Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Standard Dr. Rolf Luneng

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Oi... Det var mye... Det skal vist være dyrt å få seg undersøkt i dette land...

...da blir det nok ikke så rellevant dette, om så hvor mye jeg ønsker å bli bedre...

Tror neppe at jeg får låne så mye penger, når jeg har så mye lån i fra før av...

Men, jeg håper i hvertfall at dette er nyttig for deg!
    Er det noen som har erfaring med dr. Rolf Luneng? Han holder til i Oslo så det blir sikkert litt billigere å reise kun til Oslo for folk langveisfra. Adressen er Nydalsveien 36 A, 0484 OSLO, med lett adkomst fra T-banen Linje 6 retning Bekkestua. Gå av på Nydalen. Man kan avtale time på telefon 22 02 80 60.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    66
    Meldinger
    852

Post Sv: Dr. Rolf Luneng

ELBETH

Erfaring med Rolf Lundeng
    Jeg var hos lundeng for ca 3 år siden. Hårprøven viste at jeg hadde lavt stoffskifte og at jeg trengte flere mineraler. Det som ble litt artig at min magnesium var så høy. Han forstod ikke det. Men da hadde jeg i mnd før spist magnesium som jeg ikke trengte så mye av. Trodde at det skulle hjelpe. Men for mye og for lite er like galt for kroppen vår.
    Han var flink å balansere vitaminer, kan en god del om stofskifte. Men han er ikke først og fremst hormonspesialist. Det var ikke snakk om annen medisinering for meg enn den levaxinen som jeg gikk på da. Han er dyktig og hyggelig. Det var for meg kjekt å vite at jeg hadde vitaminbalansen i orden. Jeg ble ikke særlig bedre av det. Men da kunne jeg utelukke vitaminbalansen som et virkemiddel.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Thumbs up Sv: Dr. Rolf Luneng

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
    Han var flink å balansere vitaminer, kan en god del om stofskifte. Men han er ikke først og fremst hormonspesialist. Det var ikke snakk om annen medisinering for meg enn den levaxinen som jeg gikk på da. Han er dyktig og hyggelig. Det var for meg kjekt å vite at jeg hadde vitaminbalansen i orden. Jeg ble ikke særlig bedre av det. Men da kunne jeg utelukke vitaminbalansen som et virkemiddel.
    Det er en MEGET vigtig vinkel, Fruemå Det lyder som en læge, alle med hypothyreose - med/uden diagnose, fine blodprøveresultater og masser af symptomer, i behandling/uden behandling, kort sagt - alle der har symptomer på lavt stofskifte - ville have ekstremt godt af at konsultere f.eks. en gang årligt eller to, for netop at få sat skik på deres nutrient-status. Det er en kendsgerning, at lavt stofskifte, herunder "træthedssygdomme" med andre diagnosebetegnelser - masseproducerer så mange forskellige nutrientmangler pga. dårlig eller forkert optag, at alene det kan have en selvforstærkende virkning på sygdommen.

Enkelte nutrient-mangler kan generere en række af symptomer, man kalder for symptomer på lavt stofskifte, men som i virkeligheden er symptomer på det/de bestemte nutrientmangler, som er opstået pga. lavt stofskifte. At afhjælpe disse mangler, og at vedligeholde nutrient-status, alene kan fjerne en hel del af de plagsomme symptomer, så det kan blive nemmere at udholde at leve med denne sygdom.

Man siger, at det ikke er hypothyreose, der gør ondt, men at det er alle disse satelit-tilstande, som hypothyreose skaber, der er de egentlige "skyldige" i forfald af både de fysiske og de mentale forringelser, symptomer, de fleste med hypothyreose oplever. Det er også årsagen til, at symptomer på hypothyreose kommer fra alle kroppens organer og systemer, hvor metabolismen er sløvet af hormonmangel og derfor er også den indre forsyning med de nødvendige nutrienter sløvet. Personligt mener jeg, at når man har hypothyreose - selv når den er velbehandlet - gavner det bedst, fortsat at opretholde ekstra forsyninger af nutrient-tilskud, netop for at råde bod på kroppens nedsat evne til selv at generere nutrienterne, eller optage dem fra maden.

Hormon-lægemidlerne kan ikke klare hele jobbet, uden at nutrienterne og fordøjelsen nogenlunde balancerer. I tråden om "Funktionel hypothyreose" skrev jeg lidt om netop disse ting..

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    ...og alle eksisterende blodprøver, urinprøver af alle vitaminer, mineraler og fedtsyrer laboratorier kan teste for. Man kan også gøre som vegetarer og supplere med en årlig hårmineralanalyse. Ud fra resultaterne - tilrettelægger man sit eget "program" af kosttilskud, man efterfølgende konsekvent indtager frem til næste årlige kontrol, hvorefter man justerer sit program af vitaminer, mineraler, andre nutrienter. Man er nok nødt til at indstille sig på, at det bliver en livslang opgave, idet den underliggende hypothyreose fortsætter, og med den fortsætter nutrient-mangler", hvis man ikke sørger for at supplere op på det, som sygdommen "stjæler".
    ... og det lyder derfor, som om Rolf Luneng er den rette mand til netop denne opgave.

