Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    50
    Meldinger
    125

Standard Legen min sier at par definisjon er jeg ikke syk.

Hei alle sammen.

Jeg har ikke vært i god helse i det siste. På toppen av lav stoffskifte fikk jeg endel andre plager. Dette gjorde at jeg kan ikke lenger arbeide. Jeg diskuterte med min lege om arbeidsavklaring penger. Noe han gikk med og skrev søknaden til nav. I søknaden skrev han videre at jeg lider av smerte i muskel og skjelet forårsaket av mitt Lavstoffskifte.

Men nå etter ca. et år på arbeid avklaring stønad mener min lege at per definisjon er jeg ikke en syk man. Videre han hevder at jeg har nekter anbefalinger fra en endokrinolog spesialist på aker sykehus. Anbefalinger fra spesialisten var at jeg måtte stoppe og bruker Amour, og går tilbake til t4 synthyroid og kanskje sammen med t3.

For og går tilbake til t4 nektet jeg kontant, fordi jeg har brukte den i mer en 10 år uten noe bedring-

Nå er jeg i en situasjon der jeg ikke kan arbeide lenger. Jeg vet jeg har presset meg sjøliv og arbeidet i et tungt og belastende yrke, som Laste bil sjåfør for mange år. Nå har jeg møt vegen og jeg åker ikke mer.

Jeg er ikke flink i den forskjellige rettighetene i min tilfelle. Så er det noe som kan disse greie og som kan gir meg råd?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Standard Sv: Legen mikn sier at par definasjon er jeg ikke siyk.

Det er noe som heter second opinion. Få en annen lege til å uttale seg. Gå til en annen lege og be om å bli støttet. Har du råd til å gå til en privat lege som gir thyroid på resept? Kanskje det er veien å gå?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Legen min sier at par definisjon er jeg ikke syk.

Jeg har også fått høre at stoffskiftet ikke er grunn nok til at man ikke kan arbeide. Jeg har likevel vært ute av arbeid siden september 2008, om ikke direkte pga stoffskiftet, så på grunn av symptomene som følger med (panikkangst, sosialangst, smerter, 0 energi, konsentrasjon eller hukommelse, etc). Leger godtar oftere disse symptomene enn at man klager over stoffskiftet. Iallefall hvis stoffskifteprøvene er "bra". Symptpmer kan leger forstå; stoffskiftet er visst litt sånn vagt for dem, sannsynligvis fordi de ikke har satt seg inn i den dominoeffekten stoffskifteproblem gir på andre organismer i kroppen.
    Nå er jeg så "heldig" at stoffskiftet mitt tydeligvis var en katalysator for at andre sykdommer skulle blomstre, og pr i dag har jeg 14 diagnoser, og jeg er fremdeles under utredning , så hverken NAV eller lege kan lenger feie meg til side.
    I går fikk jeg NAV`s vurdering av min arbeidsevne i forbindelse med at jeg søker uførestønad, og jeg er skikkelig imponert over at NAV sier at jeg har vært plaget av "nærmest invalidiserende symptomer fra mitt stoffskifte" og jeg har "hypothyreose som trass i flere forsøk fra forskjellige eksperter har vist seg å være behandlingsresistent" og "siden stoffskiftet er såpass inngripende i hele organismen, er det vanlig med plager fra mange organsystem slik du opplever".
    Kanskje NAV begynner og innse hvor invalidiserende det er og leve med et stoffskifte som ikke fungerer selv om man knasker tabletter?
    Må likevel tilføye at både NAV og lege sier at stoffskifte i seg selv ikke er grunn nok til at man ikke er arbeidsfør, hos meg blir det søkt som en følge av hele puslespillet mitt.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    50
    Meldinger
    125

Det er noe som heter second opinion. Få en annen lege til å uttale seg. Gå til en annen lege og be om å bli støttet. Har du råd til å gå til en privat lege som gir thyroid på resept? Kanskje det er veien å gå?
    Jeg glemte å sier at den legen jeg skrev om faktisk satt på og skriver recept for armour til meg.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,401

Sitat Opprinnelig skrevet av Hassan Vis post
    Jeg glemte å sier at den legen jeg skrev om faktisk satt på og skriver recept for armour til meg.
    Det er nok fordi han anerkjenner din rett som pasient til å være med å bestemme behandling selv. Godt han har noe positiv for seg

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Jeg har ikke vært i god helse i det siste. På toppen av lav stoffskifte fikk jeg endel andre plager. Dette gjorde at jeg kan ikke lenger arbeide. Jeg diskuterte med min lege om arbeidsavklaring penger. Noe han gikk med og skrev søknaden til nav. I søknaden skrev han videre at jeg lider av smerte i muskel og skjelet forårsaket av mitt Lavstoffskifte.

Men nå etter ca. et år på arbeid avklaring stønad mener min lege at per definisjon er jeg ikke en syk man.
    Hvad mener lægen med "per definisjon" - han har jo selv skrevet papiret til nav. Hvad er det, der har fået ham til at ændre mening om dig??

Dette:
    Videre han hevder at jeg har nekter anbefalinger fra en endokrinolog spesialist på aker sykehus. Anbefalinger fra spesialisten var at jeg måtte stoppe og bruker Amour, og går tilbake til t4 synthyroid og kanskje sammen med t3.

For og går tilbake til t4 nektet jeg kontant, fordi jeg har brukte den i mer en 10 år uten noe bedring-

Nå er jeg i en situasjon der jeg ikke kan arbeide lenger. Jeg vet jeg har presset meg sjøliv og arbeidet i et tungt og belastende yrke, som Laste bil sjåfør for mange år. Nå har jeg møt vegen og jeg åker ikke mer.
    mener jeg jo er et spørgsmål om at holde sig så symptomfri som muligt, og hvis du har det bedst - eller i hvert fald bedre! - når du bruger thyroid, så må du jo det! Det burde ikke være svært for en læge at forstå

En second opinion er en god idé, synes jeg

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,040

Exclamation Sv: Legen min sier at par definisjon er jeg ikke syk.

Men nå etter ca. et år på arbeid avklaring stønad mener min lege at per definisjon er jeg ikke en syk man.
    Videre han hevder at jeg har nekter anbefalinger fra en endokrinolog spesialist på aker sykehus.
    Anbefalinger fra spesialisten var at jeg måtte stoppe og bruker Amour,
    og går tilbake til t4 synthyroid og kanskje sammen med t3
    .

Det ville forundre meg mye om du følge en anbefaling - er det ikke noe som heter pasientrettigheter, da

Jeg forsøkte i begynnelsen av 2009 først Levaxin (syntetisk T4) og siden Liothyronin (syntetisk T3) - men tålte ingen av dem.
    På slutten av 2009 forsøkte jeg med erfa thyroid og opplevde ingen bivirkninger - i 2011 fikk jeg innvilget erfa på blå resept.
    Hvis mine erfaringer kan hjelpe deg på noensomhelst måte så må du gjerne sende meg en PM

Jeg anbefaler å sjekke denne tråden - Legene på Aker sier Armour er humbugmedisin:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Så vidt jeg har forstått etter samtale med den legen jeg ble henvist til på Thyreoideaklinikken på Aker, ligger der f-a-r-l-i-g-e elementet i det at thyroid har 25 % T3. Vanligvis doserer leger ut fra 10 % T3.Et eksempel: 100 mcg levaxin og 10 mcg Liothyronin. En høyere andel T3 er farlig for hjertet i følge disse legene. Det legene ikke vil forstå, er at mange av oss opplever at vi klarer oss med en lavere T4 når vi bruker thyroid. Du kan altså ikke bruke samme regnestykke når du behandler med syntetisk som thyroid.

Det de heller ikke er klar over, disse legene som er motstandere av thyroid, er at thyroid er bundet opp i thyroglobuin og slippes langsomt ut i kroppen. Tar du thyroid, virker den i 28 timer. Tar du syntetisk T3, opplever mange at de først får ubehag, i virkeligheten opplever de at de er blitt hyperthyroide en stund (høyt stoffskifte), før virkningen av Liothyonin daler og de føler behag, til virkningen til slutt avtar og de igjen opplever den hypothyroides ubehagelige tilværelse. Så er det å ta en ny Liothyroinin og gjenta hele prosessen med behag og ubehag om hverandre. Andre reagerer ikke så følsomt på syntetisk T3.

Så er det kanskje ikke så rart at hjertet ikke har det så godt på Liothyonin i høye doser dersom du i løpet av dagen opplever slike berg- og dalbaner hvor du beveger deg fra å være underdosert, overdosert, veldosert og tilbake til underdosert?
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Men nå etter ca. et år på arbeid avklaring stønad mener min lege at per definisjon er jeg ikke en syk man. Videre han hevder at jeg har nekter anbefalinger fra en endokrinolog spesialist på aker sykehus. Anbefalinger fra spesialisten var at jeg måtte stoppe og bruker Amour, og går tilbake til t4 synthyroid og kanskje sammen med t3.

Jeg er ikke flink i den forskjellige rettighetene i min tilfelle. Så er det noe som kan disse greie og som kan gir meg råd?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Det ville forundre meg mye om du følge en anbefaling - er det ikke noe som heter pasientrettigheter, da
    Hei Hassan

Du som pasient har rettigheter. Se bare her: Lov om pasient- og brukerrettigheter (pasient- og brukerrettighetsloven) [pasientrettighetsloven]. Se spesielt under Kapittel 3. Rett til medvirkning og informasjon og Kapittel 4. Samtykke til helsehjelp.

Det er forferdelig at du skal bli behandlet slik. Jeg håper din fastlege endrer mening om at du ikke er en syk mann. Hordan i allverden kan legen si det? Jeg vet ikke om du har lest Per Egil Hegges bok « Og så må du ikke stille spørsmål» som du kan lese på nett.

Fra: Og så må du ikke stille spørsmål
    Kapittel 4: 1988: REISEN TIL AMERIKA
    (#10)

Høsten 1987 sto det klart for meg at Birgits helbredelse gikk mye langsommere enn vi hadde håpet, og det ble ikke bedre av at fremgangen ble avbrutt av sporadiske tilbakeslag. Jeg skjønte siden at det er høyst naturlig: Settes behandling inn med det samme, skjer det oftest ikke noen skade.
    Går man med disse plagene en tid, øker faren for at svært mye av kroppen slites ned: Nedsatt funksjon i leveren, som ofte er en konsekvens av lavt stoffskifte - og ofte det første symptomet som kan fastslås ved tallverdier i leverfunksjonsprøver - kan bli varige, det tar tid å få bukt med ledd- og muskelsmertene, immunitetsforsvaret svekkes, og hos kvinner er tiltagende gynekologiske plager svært vanlige, foruten en del sterkt varierende psykiske virkninger.

Dette er ikke mer ulogisk, og heller ikke vanskeligere å forstå, enn det forhold at en bilmotor som kjører med for lavt oljetrykk, får stadig alvorligere skader jo lenger slik ansvarsløs kjøring fortsetter før man etterfyller. Men en utbredt oppfatning i det norske medisinske miljøet langt inn i 90-årene var at hypothyreose ikke nødvendigvis er en sykdom, bare en tilstand, og at det ikke er farlig å gå med den.
    -lig hilsen Elbeth

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    50
    Meldinger
    125

Standard Sv: Legen mikn sier at par definasjon er jeg ikke siyk.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    skal skaffe meg second opnion takk for det

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    50
    Meldinger
    125

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Det er nok fordi han anerkjenner din rett som pasient til å være med å bestemme behandling selv. Godt han har noe positiv for seg
    Blondie det er sant Legen min er flink og lar meg kommer med mine egen meninger noen ganger og

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 05-06-13, 21:19
  2. Svar: 82
    Siste melding: 11-02-12, 16:08
  3. Legen sier jeg er OK
    Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 33
    Siste melding: 25-06-11, 08:16
  4. Legen sier jeg er frisk, men gir meg likevel Levaxin...
    Av Sharah i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 12
    Siste melding: 11-06-11, 14:19
  5. Legen min sier jeg er overdosert
    Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 58
    Siste melding: 17-03-10, 19:09

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn