Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Feb 2011
    Meldinger
    20

Question Kontrastveske med radioaktiv jod, kan det resultere i stoffskifte prob?

Leser i materiell utgit av Nycomed i samarbeid med NTF ( brosjyrens tittel - Til deg som har lavt stoffskifte- Hypotyreose)
    Hvordan får man hypotyreose side 5, " I blandt debuterer hypotyreose etter behandling av andre sykdommer i skjoldbruskkjertelen ( radioaktivt jod, strålebehandling eller operasjon)

Jeg fikk kontrastveske i forbindlese med Mr ( Mr av hjernen pga besvimelsestendenser)for en god del år siden ( ca 25 år siden),( før jeg fikk symtomer på stoffskifte trøbbel) kontrastvesken kom fra Nycomed ! Skikkelig ubehagelig opplevelse, så jeg sjekket litt rundt - Nycomed produserer, eller gjorde 2 typer kontrastveske der den ene er forholdsvis rimelig ( og pasienten opplever ofte at det føles som om det er sprøtes inn brennende bensin og du kjenner hvordan det spres i kroppen også får man en vanvittig trang til vannlating)den dyre varianten som er virkelig kostbar er nesten uten ubehag å få i systemet og jeg lurer på om det ble sagt at den er uten jod!

Kan denne kontrastvesken ha havnet i skjolbrukskjertelen og surret det til med stoffskiftet??

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,361

Smile Sv: Kontrastveske med radioaktiv jod, kan det resultere i soffskifte prob?

Læs gerne tråden Vigtigt at vide om bl.a. CT-scanning, hvor indlæg nr. 2 kan svare på nogle af dine spørgsmål.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Lignende tråder

1. Radioaktiv jodbehandling
    Av popsy i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandling
    Svar: 20
    Siste melding: 13-06-15, 18:36
  2. Kontrastveske med radioaktiv jod, kan det resultere i stoffskifte problemer?
    Av Bentececilie i forumet Lavt stoffskifte og jod
    Svar: 1
    Siste melding: 01-12-11, 16:48
  3. Radioaktiv jod + smitte?
    Av lady90 i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandling
    Svar: 9
    Siste melding: 05-11-08, 21:17
  4. Radioaktiv jod til yngre?
    Av lady90 i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandling
    Svar: 1
    Siste melding: 31-08-08, 22:36
  5. Svar: 80