Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Standard Sv: Dr. Rolf Luneng

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...847#f2a8d3369c
    Etter å ha gitt blant andre eventyrer Lars Monsen høye doser antibiotika for å kurere angivelig sykdom etter flåttbitt, mister Rolf Luneng tillatelse til å praktisere metoden.

Nå kan ikke Rolf Luneng fra Norsk Borreliose Senter lenger arbeide som lege - før han eventuelt har søkt på nytt om en begrenset autorisasjon.
    http://www.helsetilsynet.no/no/Tilsy...-autorisasjon/
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    66
    Meldinger
    852

Angry Sv: Dr. Rolf Luneng

Han kunne en god del mer om stoffskifte og vitaminer og mineraler enn de fleste leger jeg har vært innom. Var hos han for mange år siden.

Dette tilsynet og lignende "syn" i Norge

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    51
    Meldinger
    420

Vedtak om tilbakekall av autorisasjon som lege – tilsagn om begrenset autorisasjon

Mister autorisasjon for utstrakt antibiotikabehandling. De påpekte pliktbrudd knytter seg til forskrivning av antibiotika i strid med gjeldende retningslinjer. Statens helsetilsyn finner derfor at det kan gis tilsagn om begrenset autorisasjon som lege.

02.09.2013
    Fra: Statens helsetilsyn
    Til: Rolf Bjarne Martin Luneng
    Dato: 2. september 2013
    Vår ref: 2012/1269 I MTJ
    Unntatt fra offentlighet i henhold til offl. § 13 jf. fvl. § 13 første ledd nr. 1

Dette var veldig spesielt å lese...hvorfor ligger hele saken ute på sidene til helstilsynet når saken er unntatt offentligheten?

Også ganske interessant å lese under VG-artikkelen og alle kommentarene. Veldig mange sterke historier fra mennesker fom har fått hjelp av Rolf Luneng. Veldig synd og merkelig at han da blir fratatt sin autorisasjon, spesielt siden man benytter seg av denne behandlingen i andre land som Tyskland, skal man tro noen av kommentarene under artikkelen.
    Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
    Dagboken til VibekeW

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av VibekeW Vis post
    Også ganske interessant å lese under VG-artikkelen og alle kommentarene. Veldig mange sterke historier fra mennesker fom har fått hjelp av Rolf Luneng. Veldig synd og merkelig at han da blir fratatt sin autorisasjon, spesielt siden man benytter seg av denne behandlingen i andre land som Tyskland, skal man tro noen av kommentarene under artikkelen.
    http://www.vgtv.no/#!/video/64306/la...krigssituasjon

Lars Monsen er kjempefornøyd med hjelpen han fikk av dr. Rolf Luneng.
    Jeg forstår ikke hva dr. Luneng gjør feil i forhold til Helsetilsynet, så lenge det offentlige heller ikke har nok ekspertise på å behandle Borreliose.

Er det ren misunnelse som ligger bak ??

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    http://www.vgtv.no/#!/video/64306/la...krigssituasjon

Lars Monsen er kjempefornøyd med hjelpen han fikk av dr. Rolf Luneng.
    Jeg forstår ikke hva dr. Luneng gjør feil i forhold til Helsetilsynet, så lenge det offentlige heller ikke har nok ekspertise på å behandle Borreliose.

Er det ren misunnelse som ligger bak ??

Ja, mye er nok det. Hadde de virkelig vært interessert i pasientenes ve og vel, så hadde de inngått et prosjekt for å se på om denne behandlingsmetoden kanskje gir noe som den offentlige behandlingsmetoden ikke gir...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Ja, mye er nok det. Hadde de virkelig vært interessert i pasientenes ve og vel, så hadde de inngått et prosjekt for å se på om denne behandlingsmetoden kanskje gir noe som den offentlige behandlingsmetoden ikke gir...
    I VG artikkelen som Vigdis viser til brukes store ord som angivelig
    Etter å ha gitt blant andre eventyrer Lars Monsen høye doser antibiotika for å kurere angivelig sykdom etter flåttbitt, mister Rolf Luneng tillatelse til å praktisere metoden. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...847#f2a8d3369c
    Til sammenligning eksisterer det leger som ikke behandler hypothyreose fordi den angivelig ikke vises i blodprøver.

Legestanden har ikke automatisk rett, heller ikke om de er i flertall!!

Noen som har hørt om et begrep kalt flertallstyrrani ??

:ntf: :ntf: :ntf: :ntf: :ntf:

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

http://lyme.no/index.php/nyheter/381...-helsetilsynet

Ett av ankepunktene mot Luneng var utstrakt bruk av antibiotika, var det ikke så? Når det gjelder urologer og prostatitt, er det en behandlingsform som gjelder blant rundt halvparten av legene: Antibiotika et års tid. Den andre halvparten av urologene bruker ikke denne behandlingsformen, de mener den ikke har effekt. Burde ikke da 50 % av Norges urologer miste bevilgningen? Jeg har en fornemmelse av at Lunengs tap av bevilgning er redigert av en lege som har gått skarpt ut mot ham i media. Men jeg er sikkert bare paranoid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,744

Jeg tror ikke du er paranoid. I Norge er det en ting vi hater mer enn alt annet, og det er andres suksess. Men ... det jeg tenker på er at vi bør ta dette ad notam. Det kan lett skje med leger som hjelper oss også - for som kjent virker også for oss for det meste det som kalles "uortodoks" behandling bedre enn den ortodokse. Legestanden som helhet vil helst ha ortodokse, konforme leger. Jeg er ikke helt sikker på hvordan, men jeg mener vi bør tenke oss litt om hva vi skriver og hvordan vi skriver ting, sånn at ikke også våre gode stoffskifteleger havner i søkelyset av denne mafiaen og blir rammet av samme type heksejakt.
    Sist endret av smgj; 04-09-13 kl 12:29
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Jeg har tenkt nøyaktig samme tanke, smjg. Vi bør kanskje ikke nevne navn på leger eller hvor de holder til. Det bør kun fremkomme på lukkede foraer hvor kun medlemmer har adgang. Worst case.....

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,040

Lightbulb Sv: Dr. Rolf Luneng

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    .. Men ... det jeg tenker på er at vi bør ta dette ad notam.
    ..
    Jeg er ikke helt sikker på hvordan,
    men jeg mener vi bør tenke oss litt om hva vi skriver
    og hvordan vi skriver ting,
    sånn at ikke også våre gode stoffskifteleger havner i søkelyset av denne mafiaen
    og blir rammet av samme type heksejakt.
    Norway/Duloc is OK

Welcome to Duloc
    it's a perfect town
    Where we have some rules let us lay them down
    don't make waves
    stay in line
    and we'll get along fine

Duloc is a perfect place please
    keep off of the grass
    shine your shoes
    wipe your... face!
    Duloc is
    Duloc is
    Duloc is a perfect place!!!!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Endokrinolog Rolf Whitfield
    Av Sonja Midtlien i forumet Hos legen
    Svar: 5
    Siste melding: 01-05-10, 23:13

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder