Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Standard Overdose av Levaxin for å gå ned i vekt

Jeg har hørt noen si at de har tatt "overdoser" av Levaxin og gått ned masse. Noen som har erfaring og/eller tips om fremgangs måte evt hvor mye mer man kan/bør ta av medisinen?

Jeg var for tynn når jeg begynte på Levaxin, men etter å begynt på med. har jeg bare gått opp opp og OPP. I mai blir det 8 år siden jeg begynte på med og fortsatt ikke stabil. Etter en graviditet med 22 kilo, som fortsatt sitter er jeg dritt lei.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Noen som har prøvd å slanke seg på Levaxin?

Vel, og bruke medisin som slankemedisin er etter mitt vett direkte uansvarlig. Og tro meg, overdosesymptomer er IKKE noe gøy!
    Anbefaler at du heller ser på lavkarbo. Med lavkarbo er det faktisk noen som i tillegg til lavere vekt og sunnere kropp, minsker behovet for medisiner.

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Vel, og bruke medisin som slankemedisin er etter mitt vett direkte uansvarlig. Og tro meg, overdosesymptomer er IKKE noe gøy!
    Anbefaler at du heller ser på lavkarbo. Med lavkarbo er det faktisk noen som i tillegg til lavere vekt og sunnere kropp, minsker behovet for medisiner.
    Tro meg jeg har vært på lav karbo, men det skjedde ikke mye der. Nå er sukkersuget verre enn noen gang.
    Vil uansett høre andres erfaring med slanking ved hjelp av levaxin

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Er stoffskiftet ditt bra regulert nå?
    Om stoffskiftet ikke er bra nok regulert, er det ikke unormalt med vektoppgang. Ser også at du skriver i en annen tråd at du har høy insulin, altså insulinresistens. Dette fører også til vektoppgang, og såvidt jeg har lært av alle de med insulinresistens inne på www.lavkarbo.no, så er lavkarbo den beste behandlinga av insulinresistensen. Men om lavkarbo er en livsstil du ikke ønsker, så vet jeg helt ærlig ikke hva som kan hjelpe.
    Siden jeg sliter med overdosesymptomer veldig fort, og vet hvor slitende og direkte vondt det er, var jeg kanskje noe krass i første svaret mitt, men jeg må tilstå at jeg aldri har hørt om noen som velger og bevisst gå med overdose i seg.
    Stoffskiftet er noe herk om det ikke er akkurat passe medisinert.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,354

Exclamation Sv: Noen som har prøvd å slanke seg på Levaxin?

Sitat Opprinnelig skrevet av LillePus Vis post
    Jeg har hørt noen si at de har tatt "overdoser" av Levaxin og gått ned masse. Noen som har erfaring og/eller tips om fremgangs måte evt hvor mye mer man kan/bør ta av medisinen?
    Vil uansett høre andres erfaring med slanking ved hjelp av levaxin
    ! Her på forummet kan ingen forvente at få vejledning i at overdosere Levaxin (eller andre lægemidler) for at opnå vægttab. Skulle nogen driste sig til det alligevel, bliver vi nødt til at slette indlæggene og tage vedkommendes konto på forummet til revurdering.

Beklager LillePus. Forstår godt din desperation, men uden en total ændring af holdning til problemet - vil f.eks. lavkarbo ikke hjælpe nogen. Lavkarbo er ikke en "kur", men en livsstil. Permanent. Nogle skal vente på effekt i nogle år, mens andre går ned i vægt næsten med det samme.

Så længe du har hypoglykæmi ("nå er sukkersuget verre enn noen gang"), vil du ikke være i stand til at opnå et vægttab, uanset metoden eller livsstil, eller (for den sags skyld) medicinoverdose, hvis du alligevel skulle fristes til at gå i gang med at overdosere Levaxin på egen hånd.

Anbefaler at læse i forummet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOs og ellers finde gode kilder til viden om hypoglykæmi, som f.eks. omtalt her: "Lavt blodsukker (Hypoglykæmi) - en overset civilisationssygdom"
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Standard Sv: Overdose av Levaxin for å gå ned i vekt

LillePus, jeg læste lidt i din tråd og så , der stod lidt om hormonforstyrrelser. Måske er det den vej rundt, du finder noget nyt at gå efter? Her er et link, der har at gøre med PCO - polycystisk ovariesyndrom - som egentlig har med flere andre ting at gøre og altså bl.a. insulinresistens http://www.pcoinfo.dk/Ny-med-PCOS/Hv...ulinresistens/

Bare en tanke. Håber, du finder det, du har brug for. Og så vil jeg lige nævne, at jeg en gang tabte mig knap 20 kilo, fordi dosen blev sat op. Men det var ikke overdosering - bare en tilpas øgning. Sådan en kan man jo godt ha brug for. Min blev fundet ved en sammenligning af stofskiftetal og kolesteroltal; højt kolesterol indikerer, at der kan være plads til mere medicin. Så det er en overvejelse værd. Men ellers er jeg helt enig i, at man ikke skal prøve på at bruge stofskiftemedicin som slankemiddel - der følger en masse andet med, som man ikke er tjent med.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Det kan jo også være at du trenger T3. eller at det er andre hormoner som mangler. Eller at du har andre mangler når det gjelder vitaminer og mineraler. Du bør lete flere steder. Det blir straks mer komplisert når vi har en hormonmangel. Du kan jo ha dårlig opptak i tarm.

Men å bevisst ta overdoser med Levaxin eller annen stoffskiftemedisin er ikke bra for kroppen. Hormoner er ikke leketøy!!!!!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    LillePus, jeg læste lidt i din tråd og så , der stod lidt om hormonforstyrrelser. Måske er det den vej rundt, du finder noget nyt at gå efter? Her er et link, der har at gøre med PCO - polycystisk ovariesyndrom - som egentlig har med flere andre ting at gøre og altså bl.a. insulinresistens http://www.pcoinfo.dk/Ny-med-PCOS/Hv...ulinresistens/

Bare en tanke. Håber, du finder det, du har brug for. Og så vil jeg lige nævne, at jeg en gang tabte mig knap 20 kilo, fordi dosen blev sat op. Men det var ikke overdosering - bare en tilpas øgning. Sådan en kan man jo godt ha brug for. Min blev fundet ved en sammenligning af stofskiftetal og kolesteroltal; højt kolesterol indikerer, at der kan være plads til mere medicin. Så det er en overvejelse værd. Men ellers er jeg helt enig i, at man ikke skal prøve på at bruge stofskiftemedicin som slankemiddel - der følger en masse andet med, som man ikke er tjent med.

Nielsigne
    Jeg også har hørt at noen tar litt mer medisin selv om prøvene viser at alt er normal. Fordi man trenger ikke føle seg frisk selv om prøvene viser det. Overdosering var vel litt feil bruk av ord. Jeg har holdt på i 8år med å justere dosen. Var gravid og da trenger man mer, men i utgangspunktet så skal man gå tilbake til samme dose som før man blir gravid når babyen er ute. Det var ikke sånn med meg.
    Er ikke så lett når en lege sier at sånn og sånn er det, mens en annen ikke tror på det den andre legen mener. Hva skal man da gjøre?

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    40

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Det kan jo også være at du trenger T3. eller at det er andre hormoner som mangler. Eller at du har andre mangler når det gjelder vitaminer og mineraler. Du bør lete flere steder. Det blir straks mer komplisert når vi har en hormonmangel. Du kan jo ha dårlig opptak i tarm.

Men å bevisst ta overdoser med Levaxin eller annen stoffskiftemedisin er ikke bra for kroppen. Hormoner er ikke leketøy!!!!!

Legene jeg har vært hos sier ikke noe om det. Husker at jeg har nevnt det og fikk ett eller annet svar men husker ikke hva.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Jeg også har hørt at noen tar litt mer medisin selv om prøvene viser at alt er normal. Fordi man trenger ikke føle seg frisk selv om prøvene viser det. Overdosering var vel litt feil bruk av ord. Jeg har holdt på i 8år med å justere dosen. Var gravid og da trenger man mer, men i utgangspunktet så skal man gå tilbake til samme dose som før man blir gravid når babyen er ute. Det var ikke sånn med meg.
    Er ikke så lett når en lege sier at sånn og sånn er det, mens en annen ikke tror på det den andre legen mener. Hva skal man da gjøre?
    Nej, det er sandt. Man kan sagtens trænge til mere medicin, end det, blodprøven siger - men så alligevel: Det kommer an på, hvem der læser resultatet. Den ene læge mener helt alvorligt, det er bedst, at man "for en sikkerheds skyld" ligger lavt i "normalområdet", mens en anden sværger til altid at sigte efter "midten" - som var den noget helligt. Men er du heldig og måske lidt flink til at lede, så finder du måske den tredje, der vil lytte til dig og vil være med til at forsøge en anden løsning - enten det så er mere medicin eller noget andet medicin /kombination. Det kan måske endda være, det er en, der kan huske, at det med kolesterol hænger sammen med stofskiftet ...

Så du må finde en læge, der vil lytte, når du snakker om t3.

Så er der det med graviditet og fødsel. Der har jeg også oplevet, at jeg skulle gå tilbage til den gamle dosis, når barnet var født - og det endda fra den ene dag til den anden. Efter min mening er det idioti at give kvinder den besked, for hvem kan garantere, at skjoldbruskkirtlen ikke ændrer sig under graviditeten? Det skulle vel næsten være mærkeligt andet, eftersom alle de her hormoner påvirker hinanden - og andre får jo netop problemer med stofskiftet efter graviditet, hvorfor skulle vores allerede eksisterende problemer så blive mindre ...? Jeg tog 8,5 kilo på under graviditeten, og de var væk 14 dage efter fødslen. Halvanden måned efter fødslen begyndte jeg til gengæld at tage på ! Og de her seks uger passer med den tid, det tager for kroppen at rette ind efter en ny dosis. Så jeg køber ikke den der med, at man fra den ene dag til den anden må tilbage til gammel dosis - jeg holder på, at der må trappes ned.

Nu bliver det så ikke aktuelt for mig med flere børn, eftersom producenterne af Ny Eltroxin ødelagde min sidste mulighed /tid for graviditet. Men jeg vil meget anbefale andre ikke at gøre som - åbenbart flere - læger siger og gå brat tilbage til gammel dosis efter fødsel!! Ikke kun pga det med vægten men også pga ekstra brain fog og manglende kræfter, endda til at bære barnet. Min datter er født med et fantastisk sovehjerte, og det har reddet mange timers søvn for mig

Men nej, man kan desværre ikke vide det. Bare sørge for at få de der blodprøver regelmæssigt - medicinfastende, om morgenen, helst samme tid hver gang - og så ellers sørge for at få print af de prøver og sammenligne, holde øje med, hvordan det går. Nogle læger lader bare en falde og falde og gør ingenting, før man enten falder ud af "normalområdet" eller slår i bordet ... og hellere gøre det sidste

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)
    Av tcelinet i forumet Vektøkning / vekttap med Levaxin?
    Svar: 17
    Siste melding: 16-07-11, 19:25
  2. Hva kan føre til overdose og hva kan ikke.
    Av voggis i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 5
    Siste melding: 08-05-11, 22:19
  3. Går en ned i vekt ved oppstart med Levaxin?
    Av Sunshine i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 8
    Siste melding: 05-04-11, 13:08
  4. Vekt-tråd for de som bruker Levaxin
    Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 44
    Siste melding: 28-03-09, 20:38
  5. Armour-oppstart og varm kropp, overdose eller underdose?
    Av baremei i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 17-09-06, 21:57

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn