Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Standard hypofyseinsufficiens og andet

Kære allesammen
    allerførst håber i alle får en rigtig dejlig påske - det ser jo ud til at vejret er med os

har haft det lidt skidt den sidste tid samt været uden internet et stykke tid så der har været stille herfra .

jeg har taget i mod en second oppinion fra min sundhedsforsikring - bare for at høre det hele på dansk - wow tror ikke man kan finde en mand der hader Hertoghe mere end han - han lagde ud med "jeg taber altid kampen til hertoghe", "du bliver taget i røven" og "hvorfor sørger han ikke for du kører rundt med et rødt kort når du får prednisolon" .... wow det var spild af tid - men i går ringede min sundhedsforsikring så for at afslutte mig - så de ville sende en rapport fra Hans Perrild. Jeg vil rigtig gerne udbede mig bemærkninger til denne hvis der er mulighed for det

Rapport fra Hans Perrild:

Allergi ingen kendte. Er på glutenfri og mælke fri kost. Usikkert om intoleransen er verificeret. Disp ingen til diabetes eller stofskiftesygdom.

Aktuelt

Oplysninger er fra journaloptagelsen, udskrift fra RH oh HIH opus notater og medbragte aktuelle blodprøvesvar.

Angiver at have haft Hashimoto thyreoidit siden tvillinge fødsel for 12 år siden og gestationel diabetes og svangerskabsforgiftning. Jeg har ikke adgang til journalmateriale eller blod prøver fra den gang. Ingen behandling.

For 4 år siden en række symptomer med hallucinationer, kløe i hele kroppen, mavesmerter, muskelsmerter, sov hele tiden, migræne, kunne ikke føle sine ben. På Hillerød en neurologisk undersøgelse viste ingenting. Mener også man fandt et lavt BT, blev Holter monitoreret, mener hun havde feber i månedsvis.

Blev på Hillerød i 2010 udredt for abdominalia med gastro, kolo og sigmoideoskopi samt CT skanning og fik at vide hun havde colon irritabile Fik lavet DXM suppressionstest, Og blev sat i D-vitamin behandling som hjalp på mavesmerterne.

Var i januar 2012 på RH idet hun mistænkte Wegners granulomatose og nervebetændelse. Symptomer i form af svedtendens , brændende svidende øjne, sår i næsen, synkebesvær, krampen og sitren i alle muskler, men hun mener programmet blev stoppet inden hun skulle have været videre til Odense, da hun på dette tidspunkt var sat i massiv (5 mg/dag/red.) prednison behandling af lægen i Belgien.

I RH journalen står at ØNH lægerne ikke finder nogen kliniske holdepunkter for Wegeners granulomatose, og havde der været nogen ville de under alle omstændighder være dæmpet af prednison behandlingen. Rtg thorax uden infiltrater. Urinstix uden protein. Den 22.3 er der afsluttende samtale med overlæge Bo Baslund som konkluderer at der ikke er nogen holdepunkt for wegeners granulomatose.

Helt aktuelt

Som sagt er der ikke tilgængelige blodprøver fra tidligere men nu er der to sæt blodprøvesvar. 5.10.2011 er anti TPO 287 (< 16) og 1.2.2012 er den over 3000 (<40) dvs to helt forskellige assays. TSH er på samme tider og på de to forskellige labs 3,80 og 0.01, og frit T4 1,28 (0.7-1.28 ng/dl) og frit T4 index 84 (70-130). I oktober normalt TSH og i februar supprimeret med frit T4 i den lave ende. Det typiske billede når T3 behandling er sat ind.

Hendes dominerende gener i efteråret 2011 var hjernetåge, glemsomhed og muskelsmerter.

Fik september 2011 Eltroxin, TSH skulle da have været 6 . Kunne mærke hun fik flere kræfter, kunne holde sig vågen flere timer. Startede på 50 myg og skulle have være trappet op langsomt, men valgte selv at øge dosis som endte på 200 myg, uden kontrol af blodprøver. Egen læge mente hun havde fået lidt T3 ud fra blodprøverne, men det kan man i parentes bemærket ikke se på en blodprøve.

Hun valgte så at tage til Dr Herthoge Thieery i Brussels. På hans forslag er hun nu i behandling med
    Prenison 30 mg (ikke 30 men 5 mg/dag /red.)
    Flurinef 0.1 mg
    DHEA
    Erfa 150 mg
    Og nogle andre ting hun ikke har medbragt.

Han har ikke rådgivet om mulighed for binyrebark insufficiens ved stress, udleveret rødt kort eller om de mange bivirkninger herunder risiko for diabetes jvf gestationel diabetes. Den samme belgiske læge mener nu hun skal have væksthormon da hun har væksthormonmangel (og det giver hjernetåge). Argumentet for disse behandlinger skulle bl a være at undersøgelserne viser hun har candida i hele kroppen som er præget af autoimmunitet.

Fra den belgiske læge foreligger tre sider blodprøver. Fra 5.10.2011.
    Normale anæmi prøver, leuk, B12,
    25 OH vitamin D 14,7 ng/ml (30-60) : Jeg kan ikke se om det er D2 eller D3, og der er ikke Dvitamin på egen læges aktuelle blodprøvedseddel. Som skrevet er hun nu i D3 behandling.

Af uransagelige grunde måles en byge elektrolytter og jod i urinen samt thyreoideahormoner og frit cortisol (ubrugeligt når man skal undersøge for evt insufficiens. ) Der er også lavet androgen status om end der ikke er klinisk tegn til hyperandrogenisme (ingen hirsutisme, normale mens).

IGF1 er 133 ng/ml (150-400 angives som normalområde, men er ikke alderskorrigeret). IGFBP-3 er 2,75 mg/l (2,75-4,28) og ratio IGFBP-3/IGF1 er 5.45 mo/mol (0-4.5). IGF1 synes i den lave ende men det er bindingsproteinet også. En sådan enkelte stående prøve kan heller ikke bruges for at stille diagnoser. I så fald er en stimulationstest er nødvendig og det er ikke gjort her. Der er som sagt normale mens som tyder mod hypofyseinsufficiens. Havde man mistanke om det ville supplering med prolaktin have været rimeligt.

Øvrige organsystemer

Gyn regelmæssig mens og ingen hirsutisme.

Tidl

Opereret kronisk bihulebetændelse opereret i septum ØNH Hillerød 2005. Alk/tobak 5 cigaretter daglig. Alkohol intet merforbrug. Socialt alene med to børn på 12 år som har henholdsvis autisme og infantil asberger, med forløb på Hillerød og en ifølge journal udskrift delvis institutionaliseret, Begge børnenes sygdomme tilskriver hun sin tilstand. Førtidspension i 2009 grundet fibromyalgi diagnosen.

Jeg redegør for det problematiske og udokumenterede i den behandling som er startet i Belgien.

Det er af konkrete ting som kan arbejdes med

1. Myxødem og Hashimoto thyreoidit. Erfa behandling markedsføres ikke i Danmark, er sværere at styre med fixeret ratio T4/T3 i stedet for som vi kan i DK i to uafhængige piller.
    2. Jeg vil foreslå hun genoptager Eltroxin behandling og at evt optrapning gennemføres i kontrolleret tempo og med blodprøve kontrol. 200 myg virker voldsomt når hun tilsyneladende kun har lille TSH stigning dvs rest væv endnu. TSH er trykket nu som udtryk for overbehandling. Frit T4 er ikke høj, fordi det er T3 behandlingen som er for høj og trykker TSH. Er blodprøven taget inden medicinen vil også T3 være normal, men havde man taget prøven et par timer efter sikkert skyhøj.
    3. Jeg vil foreslå hun udtrapper (kontrolleret) af den Belgiske behandling.
    4. Der ikke noget i det foreliggende som peger på behov for væksthormon. Foreslår dog at der for fuldstændighedens skyld måles et prolaktin.
    5. Forløbet på RH synes afklaret vedr Wegener og jeg kan ikke se om der er planlagt nogen undersøgelse på Odense på mistanke om neuropati men der skulle foreligge en neurologisk udredning fra Hillerød.