Hvis man også kunne friste ham til at studere nutrient-aspekt ved lavt stofskifte, ville det være guldværd!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    66
    Meldinger
    852

Det var en god ide. Har ikke noe kontakt med han nu. Men det kunne vært interesangt å høre om han vil utvikle dette. Det som ble en ah opplevelse for meg var at hvis den (f.eks magnesium) var så høy, så måtte jeg bruke andre ting slik at de kom i balanse. Så for mye av noe er også galt. Like galt som om vi har for lite. Dette fordi disse vitaminene jobber sammen i et samspill. Viktige ting.
    Har også hørt at vitaminubalanse oppdages først i håret, når det da vises på bloprøver er det en større mangel. Dette vet jeg ikke for sikkert.
    Det ble dyrt med to hårprøver og masse , masse tilskudd. Men jeg har brukt mange penger på mitt dårlige stoffskifte. Og jeg gjør det fortsatt, så troen og håper er sterkt hos meg.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    34
    Meldinger
    35

Standard Sv: Dr. Rolf Luneng

Har denne Rolf Luneng en nettside? Han hørtes meget interessant faktisk! Har lest litt om han på nettet, men klarer ikke finne noen nettside i forbindelse til klinikken i Nydalen. Og det at han befinner seg i Oslo er jo et stort pluss!

Edit: Haha! Hadde hue vært i form hadde jeg kanskje tenkt på dette litt før. Men fant da hjemmesiden hans hvertfall om noen andre skulle vært interessert i det!

Norsk Borreliose Senter

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    66
    Meldinger
    852

Hei
    Jeg har i dag snakket med Dr Rolf Lundeng.
    Siden jeg har vært der og jeg kunne være trygg på at akkurat da var mine minneraler og vitaminer i balanse, så har jeg også gitt intrykk av det på dette forumet. En kort prat med han skal jeg gjenngi så godt jeg kan her.
    Han er forøvrig allmenlege i bunn, (og du kan/kunne kjøpe ukebladet Allers, da så du blide av han, som Allers lege.)
    Han har 2 mnd ventetid.
    Han tar hårprøver og en god samtale. Så kan han meget godt skille ihht prøvesvarene om problemene dine ligger i stoffskiftet eller i bi nyrene.Eller andre ting for den del. Hvordan det er med calium og din efekt av f.eks levaxin. Han er ikke opptatt av å bytte medsin. Men hvis mulig å redusere medisinbruken/reparere stoffskiftet.Da med mineraler/vitaminer. Dette er hans tilnærming til vårt felles problem. Han behandler deg så lenge det er hensiktsmessig. Noen 6 mnd andre i to år.
    Lykke til til dere som trenger og ønsker å prøve. Dere får god behandling. Jeg følte meg ivaretatt, og i dag kunne han spøke med at det skal lite til for at vi blir bedre på stoffskifte problemer/løsninger enn en lege. Det skal ikke mye til var hans kommentar.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    66
    Meldinger
    852

Anisa
    Jeg spurte om han kunne noe om nutrient-aspektet, det svarte han nei på. Men jeg må spørre deg. Hva er det????????

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Anisa
    Jeg spurte om han kunne noe om nutrient-aspektet, det svarte han nei på. Men jeg må spørre deg. Hva er det????????
    Ettersom nutrient betyr næring, så oppfatter jeg at det er slik erfaring dr. Luneng allerede bygger på, gjennom å "komme til bunns" i pasienters stoffskifteproblem. Hvis det er mer spesifikt, kanskje Anisa kan si noe om det

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Sorry... bedre sent end aldrig.

Anisa
    Jeg kunne også bare lade være med at bruge fremmedord... det handler, som Elbeth siger om "kost-aspektet", dvs. om lægen behandler vitamin- og mineralmangler kun med tilskud, eller om han også vejleder i rette kost til støtte for hans behandling. Fruemå siger at han sagde nej, og det undrer mig meget, fordi kosten er mindst lige så vigtig i orthomolekylær medicin, som tilskud.

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Ettersom nutrient betyr næring, så oppfatter jeg at det er slik erfaring dr. Luneng allerede bygger på, gjennom å "komme til bunns" i pasienters stoffskifteproblem. Hvis det er mer spesifikt, kanskje Anisa kan si noe om det
    Det har jeg lige gjort, men det lyder ikke som om denne læge målretter sin behandling specifikt mod lavt stofskifte, eller andre sygdomme for den sags skyld?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

DR Luneng er vel først og fremst spesialist i borreliose. I tillegg interesserer han seg også for stoffskiftesykdommer, leste jeg i Alllers.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Endokrinolog Rolf Whitfield
    Av Sonja Midtlien i forumet Hos legen
    Svar: 5
    Siste melding: 01-05-10, 23:13

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg