Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 45
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Om å anvende den circadiske T3 Metoden (CT3M), av Paul Robinson

Hvis du leser første innlegg i denne tråden http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=9150 så ser du inneholdet i armour. Erfa inneholder akkurat det samme. Dette er regnestykket du bør bruke. Jeg prøvde det i overgangen fra kombinasjonen lio/levaksin til erfa. Blodprøvene ble nøyaktig lik. Så det er et regnestykke jeg vet funker. For å regne om t3 til t4 kan du gange med 4-5. Altså 10 mcg t3 ganget med 4-5 tilsvarer ca 40-50 mcg t4. Da skal du få til å regne ut hvor mye erfa du trenger. Opptrappingen må du uansett være forsiktig med pga binyrene.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

For å få ca 10 mcg ren T3 må du ta 60 mg thyroid. Det er 8-9 mcg T3 i 60 mg. Men som en startdose kan også 5 mcg være greit til du finner den rette tiden for når binyrene trenger T3 for å sette i gang produksjonen av binyrehormoner.

Dosen du bruker høres lav ut. Det kan være at du trenger mer T3. Om du omdanner lite vil du få mer ved å senke Levaxindosen og øke thyroid. men hør på Blondie og bruk litt tid på det. Når binyrene er veldig dårlige, klarer de ikke ta imot for mye T3. Unntagelsen er nok når du får dem i dette kortisolviduet.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    57
    Meldinger
    23

Tusen takk, dere

Nå ble det lettere å legge en slagplan. Jeg skal jo trappe opp etter DS sin anvisning, kanskje til omtrent dobbelt av det jeg tar i dag. Skal forsøke en stund til uten hc for å se om jeg klarer å treffe rett tidspunkt om morgenen/natten.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Husk at ingen lege er i din kropp. Selv om legen legger slagplan, er det du som kjenner om du blir bedre og får færre symptomer. Mange leger har lagt slagplaner for meg, ingen av dem har slått til

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Hei

Jeg har vurdert å begynne på metoden en god tid. Boka har jeg hatt en stund, men er vel egentlig bare skumlest foreløpig. En ting som har holdt meg litt tilbake er tanken på t3. T3 går nemlig dårlig hos meg. Da jeg brukte levaxin hadde jeg nesten ingen effekt, men ingen egentlige bivirkninger. Da jeg brukte Erfa hadde jeg også like dårlig effekt, men i tillegg ubehag som tydet på overdosering. Dette var selv på svært lave doser Erfa, og både med og uten binyrestøtte.

Hvordan kan jeg bruke t3 da jeg for overdoseringssymptomer selv på lave doser? Vigdis, du har nevnt at ikke alle kan bruke metoden? Hvem gjelder det? (unntatt kronisk binyresykdom) Hvor kan jeg eventuelt lese mer rundt dette. Vil gjerne skjønne dette ordentlig før jeg setter i gang.

Forvirret....

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Så vidt jeg har skjønt, jeg kan bare litt om dette, så kan eventuell annen sykdom hindre at CT3M fungerer. Jeg mener å ha lest at for eksempel uoppdaget diabetes 1+2 kan være en av flere. Men nå er jeg ute på tynn is, dette kan jeg ikke! Sjekk heller bloggen til Paul Robinson, eller se om det står noe i boka, mitt x er lånt ut til en god venn, så jeg kan ikke sjekke der. Uansett er det en god ide å skaffe boka for å forstå mer.

Min opplevelse er at Levaxin og syntetisk T3, Liothyronin ikke kan sammenlignes i det hele tatt. Har du sett det kjemiske bildet av syntetisk T4 og naturlig T4? Jeg er ikke i stand til å finne disse to bildene, men jeg har funnet det på nettet før. Jeg er ikke kjemiker, og vet ikke hvor stor betydning denne forskjellen har på kroppen. Når du ser på tegningen av disse to, er forskjellen iøyenfallende.

Mange snakker om opplevelser av bivirkninger på Levaxin som forsvinner når de begynner med thyroid. Muskelsmerter, muskelspenninger, og sikkert mye mer.

Det som nevnes med syntetisk T3 er hjertebank. Som jeg antar kommer av at man har gått rett på en høy dose, i stedet for å begynne på 2.5 mcg og trappe langsomt opp til dosen er tilstrekkelig. Så var jeg deg Rufus, ville jeg startet veldig rolig med T3 og økt svært langsomt og hele tiden vurdert kroppens reaksjon på T3.

Mange bruker syntetisk T3 til CT3M, og thyroid resten av døgnet. Det går selvsagt an å bruke thyroid hele tiden. Men jeg tror det aller beste er å bruke syntetisk T3 på natten, fordi den virker kjappere

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Jeg bruker kun erfa. Og effekten hos meg var rask og effektiv når jeg bare fant det rette klokkeslettet. Men det hører til historien at jeg ikke har benyttet Paul Robinsons CT3M, men mer en "vanlig" medisinering i forhold til cirkadisk rytme. Forskjellene på disse to måtene å tenke på er hårfine, men det er likevel forskjell. Tror dette med ren T3 har særlig stor effekt på de som sliter med forhøyet RT3. For meg var nøkkelen å finne rett kl slett. Man kunne knapt tro at enhalv time forskjell på når jeg inntok medisinen kunne utgjøre så stor forskjell i form av stigning av kroppstemperaturen på 0,4 grader. Samt at den høye pulsen endelig tok ferie.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    69
    Meldinger
    852

Post Re: Om å anvende den circadiske T3 Metoden (CT3M), av Paul Robinson

Hei
    Jeg har prøvd Pauls metode på Armour.i ca 7 uker. Bruker nu 5G pr døgn.
    Det ble slitsom og lite søvn til jeg fikk mer rutine. Så gikk det bedre. Har nu kommet til en dose 90 mg kl 11 på kvelden og en dose 90 mg kl 04.00 så tar jeg resen i løpet av dagen. Pluss at jeg har prøvd å trappe ned på hc.
    Jeg er enda ikke i mål. Har bare funnet en litt bedre form, litt. Det som er målbart er et bedre blodtrykk( jeg har høyt). og en høyere morgen temp 0.2 opp alså 36.8 på det beste. Så jeg fortsetter. Jeg gjennomgå blodprøver ol hos legen DS på tirsdag. Da skal "vi" avgjøre hva er veien videre. Det er mye som ikke er på plass, men jeg blir så inspirert til å prøve selv alt jeg kan, etter at jeg "flyttet" inn her på formuet.
    Lykke til, så langt er jeg

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Hei

Takk for at dere har svart meg alle sammen. Er helt satt ut av spill pga influensa her, så jeg kommer tilbake om noen dager. Hei så lenge

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

God bedring Rufus

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Laboratorietester og kosttilskudd Paul Robinson anbefaler
    Av Vigdis i forumet Recovering with T3
    Svar: 0
    Siste melding: 01-04-12, 16:33
  2. Cirkadisk døgnrytme og kortisol av Paul Robinson
    Av Vigdis i forumet Recovering with T3
    Svar: 2
    Siste melding: 30-03-12, 01:08
  3. Svar: 5
    Siste melding: 16-03-12, 11:00