Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Standard Sv: hypofyseinsufficiens og andet

Sitat Opprinnelig skrevet av Simba Vis post
    der sagde han at han havde fået et brev fra Hans perrild og han ærlig talt var lidt utryg over hele situationen som min læge . han tvivlede ikke på at hertoghe var god - men for " god ordens skyld " ville han gerne se mig udredt fra dansk side .
    Simba - mens du skrev dit svar, tilføjede jeg "noget" til mit forrige indlæg... bare læs det der står nederst...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Standard Sv: hypofyseinsufficiens og andet

du har fuldkommen ret Anisa - kan bare ikke forstå den mand har så meget magt - kan godt være han ved meget - men kommer hele tiden til at tænke på ordene " jeg taber altid kampen til Hertoghe :0) " og du har fuldstændig ret - der skulle jeg så være startet altså hos ham - så var jeg måske sluppet for alle de ydmygelser der har været - men da der første gang herinde blev nævnt hertoghe læste jeg rigtig meget om ham og det føltes rigtigt da jeg tog derned - jeg vil sige til riget at jeg på ingen måde vil faste med min medicin - kan bestemt heller ikke undvære vassopresin i bare et døgn - så de må stille diagnosen eller lade være ... for mig betyder det ikke noget .
    men Anisa for nysgerrigheden skyld tror du de ville bede mig faste - eller ville det kunne tages alligevel - jeg synes nok ikke helt om at jeg skal lægge mig ud med dem fordi jeg ikke har lyst til at fralægge mig medicinen :/
    så får jeg bare en ny hysterisk diagnose

nå men fra nu af har jeg måske et eller andet sted bare brug for at dansk side ikke bare mener jeg er hypokonder - som alle der har det sådan her så ved de godt det er et rent mareridt man håber at vågne op fra .

men du har ret for søren hvor en mands ord kan tillægges meget :/ bare det var hertoghes ord der betød ligeså meget så kunne de danske endokrinologer måske endelig begynde at lære noget --- det er sgu ( undskyld jeg bander ) fandemig ikke i orden ... men hvad jeg ikke forstår er hvorfor er han så ilde set herhjemme ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Question Sv: hypofyseinsufficiens og andet

Sitat Opprinnelig skrevet av Simba Vis post
    men du har ret for søren hvor en mands ord kan tillægges meget :/ bare det var hertoghes ord der betød ligeså meget så kunne de danske endokrinologer måske endelig begynde at lære noget --- det er sgu ( undskyld jeg bander ) fandemig ikke i orden ... men hvad jeg ikke forstår er hvorfor er han (Hertoghe) så ilde set (af læger) herhjemme ?
    Jeg har (stærkt) indtryk af, at lægerne på vore breddegrader er kollegialt præget til en foragt-fyldt holdning til alt, der bare lugter af antiaging, og da de opfatter antiaging som udtryk for en - under-deres-værdighed "drøm om den evige ungdom" - kan det ikke (iflg. deres opfattelse) henhøre under "medicin", fordi "medicin" hebreder og redder livet (igen iflg. deres definitioner), mens antiaging er bare de "afdankedes forfængelighed".

Vores læger har ikke styr på deres definitioner fordi den eneste forskel mellem den foragtet antiaging og den "noble" geriatri er, at den første tidligt forebygger hvad den anden allerede rummer af forfald og dermed forbundet sygdomme.

Det betyder at i realiteten ønsker lægerne ikke medvirke til at forhindre det sygdomsbærende forfald, fordi det medicinske speciale hedder antiaging, mens det er helt i orden med vores læger - først at lade folk forfalde i årevis og blive syge af dette forfald - så kommer de på deres hvidkitlede heste, stiller diagnoser (oftest forkerte) og behandler (oftest for sent og virkningsløst).

Langtidsmedicinske hospitalsafdelinger, plejehjem og hospices er fyldt med disse hovmodige lægers patienter. Offentlig hjemmepleje passer disse hovmodige lægers ofre "længst muligt i eget hjem"... og alt i alt - betaler samfundet milliarder og atter milliarder for vores lægers hovmod og negative holdninger til forebyggelse af det sygdomsbærende alderdomsforfald!

Derimod Hertoghes og hans antiaging-endokrinologer/kollegers patienter - de lever livet og trives, trods alderen, fordi de sygdomme de måtte have - bliver optimalt behandlet, mens nye sygdomme, bliver forhindret.... Det må være forfærdeligt at bevidne for vores læger, siden de med så stærk lidenskab (som Perrilds?) - ikke alene lægger afstand til, men også - højst uprofessionelt - nægter at interessere sig for, hvad i alverden gør disse "antiaging-læger" så effektive i deres lægegerning... I min verden, enhver læge der holdning-sorterer i, ignorerer eller nægter at interessere sig for ny (for een) viden - en amatør! Slet og ret - en fag-taber! Hvis det samme var kutymen i alle andre fag end de medicinske - ville den slags fagfolk ryge på røven og direkte ud i arbejdsløshed. Undtagen indenfor lægestanden, hvor uanset hvor dårlig man er til sit job... og alligevel beholder både autorisationen og beskæftigelse.

Når det kommer til stykket - hvad er hypothyreose andet end netop et speed-forfald, bare i utide? Kunne det ikke tænkes, at samme mangel på talent, evne og viden, som vores læger afslører i behandlingen af gamle mennesker indenfor denne "noble" geriatri, også gælder behandlingen af de mange afarter af hypothyreose-sygdomme - så vi, i virkeligheden, deler skæbne med de gamle i forfald, men i modsætning til dem - er vi yderligere belastet af at skulle fungere som friske, tjene penge som friske, betale skatter som friske, og levere en hverdag for vores nærmeste - som vi var friske - hvilket vi jo ikke er. Set i dette lys - er vi værst stillet af alle patientgrupper - og ingen kærer sig om det...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hypofyseinsufficiens
    Av Anisa i forumet Andre hormoner
    Svar: 2
    Siste melding: 27-02-13, 10:46
  2. Jeg har idag svær hypofyseinsufficiens. Hjælp mig!!!
    Av Tullepigen90 i forumet Andre hormoner
    Svar: 10
    Siste melding: 26-09-11, 22:20
  3. Andet symptom: lårmuskel.
    Av AneMarie i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-04-11, 12:37
  4. Hypofyseinsufficiens, skjoldbruskkirteln og stofskiftet
    Av Anisa i forumet Alternativ behandling
    Svar: 0
    Siste melding: 18-12-09, 14:20

Søkeord for denne tråden