialist for å høre om det.
    Har hørt posetive og negative ting om T3, men mest neg. fordi det ikke fungerer i lengden på mange.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Noen med erfaring ved bruk av T3?

Hvor har du hørt det negative om T3 fra? Det kan vel umulig være fra andre pasienter? T3 er jo det aktive hormonet i thyreoideahormonene, T4 i Levaxin er et prohormon som må omdannes til T3 for å kunne gjøre noen nytte i kroppen.

T3 får du som thyroid, en kombinasjon med T4/T4 laget fra frysetørkede grisekjertler, eller ren, syntetisk T3 i Liothyronin. Jeg har gode erfaringer med begge to.

Det som mange leger ikke er klar over, og som kan være grunnen til at de ofte sier at mange ikke orker å bruke T3 (da er det vanligvis Liothyronin de snakker om) er at du må starte sakte på en lav dose og trappe opp. For eksempel er det gunstig å starte med 2.5 mcg syntetisk T3 x 4 daglig. Syntetisk T3 har kort levetid, derfor trenger de fleste flere doser spredt utover dagen, noen klarer seg med en eller to doser, men det er nok ikke det vanlige.

T3 i thyroid derimot, er bundet i thyrogloblulin og har en lang levetid, se for eksempel denne linken her http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=14770

Jeg har tre års erfaring med T3, begge typer, og skjønner ikke helt hva du snakker om. Noen av oss klarer ikke å omdanne nok av T4 til T3. For meg har T3 snudd livet mitt på hodet, jeg har fått livet tilbake som gave. Og jeg skulle ønske at kunnskapen om T3 var større hos leger, både når det gjelder å trappe langsomt opp og være mer rundhåndet med å gi det til pasienter

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Standard Sv: Noen med erfaring ved bruk av T3?

Hvor har du hørt det negative om T3 fra? Det kan vel umulig være fra andre pasienter? T3 er jo det aktive hormonet i thyreoideahormonene, T4 i Levaxin er et prohormon som må omdannes til T3 for å kunne gjøre noen nytte i kroppen.

T3 får du som thyroid, en kombinasjon med T4/T4 laget fra frysetørkede grisekjertler, eller ren, syntetisk T3 i Liothyronin. Jeg har gode erfaringer med begge to.

Det som mange leger ikke er klar over, og som kan være grunnen til at de ofte sier at mange ikke orker å bruke T3 (da er det vanligvis Liothyronin de snakker om) er at du må starte sakte på en lav dose og trappe opp. For eksempel er det gunstig å starte med 2.5 mcg syntetisk T3 x 4 daglig. Syntetisk T3 har kort levetid, derfor trenger de fleste flere doser spredt utover dagen, noen klarer seg med en eller to doser, men det er nok ikke det vanlige.

T3 i thyroid derimot, er bundet i thyrogloblulin og har en lang levetid, se for eksempel denne linken her http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=14770

Jeg har tre års erfaring med T3, begge typer, og skjønner ikke helt hva du snakker om. Noen av oss klarer ikke å omdanne nok av T4 til T3. For meg har T3 snudd livet mitt på hodet, jeg har fått livet tilbake som gave. Og jeg skulle ønske at kunnskapen om T3 var større hos leger, både når det gjelder å trappe langsomt opp og være mer rundhåndet med å gi det til pasienter
    Det negativet er vel at det har kort levetid og at man må ta flere doser per dag, og at det ikke fungerer i lengden. Har lest at mange synes det fungerte bra i begynnelsen men etter en stund hadde de ikke noen virkning av T3.
    Jeg kan ikke selv noe om dette, og det er heller ikke lett å finn info om det på nett.
    Er ikke så lett å vite hva man skal gjøre når legene ikke vil skrive det ut eller ikke kan noe om dette.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)
    Av tcelinet i forumet Vektøkning / vekttap med Levaxin?
    Svar: 17
    Siste melding: 16-07-11, 18:25
  2. Hva kan føre til overdose og hva kan ikke.
    Av voggis i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 5
    Siste melding: 08-05-11, 21:19
  3. Går en ned i vekt ved oppstart med Levaxin?
    Av Sunshine i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 8
    Siste melding: 05-04-11, 12:08
  4. Vekt-tråd for de som bruker Levaxin
    Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 44
    Siste melding: 28-03-09, 19:38
  5. Armour-oppstart og varm kropp, overdose eller underdose?
    Av baremei i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 17-09-06, 20:57

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn