Side 1 av 5 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Om å anvende den circadiske T3 Metoden (CT3M), av Paul Robinson

Jeg har Paul Robinson tillatelse til å oversette og formidle dette kapitlet fra boken hans til norsk. Jeg har oversatt så godt jeg har kunnet, og håper at det ikke forekommer feil i teksten som gjør at misforståelser skjer. Jeg ber alle som alvorlig overveier å benytte seg av CT3M om å skaffe seg Pauls bok først og lese den før de starter på denne endringen det innebærer. Min bemerkning: Legg merke til ved å lese Pauls hjemmeside http://recoveringwitht3.com/ eller bok "Recovering with T3", at CT3M kan brukes enten du bruker kun T3, kombinasjonsbehandling T4/T3, enten syntetisk eller som Thyroid.

Trinn syv

Om å anvende den circadiske T3 Metoden (CT3M), for så å finne de riktige mengder og tidspunkter for dosering av T3.
    Dette trinnet er valgfritt, og bør ikke utføres dersom:
    Symptomer og tegn og eventuelle kortisoltesting tyder på at kortisolnivåene er normale.

Dersom binyrene ikke responderer direkte til tilgjengeligheten av mer T3. Forhold som kan bety at binyrene kan ikke svarer, inkluderer Addison’s sykdom og hypopituitarisme. Selv om CT3M ikke vil gjøre noen skade, så vil det heller ikke hjelpe.
    Dersom disse forholdene foreligger, ville jeg ha tatt min første dose ikke tidligere enn klokken 8:00 (eller tiden når jeg våkner opp fra søvnen).

Det ideelle er å stimulere binyrene til å jobbe så normalt som de er i stand til. Dette trinnet er rettet mot å forbedre ytelsen til binyrene så mye som mulig ved å gi dem den T3 de trenger for å gjøre jobben sin ved å produsere hormoner som kortisol og aldosteron.
    Det var liten vits i å justere tidspunktet for den første dosen av T3, før min totale daglige T3 dosering var nær ved å bli optimalisert, siden T3 dosering som helhet kan ha en effekt på kortisol- og sexhormonnivåer.

Henvisningen til klokken 04:00 til 08:00 er hovedkortisolproduksjonsvinduet i trinn syv. Anta at noen våkner opp rundt klokken 8:00 på morgenen. For dem som våkner senere eller tidligere, må disse tidene justeres. Den biologiske T3 metoden ble beskrevet i kapittel 16. Dette er i detalj slik jeg gikk frem for å justere tidspunktet for første T3 dose av dagen:
    Symptomer og kortisoltestresultatene ble gjennomgått. Hvis disse resultatene antydet at behovet for større produksjon av binyrehormoner var tilstede, flyttet jeg dagens første T3-dose tilbake til midten av kortisolproduksjonsvinduet, til 6.30 i utgangspunktet. Jeg flyttet dosen en og en halv time tilbake i forhold til når jeg står opp.

Jeg ventet for å se om dette resulterte i noen forbedring av symptomer og tegn. Spesiell oppmerksomhet bør rettes mot blodtrykk, og forbedret binyrefunksjon kan øke blodtrykket. Det var viktig å være tålmodig på dette stadiet, fordi kortisolnivået kan ta flere uker å justeres fullt ut, selv om noen fordeler kan oppdages i løpet av noen dager. Jeg fant ut at mine kortisolnivåer ikke ble stabilisert før det hadde gått seks uker. Jeg ventet ikke seks uker mellom hver endring, men jeg lot det gå flere dager, og deretter lot jeg det gå enda lengre mens jeg finjusterte. Denne fasen av T3-dosering kan ta en stund.

Under forberedelsestrinnet or dosering av T3, ville legen min og jeg ha behov for å ta en beslutning om jeg skulle trappe ned på binyrestøtte før start eller ikke. Dersom vi hadde besluttet å la meg stå på binyrestøtte i denne prosessen, så kunne det vært mulig å gradvis trappe ned binyrestøtten i dette syvende trinnet (ved å bruke CT3M) med legens godkjennelse. For at dette skal fungere på riktig måte, må det være en nedtrapping av binyrestøtten i forkant av den første T3 doseendringen for å sikre at binyrene har hatt etterspørsel av dem via hypofysens ACTH.

Tidspunktet for første T3-dose på dagen fortsatte å bli justert, ved å ta den en halv time tidligere, slik at den gradvis kom nærmere klokken 4:00. Jeg overvåket symptomer og tegn gjennom hele denne prosessen og tok seg ikke gjøre altfor tidlig en dom på grunn av tiden det tar for binyrene å justere. En doseendring på en halvtime kan endre kortisolnivået betydelig.

Hvis jeg etter justering av tidspunktet for den første dosen, mellom klokken 04:00 og 8:00, ikke klarte å merke tilfredsstillende forbedringer, kunne jeg også gjøre små justeringer på størrelsen av den første dosen med T3, dersom jeg følte at dette var hensiktsmessig. I dette tilfellet tilbakestilte jeg tiden for den første dosen til klokken 06:30 (en og en halv time før jeg sto opp) og deretter gjentok jeg prosessen med å justere tiden igjen.

Hvis det var nødvendig endret jeg tidspunktet og eventuelt størrelse på de andre T3-dosene, det vil si at jeg gjentok prosessen som jeg har skissert i de foregående trinnene så mange ganger som jeg trengte. Å endre nivåene av andre hormoner, for eksempel kortisol, kan påvirke hvordan T3 fungerer. Det er viktig å finjustere T3-doseringen, for å oppfylle målet om at det er trygt, effektivt og stabilt.

Det er sannsynlig at alle de andre T3-dosene kan bli mer effektive når produksjonen av binyrehormoner kommer opp på et naturlig nivå med påfølgende positiv effekt på ATP produksjon.
    Da jeg opplevde at min T3-dosering ble optimalisert, gikk jeg tilbake til min familielege og ba om en ny kortisol test (og eventuelt en kjønnshormonsblodprøve). Det er svært viktig å vurdere kortisolnivået gjennom en laboratorietester og ikke forsøke å gjette ved hjelp av symptomer om kortisolproduksjonen er tilstrekkelig. Symptomatisk vurdering av kortisolnivå kan være svært misvisende. Jeg hadde prøvd å produsere aldosteronforbedringer da dette også trengte å testes.

Jeg gjentok dette trinnet til min T3 dosering var stabil.

Om det er nødvendig å legge til mer binyrestøttende medisiner:

Hvis du justerer den første T3-dosen og ikke kan regulere kortisolet tilstrekkelig, så ville jeg hatt et behov for å samarbeide med legen min for å vurdere en form for binyrestøtte. Men på dette stadiet skal mengden av binyrestøtte minskes.

Jeg var i stand til å finjustere min første T3-dose på dagen, og jeg klarte å etablere et tilstrekkelig høyt nivå av kortisol uten behov for ytterligere medisinering. Da jeg hadde etablert en T3-dosering som fungerte, ble kortisol testingen gjentatt for å avgjøre om jeg fortsatt hadde kortisolmangel.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Post Sv: Om å anvende den circadiske T3 Metoden (CT3M), av Paul Robinson

Heisann

Her er en oversettelse fra en venn, og med Pauls velsignelse http://recoveringwitht3.com/blog/more-ct3m (fra Pauls blog):
    "CT3M er en enkel teknikk, basert på bunnsolid forskning. I et normalt, sunt menneske vil TSH toppe seg kort tid etter at du har gått til sengs - vanligvis rundt kl. 24 - 01. Så får vi et etterslep fordi TSH påvirker skjoldbruskkjertelen og forbedrer konverteringen av T4 til T3. De fleste leger, og til og med mange endokrinologer, er ikke klar over at nivået av TSH også påvirker konverteringsfrekvensen av T4 til T3. Så ettersom TSH stiger, vil du få mer FT3 selv om FT4 kanskje ikke endres. I dette tilfellet vil du rundt midnatt få mer T4 og T3 fra skjoldbruskkjertelen samtidig som konverteringsfrekvensen øker.

Så FT3 topper seg noen timer senere - ofte mellom kl. 03 og 05 på morgenen. Hvorfor er dette viktig? Mange andre aktiviteter i kroppen starter rundt kl. 03 - 05 (for personer som står opp rundt kl. 08). Kortisolet begynner å stige dramatisk og sexhormonene testosteron (hos menn) og østrogen (hos kvinner) stiger. Det er ingen overraskelse at kroppen lager mer FT3 på dette tidspunktet for å støtte den intense aktiviteten som foregår i binyrene og sexkjertlene. Det er slik det er ment å fungere.

Hos en skjoldbruskkjertelpasient som bruker skjoldbruskkjertelmedisiner er denne nydelige rytmen borte. Legene vil vanligvis fortelle oss at vi skal ta skjoldbruskkjertelmedisiner når vi står opp. Det forårsaker toppnivåer av FT3 på dagtid og ofte svært lave nivåer om natten når binyrene skal arbeide hardt. Det er ikke smart.

Den circadiske T3-metoden (CT3M) korrigerer dette i de skjoldbruskkjertelpasienter som kan trenge litt mer av et naturlig FT3 mønster.

Enkelt ...... og det fungerer i de fleste tilfeller.

I de tilfellene hvor CT3M ikke fungerer, skyldes det at noe annet står i veien. Det andre problemet må finnes og løses dersom det er mulig, og deretter fungerer CT3M vanligvis bra.
    Beste ønsker, Paul"

Fint at han tar litt forbehold - noe Anisa har etterlyst tidligere
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Om å anvende den circadiske T3 Metoden (CT3M), av Paul Robinson

Det er flere som ikke klarer å stokke tankene og forståelsen av CT3M og T3.

Jeg har nevnt dette mange ganger, men sier det gjerne en gang til:

CT3M er en fantastisk metode for å få opp kortisolnivået. Mange opplever at også andre hormoners nivåene øker. Det er en mye bedre metode enn å tilføre hormoner som kortison når du har lave nivåer av binyrehormoner. Det er enkelt og gratis. Det samme kan ikke sies om å ta kortisontabletter og andre hormoner for å få opp nivåene. Noen trenger å fortsette på DHEA, testosteron osv en god stund før CT3M øker også dem. Hvor lang tid det tar før CT3M virker, kan være individuelt. Ut fra det jeg har lest på andre forum, ser det ut til at det for de fleste blir respons raskt.

Bruker du kortisontabletter når du begynner med CT3M, er det lurt å starte nedtrapping av kortison raskt. Ellers gir du kroppen to forskjellige signaler, og responsen uteblir.

For å bruke CT3M må du ha tilgang på T3 i en eller annen form: Liothyronin eller Thyoid.

Du kan bruke
    1. Levaxin/Liothyronin
    2. Thyroid
    3. Kun Liothyronin

Men du kan altså ikke bruke kun Levaxin. Levaxin er et langsomt prohormon, T4. I denne prossessen skal kroppen få tilgang på T3 raskt. Det får ikke kroppen ved at du kun bruker Levaxin.

Noen bruker også ren T3 en periode for å renske ut høye nivåer av rT3. Det står endel om dette på STTM etter det jeg husker. Men det er et fåtall som ikke tolerer T4 og som ender opp med å bruke ren T3 som eneste medisin mot hypotyreose.

Så når du vet ved testing at du har lavt kortisol er CT3M en gudegave

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    For å bruke CT3M må du ha tilgang på T3 i en eller annen form: Liothyronin eller Thyoid.

Du kan bruke
    1. Levaxin/Liothyronin
    2. Thyroid
    3. Kun Liothyronin

Men du kan altså ikke bruke kun Levaxin. Levaxin er et langsomt prohormon, T4. I denne prossessen skal kroppen få tilgang på T3 raskt. Det får ikke kroppen ved at du kun bruker Levaxin.
    Jeg tror, at anvendelse af kombinationsbehandling T4/T3 til CT3M metoden vil give ringere resultater, end T3 alone, idet en del af T4 vil altid blive konverteret til rT3 og rT3 i systemet, vil altid hæmme stofskiftet og forskyde balancen mellem alle hormoner.

Til en vis grad vil også anvendelsen af Thyroid til CT3M metoden have lignende effekt som den syntetiske kombination T4/T3, omend ikke så udtalt idet hormonerne i Thyroid er langt mere biokemisk integrerede i systemet på forhånd, og derfor også underkastet kroppens egen styring i forhold til frigivelse, end T4/T3 kroppen ikke selv kan "dosere". Personligt mener jeg, at Thyroid egner sig bedst (og i det hele taget) til anvendelse til natten for at følge T-hormonernes egen circadian rytme, ved indtagelse et sted mellem midnat og 03, simpelthen fordi det er om natten, at kroppen ellers producerer hovedparten af "T-hormon-lageret" til brug den efterfølgende dag. At indtage Thyroid til natten, vil efterligne kroppens egen produktions-rytme, og dermed gøre kroppen den efterfølgende dag, langt mere jævnt funktionsdygtig.

Der er ikke brug for at fokusere for meget på T-hormonernes halveringstid, som vi er så vant til at tænke på. Det er kun når man bruger syntetiske tablet-hormoner, at halveringstiden er af relevans. Ved Thyroid vil "udpakningen" af de aktive hormoner fra transportproteiner foregå gradvis, i takt med at kroppens væv signalerer øget/mindsket behov for hormoner, hvorimod de syntetiske tabletter kommer ind i kroppen på en gang, bliver bearbejdet i leveren og "slutproduktet" (T-hormon analoger dvs. ikke "ægte" T-hormoner) bliver frigivet til blodet, hvorfra de forsvinder efter nogle timer, hvorefter kroppen må vente på nye forsyninger til næste tablet-tid.

Jeg har en stor tiltro til CT3M metoden, forudsat anvendelsen af rent T3. Kombinationen T4/T3 eller Thyroid vil udvande effekten, henholdsvis mest og mildere, men udvandet bliver CT3M under alle omstændigheder medmindre kun rent T3 anvendes, er mit indtryk.

Noen bruker også ren T3 en periode for å renske ut høye nivåer av rT3. Det står endel om dette på STTM etter det jeg husker. Men det er et fåtall som ikke tolerer T4 og som ender opp med å bruke ren T3 som eneste medisin mot hypotyreose.
    I denne tråd har vi før snakket om rT3 i forhold til CT3M. Bl.a. skrev jeg følgende:

I forhold til selve CT3M-metoden, er rT3 ikke så relevant fordi den eneste kilde til rT3 i vores kroppe er T4, mens CT3M-metoden fungerer ved T3 alone. Alligevel kan udregningen af rT3/TT3 ratioen være yderst behjælpelig med at udpege de patienter, der vil opnå den største gevinst ved CT3M-metoden. Jo dårligere rT3/TT3 ratio, jo bedre og hurtigere effekt af CT3M-metoden.

Normalt bliver T4 omdannet til T3, som er det aktive hormon, kroppens celler bruger til at opretholde livet. Mens mange af os, i det hele taget, har problemer med omdannelsen af T4 til T3, er der måske endnu flere, der omdanner T4 til langt mere rT3 end godt er. Det betyder, at proportionelt flere cellereceptorer bliver "tilstoppet" af de overskydende rT3-molekyler, og dermed forhindres det aktive T3 i at nå ind i cellerne. Patienterne oplever forværring af hypothyreose på trods af, at blodprøverne viser, selv det mest ideelle indhold af hormoner i blodet.

Medmindre patienten får målt både sit rT3 og Total T3 separat fra hinanden, og derefter udregner T3/rT3 ratio, er der ingen andre metoder til bestemmelse af, hvilke patienter konverterer T4 til for meget rT3, og hvilke ikke gør.

Konverterer patienten sit T4 til for meget rT3, vil enhver behandling med enten syntetisk T4, eller Thyroid betyde, at konverteringen af T4 til rT3 vil fortsætte. Den eneste vej frem for disse patienter er at afbryde tilførslen af T4, uanset fra hvilken kilde og erstatte T4 med en langsomt stigende tilførsel af rent T3. Dette gælder ikke mindst dem i behandling med Thyroid, der for dem ikke virker godt nok. Der er en fair chance, at de kan få langt bedre effekt af Thyroid efter at rT3 er renset ud af systemet i løbet af en periode med CT3M, mener jeg.

Forudsat at T4 ikke længere tilføres - tager det ca. 12 uger før rT3 er "renset ud" fra cellernes T3-receptorer, men det nytter ikke at måle rT3 i blodet for at bekræfte det, da rT3 forsvinder fra blodet længe før det forsvinder fra T3-receptorer.

Det betyder, at for patienter med en (for) lav rT3/T3 Ratio, vil den langsomt stigende tilførsel af rent T3 ikke forventes at yde den fulde effekt før tidligst fra den 12. uge efter at udfasningen af T4 er tilendebragt og tilførsel af rent T3 er påbegyndt. Der er derfor ingen grund til at fortvivle eller tvivle på CT3M, hvis man ikke mærker nogen "virkning" eller "virkning nok" i løbet af de første 12 uger.

Lykkelig for, at du lever igen, Vigdis
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Jeg fikk dessverre aldri målt rT3 nivået mitt. Jeg har inntrykk av (men er ikke sikker) at dette må gjøres på spesielle laboratorier som for eksempel Hormonklinikken på Aker. Dermed vet jeg ikke hvor høyt det var. Jeg håper at det er målt nå på siste måling, det var krysset av for det, og testen ble tatt på Aker. Men nå er det helt sikkert lavt

Jeg tror også at det beste kanskje er ren T3 i en periode for å få opp kortisolet. Jeg vet at mange bruker thyroid og får det til. Jeg tror en del av CT3M-historiene på STTM og http://recoveringwitht3.com/ også er med thyroid

Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    23

Hei

Nå trenger jeg sårt noen råd... sliter med å samle hodet og tankene på egen hånd. Etter at jeg endelig kom til DS på Heggeli har jeg fått forskrevet Thyroid og Cortef i tillegg til progesteron, pregnenolon og vit D, han anbefalte også magnesium.

Bestemte meg for å prøve meg uten hydrokortison (kjøpte boken til Paul Robinson) og har trappet opp Thyroid samtidig med nedtrapping av Levaxin 75. Nå er jeg dårligere enn på veldig lenge! Har nesten mistet nattesøvnen, har følelse av at hjertet jobber på høygir på kvelden/natten (dunker i ørene) og presser i brystet. Jobber 30 % og føler at det er helt på grensen av hva jeg kan klare. Mindre uro/ angst, det er jo bra

Har forsøkt å ta Thyroid-dosen 1-2 timer før jeg våkner, men nå er det like før jeg tenker at jeg må begynne med cortef, skulle jeg gjort det med en gang og så trappet ned når jeg er kommet på rett dose Thyroid? Er fortsatt på opptrapping, tar bare 15 mg og skal vel kanskje opp til 90.

Er det binyrene som protesterer eller er det hyper-symptomer siden jeg er i opptrapping samtidig med nedtrapping av Levaxin? Kuttet ut pregnenolon fordi det kjentes som det ble for mye av alt, tar vit D og progesteron på dag 14-28. Håper det siste vil hjelpe på pms da
    Tar også selen for å hjelpe på konverteringen.

Prøver å lese i boken, men det er så vanskelig å samle tankene og lage en strategi. Noen som har råd?

Takk til alle dere skjønne mennesker som deler råd og erfaringer på dette forumet

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Heisann. Hjertebanken du beskriver er for meg et helt klart og tydelig symptom på at kroppen skriker etter mer kortison. Slik jeg har forstått det (korriger meg gjerne hvis jeg tar feil) så er CT3M helt avhengig av at du tar nok T3. Du tar ikke nok T3 hvis du er i en opptrappingsfase på thyroid. Først må du finne ut hvor mye thyroid du trenger med støtte av cortef og pregnenolone, deretter kan du starte med CT3M. Du har på en måte begynt i feil ende. Men Vigdis får vel si nærmere om jeg tar feil eller ikke. Hun er kanskje den av oss som har mest erfaring med metoden.

Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    23

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Heisann. Hjertebanken du beskriver er for meg et helt klart og tydelig symptom på at kroppen skriker etter mer kortison. Slik jeg har forstått det (korriger meg gjerne hvis jeg tar feil) så er CT3M helt avhengig av at du tar nok T3. Du tar ikke nok T3 hvis du er i en opptrappingsfase på thyroid. Først må du finne ut hvor mye thyroid du trenger med støtte av cortef og pregnenolone, deretter kan du starte med CT3M. Du har på en måte begynt i feil ende. Men Vigdis får vel si nærmere om jeg tar feil eller ikke. Hun er kanskje den av oss som har mest erfaring med metoden.
    Tusen takk for svar! Huffja - tenkte jo litt det samme, at jeg har begynt i feil ende Burde jo vite at det ikke finnes snarveier .... Tenker at jeg begynner med HC imorgen den dag.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Jeg er ikke helt enig i at du bør begynne med hydrokortison. Jeg antar at du ikke har funnet det nøyaktige tidspunktet for når du skal ta CT3m dosen din, og at den ikke er optimal.

Du kan nok også finne tidspunktet om du våkner til omtrent samme tid hver natt og føler ubehag og har problemer med å sovne igjen. Da er jeg temmelig sikker på at det er tidspunktet hvor kroppen ber om kortison, men ikke får nok. Om du har det slik, sett vekkerklokka på dette tidspunktet. du skal ha minst 10 mcg T3 i denne dosen. Noen trenger helt opp til 25 mcg T3 i CT3M dosen for å vekke opp binyrene og få dem til å jobbe.

En jeg kjenner gikk fra lavt til høyt kortison på tre måneder med denne metoden

Du sier ingenting om samlet dose du bruker nå, thyroid og Levaxin?

Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    23

Jeg er ikke helt enig i at du bør begynne med hydrokortison. Jeg antar at du ikke har funnet det nøyaktige tidspunktet for når du skal ta CT3m dosen din, og at den ikke er optimal.

Du kan nok også finne tidspunktet om du våkner til omtrent samme tid hver natt og føler ubehag og har problemer med å sovne igjen. Da er jeg temmelig sikker på at det er tidspunktet hvor kroppen ber om kortison, men ikke får nok. Om du har det slik, sett vekkerklokka på dette tidspunktet. du skal ha minst 10 mcg T3 i denne dosen. Noen trenger helt opp til 25 mcg T3 i CT3M dosen for å vekke opp binyrene og få dem til å jobbe.

En jeg kjenner gikk fra lavt til høyt kortison på tre måneder med denne metoden

Du sier ingenting om samlet dose du bruker nå, thyroid og Levaxin?
    Tusen takk for svar! Det var vel noe sånt jeg hadde tenkt (!) men synes det er vanskelig å finne noe mønster i søvn/oppvåkning. Ser også at jeg har oppgitt feil dose Thyroid i forrige innlegg, fra og med i dag står jeg på 45 mg Thyroid og kun 75 mcg Levaxin 1 dag denne uken ( siste uke i nedtrapping). Nå klarer jeg ikke engang å finne ut av hvor mye T3 det er i min nåværende dose, sier litt om formen. For å få 10 mcg T3, hvor mange mg Thyroid må jeg ta, tro?

Er veldig lysten på å optimalisere behandlingen uten hydrokortison, så kanskje jeg skal avvente til jeg kommer opp i høyere dose Thyroid?

Nå fant jeg frem til dette på Erfa sine hjemmesider:

Note: Dessicated thyroid 60 mg is usually considered equivalent to thyroglobulin 60 mg, levothyroxine sodium (T4) 0.1 mg or liothyronine sodium (T3) 25 mcg.

Da skal vel min nåværende dose (fra og med i dag) på 45 mg Thyroid gi 18,75 mcg t3 og 75 mcg t4?

Side 1 av 5 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Laboratorietester og kosttilskudd Paul Robinson anbefaler
    Av Vigdis i forumet Recovering with T3
    Svar: 0
    Siste melding: 01-04-12, 16:33
  2. Cirkadisk døgnrytme og kortisol av Paul Robinson
    Av Vigdis i forumet Recovering with T3
    Svar: 2
    Siste melding: 30-03-12, 01:08
  3. Svar: 5
    Siste melding: 16-03-12, 11:00