det skal lige siges der er mange fejl i denne historie idet hertoghe giver mig 5 mg og ikke 30 - men manden hørte faktisk ikke rigtig hvad jeg sagde - for han havde set sig virkelig sur på Hertoghe grundet en mand der havde været derinde for kort tid siden og udtalt at Hertoghe sagde Perrild ikke vidste hvad han foretog sig eller noget i den retning .

kærlig hilsen
    Simba

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: hypofyseinsufficiens og andet

Jeg fik en hård knude i maven, da jeg læste det...

Sitat Opprinnelig skrevet av Simba Vis post
    det skal lige siges der er mange fejl i denne historie idet hertoghe giver mig 5 mg og ikke 30 - men manden hørte faktisk ikke rigtig hvad jeg sagde - for han havde set sig virkelig sur på Hertoghe grundet en mand der havde været derinde for kort tid siden og udtalt at Hertoghe sagde Perrild ikke vidste hvad han foretog sig eller noget i den retning.
    Ja, og Perrild selvfølgelig altid ved hvad han foretager sig? Kan ikke engang "styre" behandlingen med det oprindelige lægemiddel, og vil have patienterne til at bytte det med piller af syntetisk T4 og T3? Det var engang, hvor Perrild "tegnede sig" som de mange danske, forsømte hypothyroide's frelser. Men det er fortid nu. Nu er han lige så ubrugelig, som hans TSH-ryttende, medicinsk enfoldige kolleger.

Hvad har du forventet, Carina? Vi har snakket om det før... Selvfølgelig kan man ikke forvente at den døve forstår den hørende, eller den blinde kan nyde et billede i fælleskab med en seende... Lige som det kun giver mening med "second opinion" når der er tale om to, nogenlunde ligestillede læger. Det er ikke tilfældet i konstellationen: Hertoghe/Perrild.

Det er og forbliver en sandhed uden modifikationer, at når det kommer til at diagnosticere og behandling af sammensatte "multi-endokrine" problemer - er det kinesisk for danske læger. Selv en patient med krystalklar hypofyse-skade, med medfølgende "alle-hypofysehormon-mangler" kan de ikke finde ud af at behandle med erstatning for de hormoner, den skadede hypofyse ikke længere er i stand til at producere.... En ung pige lades uden kompetent lægehjælp, sendes på pension og glemmes, så hun kan få lov til at rådne og lide for resten af sit liv. Det kan kun funktionelle medicinske analfabeter til læger præstere, så hvordan i alverden kunne du regne med (håbe?) at turen til Hans Perrild ville give dig mere og andet end skuffelse?

Hvad er dine planer nu?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Standard Sv: hypofyseinsufficiens og andet

Hej Anisa
    mange tak for dit svar - jeg håbede egentlig ikke hjælp fra perrild men håbede nok lidt at høre det hele på dansk ( håber du forstår hvad jeg mener ) men da jeg læste hans journal måtte jeg ryste på hovedet - kan se han skriver meget pænere om lægen end han udtalte - wow og jo mere jeg gennemgår den jo mere kan jeg se han ikke hørte efter . han var bare optaget af at svine hertoghe til . derfor synes jeg det var oplagt at lægge herinde .

jeg har ikke øget dosen selv på eltroxinen jeg gik op på 100 og derefter sagde endokrinologerne at jeg skulle ned på en tsh på 1 så øg det med 100 - men Perrild hørte aldrig hvad jeg sagde - jeg fortalte ham også at jeg havde fået at vide jeg var medfødt stofskiftesyg - det kommenterer han slet ikke . der er rigtig mange ting i denne historie der ikke er helt sand - hvor han har fået ind i hovedet at jeg havde hashimotos efter fødslen ved jeg ikke men måske det er sandt ... men rent gætteri . min sundhedsforsikring anede ikke andet end at jeg burde stoppe i belgien - og det kommer slet ikke til at ske - men nu ved i hvis i frekventerer Perrild hvad der kan forventes .

men forstår egentlig ikke helt hvad det er han siger - har jeg hyppofyseinsuffciens eller hvad er vi ude i .

jeg er ked af at sige det men hertoghe nævner intet om denne del og jeg har endnu ikke mange af jeres viden ( håber dog den kommer på sigt )

Anisa Min plan lige nu er bare at blive ved hertoghe - men omvendt kan jeg ikke afskrive det danske sundhedsvæsen så længe jeg ikke ved om cysterne vokser - derfor vil jeg jo gerne tjekkes - mit cea tal der fortæller om tumorer var jo forhøjet dog ikke ret meget - men har ikke opfattet at hertoghe tjekker cyster nemlig og men en historie med min lillesøster der har fået fjernet en stor del af sin skjoldbruskkirtel gør jo at jeg er lidt vågen på det område - jeg har jo stadig synkebesvær af uransagelige årsager .

kærlig hilsen
    Simba

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,355

Thumbs down Sv: hypofyseinsufficiens og andet

men Perrild hørte aldrig (efter) hvad jeg sagde - jeg fortalte ham også at jeg havde fået at vide jeg var medfødt stofskiftesyg - det kommenterer han slet ikke . der er rigtig mange ting i denne historie der ikke er helt sand - hvor han har fået ind i hovedet at jeg havde hashimotos efter fødslen ved jeg ikke men måske det er sandt ... men rent gætteri .
    Det lyder ellers mest som om du blot har været til afhøring, mens Perrild har mest talt med sig selv....

To kvinder med struma gik ned ad gaden og fik øje på en fortryllet frø der sagde, "Kys mig, og jeg vil blive forvandlet til en endokrinolog."
    En af kvinderne bøjer sig ned, samler frøen op og putter den i sin taske. Den anden kvinde spørger, "Skal du ikke at kysse den?"
    Veninden svarer: "Fandeme nej. En talende frø vil tale med mig meget mere, end en endokrinolog!"
    (Kilde: US-Google )
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Cool Sv: hypofyseinsufficiens og andet

hej admin
    ja det føltes desværre også sådan - desværre spild af tid

jeg har taget i mod en second oppinion fra min sundhedsforsikring - bare for at høre det hele på dansk - wow tror ikke man kan finde en mand der hader Hertoghe mere end han - han lagde ud med "jeg taber altid kampen til hertoghe", "du bliver taget i røven" og "hvorfor sørger han ikke for du kører rundt med et rødt kort når du får prednisolon" .... wow det var spild af tid - men i går ringede min sundhedsforsikring så for at afslutte mig - så de ville sende en rapport fra Hans Perrild. Jeg vil rigtig gerne udbede mig bemærkninger til denne hvis der er mulighed for det
    ih bliver ved med at finde fejl infantil asperger og autist - øh ja han har søremig studeret det nøje det hedder infantil autist og asperger - delvis på institution nej min ene søn er på en heldagsskole for autister og hjemme hver aften - den anden går på en helt alm skole .

han siger det er mig der siger drengene har fået det af min sygdom - øh nej Hertoghe sagde det skyldtes min medfødte stofskiftesygdom at det var gået så galt -

det er derfor alt går galt i denne sag fordi der hele tiden skrives forkerte oplysninger

et eller andet sted er jeg bare så træt af de danske læger - faktisk har en lige udtalt at jeg er psykisk syg fordi jeg havde hallucinationer for 4 år siden - til stor skade for mig ( min eksmand forsøger at få mine drenge på grundlag af min sygdom og hans møj læge støttede ham ) hvor Perrild sagde at det var helt normalt --- sørgeligt vi har så lidt hjælp - forståelse og empati

og nej det hjælper ikke at det eneste de 2 kamphaner er enige om er at jeg ikke må stresses - wow jeg har aldrig et øjeblik hvor jeg kan hele når man skal kæmpe for sine drenge og forsøge at afværge folk tror man er skør .

og så skal i lige høre et kæmpe plus til hertoghe - vi snakker bare så godt sammen så han kender til min kamp omkring mine børn - han blev så fortørnet over min eks mands læges udtalelse at han skyndte sig at sende en meget officiel erklæring der forklarede at jeg sagtens kunne vare tage mine børn ( for det var han da slet ikke i tvivl om )- tænk lige jeg også skal have den slåskamp - det her stopper vist aldrig - men det må da siges at være en fantastisk læge

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Standard nogen som kan svare ? hypofyseinsufficiens

Hej Alle

dårligt internet gør jeg har rigtig dårligt plads til at søge ... men er blevet sendt til righospitalet for udredning for hypofyseinsufficiens da igf prøver taler for det .
    men egen læge tog prolaktinprøve på mig som jeg lige har fået svar på - prolaktinen ligger lige midt i ref området ? hvad søren betyder det ? egen læge sagde han ikke var klog nok til at svare på om hertoghes medicin gjorde en forskel og jeg kan se at hertoghe giver mig samme medicin som danske patienter får på riget for hypofyseinsufficiens .

mangler totalt et svar da jeg føler jeg går lidt i uvidenhed

kærlig hilsen
    Simba

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: nogen som kan svare ? hypofyseinsufficiens

dårligt internet gør jeg har rigtig dårligt plads til at søge ...
    Hej Simba Nu ved jeg ikke, hvorfor er din internetforbindelse dårlig... men hvis det er et problem med kabelforbindelsen, kunne du måske overveje mobil-internet? http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/ ?

men er blevet sendt til righospitalet for udredning for hypofyseinsufficiens da igf prøver taler for det . men egen læge tog prolaktinprøve på mig som jeg lige har fået svar på - prolaktinen ligger lige midt i ref området ? hvad søren betyder det ? egen læge sagde han ikke var klog nok til at svare på om hertoghes medicin gjorde en forskel og jeg kan se at hertoghe giver mig samme medicin som danske patienter får på riget for hypofyseinsufficiens.
    At din prolaktin ligger midt i ref.området kan betyde at din hypofyse har ikke problemer med at producere prolaktin. Men derfor kan man have hypofyseinsufficiens alligevel, da hypofysen producerer 6 andre hormoner, foruden prolaktin... Det hedder "hypofyseinsufficiens" blot hypofyse fejler med produktion af et hormon. Derimod hvis hypofysen har problemer med at producere flere end et hormon - da hedder det Panhypopituitarism.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Underfunktion af hypofysen hedder enten hypofyseinsufficiens eller hypopituitarisme og kan forårsage følgende sekundære tilstande:

• GHD = GH Deficiency = Væksthormonmangel påvirker alle organismens væv og vil derfor kunne give anledning til talrige symptomer. Væksthormonmangel hæmmer knoglevækst og hindrer tilvæksten af bruskvævet overalt hvor det findes i kroppen. Den medfører dannelsen af ødemer i underhuden herunder Cellulite (ikke forveksles med Cellulitis), symptomer på karpaltunnelsyndrom eller smerter fra led og knogler, tillige med at kroppens fedtfordeling ændrer sig drastisk.
      ---
    • Hypogonadisme = mangel på Luteiniserende Hormon (LH) og follikelstimulerende hormon (FSH) medfører nedsat funktion af kønskirtlerne. Hos kvinder forårsager det udeblivende menstruationer (amenorré) og nedsat kønsdrift. Mænd bliver impotente, får nedsat muskelmasse og manglende skægvækst. Hos begge køn kommer der tab af kropsbehåringen.
      ---
    • Hypothyreose og binyreinsufficiens = nedsat dannelse af thyreoideastimulerende hormon (TSH) og adreno-kortikotropt hormon (ACTH), der fører til binyrebarkhormonmangel. Hvad det sidste gør ved os, læs mere i underforummet Binyrer.
      ---
    • Vanskelig amning = nedsat prolaktindannelse har betydning ved amning, hvor modermælkeproduktionen reduceres eller udebliver.
      ---
    • Vasopressin Deficiency = nedsat dannelse af anti-diuretisk hormon (ADH) vasopressin bidrager til ødemer, dehydrering trods stort væskeindtag, elektrolytforstyrrelser med alle de symptomer det giver + tusinde andre symptomer, vi kender som symptomer på hypothyreose. Desuden forårsager underskud af vasopressin udviklingen af bl.a. Diabetes Insipidus og ellers (udiagnosticeret/ubehandlet) kan føre til en livstruende nyresvigt.
    Håber, du snart får internet-forbindelse, der virker... Jeg er utryg ved, at du ikke kan skrive når du har brug for det.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

hej og godmorgen Anisa <3

tusinde tak for dit svar - det var meget mere forståeligt nu - har gået lidt i uvished omkring alt dette fordi endelig er der en læge der siger han ikke ved nok om det - det er jo rene ord for pengene
    jeg har superdårligt internet fordi mit hus har en el skade og andet , så vi er blevet genhuset af dem i et sommerhus langt ude på bøh landet og har mobilt internet - men der er for langt til masterne så det tager næsten en halv time bare at komme på - her bor vi mindst 6 uger endnu :/

det hjorde mig lidt tryg - men egen læge sagde at han ville se gennem fingre med at jeg fik behandling i belgien men at jeg jo måske nok skulle stoppe min medicinering i noget tid når jeg kom på riget - det håber jeg søremig ikke for jeg prøvede en halv dag og der fik jeg prøvet hvordan det engang var ...
    denne gang har min behandling ikke helt været optimal hos Hertoghe - følte der manglede et eller andet - men så ringede belgisk apotek i går og sagde de var udgået for pregnyl men havde talt med hertoghe og de måtte sende et tilsvarende produkt - jeg fik min veninde til at google det - der står barnløshed ? jeg skal søremig ikke have flere børn - så har du også et bud på det ? kan ikke se det står på hans medicinliste nemlig så aner ikke ret meget .

nå må jo så bare vente og se hvad riget finder ud af --- kan det være derfor jeg var til øjenlæge for 3 år siden fordi tingene flød ud for mig ? ( jeg fik besked på at det var gammelmandssyn ) og for under et år siden til øjenlægen igen pga af ondt i øjne , synsforstyrelser, hængene øjenlåg og træninger i øjnene i flere mdr - har det noget med det at gøre ? jeg fik nemlig bare besked på det var kulde og træk ?

du kan nok høre jeg har mange spørgsmål , men mangler ligesom dig Anisa - du er hjertens velkommen herude på landet smiler - laver gerne en dejlig frokost
    håber den kan sende skidtet

kærlig hilsen

Simba

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: hypofyseinsufficiens og andet

denne gang har min behandling ikke helt været optimal hos Hertoghe - følte der manglede et eller andet - men så ringede belgisk apotek i går og sagde de var udgået for pregnyl men havde talt med hertoghe og de måtte sende et tilsvarende produkt - jeg fik min veninde til at google det - der står barnløshed ? jeg skal søremig ikke have flere børn - så har du også et bud på det ? kan ikke se det står på hans medicinliste nemlig så aner ikke ret meget .
    Hvis det er identisk med Pregnyl, er det ikke andet end Human chorionisk gonadotropin (HCG), et polypeptidhormon produceret af moderkagen og med "komponenter" der, i det væsentlige, er identiske med nogle komponenter i de humane hypofysegonadotropiner: luteiniserende hormon (LH) og follikelstimulerende hormon (FSH)... Det er hormonereplacement for den del af hypofysens underfunktion, der er årsagen til hypogonadisme. Du bliver altså ikke gravid af pillerne...

... men det ser ud til, at Hertoghe har forsynet dig med komplet "erstatning" for de hormoner, han fandt ud af, at din hypofyse ikke danner nok af...

Når det er sagt...

...egen læge sagde at han ville se gennem fingre med at jeg fik behandling i belgien men at jeg jo måske nok skulle stoppe min medicinering i noget tid når jeg kom på riget - det håber jeg søremig ikke for jeg prøvede en halv dag og der fik jeg prøvet hvordan det engang var ...
    ... kan jeg ikke se, hvordan dit syn kommer ind i sammenhæng med hypofyse(insufficiens) ?

Jeg kan heller ikke se, hvad "Riget" kan finde ud af, hvad Hertoghe ikke allerede har fundet. Ligheden mellem "Riget" og Hertoghe er, at de kan finde det samme, der er i vejen med din hypofyse.

Forskellen mellem "Riget" og Hertoghe er (det er jeg sikker på), at fra "Riget" kommer du hjem med (muligvis) en diagnose (som er jo allerede stillet i Belgien) og ellers tomme hænder, mens fra Hertoghe kommer du hjem med recepter/lægemidler til behandling af tilstanden.

Yderligere forskel mellem "Riget" og Hertoghe er, at mens "Riget" har slet ikke travlt på dine vegne, er Hertoghe interesseret i at der skal ske noget og at du bliver bedre.

Problemet gemmer sig bag forskellen mellem diagnose-/behandlingsprotokolen på "Riget" og hos Hertoghe.

På "Riget" får du (måske) replacement for det (af 7) hormon, hvis niveau befinder sig under ref.område, mens de øvrige hormoner - blot de kan klemme sig ind indenfor ref.område - dem har du ikke brug for lidt ekstra af, fordi på "Riget" (dvs. i Danmark) behandler man ikke mere end et hormon ad gangen, såfremt andre hormoner befinder sig indenfor ref.området.

Hos Hertoghe kan du ikke undgå at blive behandlet med både det hormon (eller de hormoner) du direkte mangler OG - de hormoner der samarbejder indbyrdes om at balancere hele dit, hypofyse-relateret hormon-segment - fordi ellers vil behandlingen ikke virke...

Så er det, at jeg igen føler trang til at spørge: hvad forventer du dig af "Riget", andet end at blive elendig af "medicin-faste", som i bedste fald kun vil påvise, hvad allerede er påvist i Belgien...

Desuden er det ikke særlig sundt, at afbryde en igangværende behandling... Det vil medføre forstyrrelser, der kan blive svære at regulere senere. Det vil i hvert fald, forandre dine fysiologiske præmisser ved fortsat behandling. Det er småfarligt, synes jeg... jo-jo-hormoner.

Egentlig føles det noget mystisk, at først i årevis bliver du ladt i stikken, ignoreret og gjort til grin... og nu, hvor en belgisk læge er kommet på banen - pludselig får du en hel masse tilbud fra helsevæsenet... som om du ikke skal have mulighed for at blive et levende bevis på Hertoghes lægekunst? Perrild har i hvert fald en stor indflydelse i lægeverdenen, så vær obs på, at du ikke bliver til en kastebold mellem emsige læger....

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hvis det er identisk med Pregnyl, er det ikke andet end Human chorionisk gonadotropin (HCG), et polypeptidhormon produceret af moderkagen og med "komponenter" der, i det væsentlige, er identiske med nogle komponenter i de humane hypofysegonadotropiner: luteiniserende hormon (LH) og follikelstimulerende hormon (FSH)... Det er hormonereplacement for den del af hypofysens underfunktion, der er årsagen til hypogonadisme. Du bliver altså ikke gravid af pillerne...

... men det ser ud til, at Hertoghe har forsynet dig med komplet "erstatning" for de hormoner, han fandt ud af, at din hypofyse ikke danner nok af...

Når det er sagt...

... kan jeg ikke se, hvordan dit syn kommer ind i sammenhæng med hypofyse(insufficiens) ?

Jeg kan heller ikke se, hvad "Riget" kan finde ud af, hvad Hertoghe ikke allerede har fundet. Ligheden mellem "Riget" og Hertoghe er, at de kan finde det samme, der er i vejen med din hypofyse.

Forskellen mellem "Riget" og Hertoghe er (det er jeg sikker på), at fra "Riget" kommer du hjem med (muligvis) en diagnose (som er jo allerede stillet i Belgien) og ellers tomme hænder, mens fra Hertoghe kommer du hjem med recepter/lægemidler til behandling af tilstanden.

Yderligere forskel mellem "Riget" og Hertoghe er, at mens "Riget" har slet ikke travlt på dine vegne, er Hertoghe interesseret i at der skal ske noget og at du bliver bedre.

Problemet gemmer sig bag forskellen mellem diagnose-/behandlingsprotokolen på "Riget" og hos Hertoghe.

På "Riget" får du (måske) replacement for det (af 7) hormon, hvis niveau befinder sig under ref.område, mens de øvrige hormoner - blot de kan klemme sig ind indenfor ref.område - dem har du ikke brug for lidt ekstra af, fordi på "Riget" (dvs. i Danmark) behandler man ikke mere end et hormon ad gangen, såfremt andre hormoner befinder sig indenfor ref.området.

Hos Hertoghe kan du ikke undgå at blive behandlet med både det hormon (eller de hormoner) du direkte mangler OG - de hormoner der samarbejder indbyrdes om at balancere hele dit, hypofyse-relateret hormon-segment - fordi ellers vil behandlingen ikke virke...

Så er det, at jeg igen føler trang til at spørge: hvad forventer du dig af "Riget", andet end at blive elendig af "medicin-faste", som i bedste fald kun vil påvise, hvad allerede er påvist i Belgien...
    hej anisa

Mange tak for hurtigt svar
    grinte højt Anisa " det bliver man altså ikke gravid af" - nej det regnede jeg nu heller ikke med men kunne bare ikke forstå jeg skulle have et middel mod barnløshed - men det har jo så andre egenskaber :0)
    jeg forventer ikke ret meget fra riget - for egentlig var jeg nede og få migrænepiller fra min læge igen igen- de gamle virker ikke optimalt - der sagde han at han havde fået et brev fra Hans perrild og han ærlig talt var lidt utryg over hele situationen som min læge . han tvivlede ikke på at hertoghe var god - men for " god ordens skyld " ville han gerne se mig udredt fra dansk side .
    det er ok for mig og jeg oplyste ham også at det ikke kom til at influere på mine besøg hos hertoghe selvom egen læge tilbød at tage erfa hjem hvis det var ham muligt blot jeg tog imod dansk hjælp .
    jeg bliver hos hertoghe lige meget hvad det er helt sikkert for han er den eneste der har forstået alt dette her uden at sætte spørgsmålstegn ved noget af det - jeg er helt klassisk siger han .
    men det gør mig slet ikke noget hvis de evt ville kunne lære noget :0) tvivler dog ..
    men har jo intet at tabe mere - så jeg tager det helt roligt - dog kunne jeg måske godt tænke mig hertoghe var lidt tydeligere omkring oplysning til mig --- så jeg ikke som nu sad som et stort spørgsmål - men det må jeg sige næste gang jeg er dernede i slutningen af juli
    jeg er rigtig glad for at du ville forklare alt dette til mig - super dejligt

kærlig hilsen
    Simba

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hypofyseinsufficiens
    Av Anisa i forumet Andre hormoner
    Svar: 2
    Siste melding: 27-02-13, 09:46
  2. Jeg har idag svær hypofyseinsufficiens. Hjælp mig!!!
    Av Tullepigen90 i forumet Andre hormoner
    Svar: 10
    Siste melding: 26-09-11, 21:20
  3. Andet symptom: lårmuskel.
    Av AneMarie i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-04-11, 11:37
  4. Hypofyseinsufficiens, skjoldbruskkirteln og stofskiftet
    Av Anisa i forumet Alternativ behandling
    Svar: 0
    Siste melding: 18-12-09, 13:20

Søkeord for denne tråden