Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Cortef og DHEA fra i dag....

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Føler jeg handler på nett annenhver dag... stadig noe nytt som trengs... prøver å skjule regningene når de kommer
    Hehe Høres kjent ut det også.. Og takk skal du ha
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Har fått veldig hjertebank etter at jeg startet på Cortef. Stemmer det ikke at mange må redusere dosen sin etter start på Cortef? Min dose er på 1,5 Erfa og 50 mcg Levaxin. F.o.m. i morgen tar jeg kun 1 Erfa fordelt på to tider. Høres ut som en lav dose, men jeg tror virkelig ikke det er høyere dose jeg trenger nå. Kroppen virker stressa og hjertet banker.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Smile Sv: Cortef og DHEA fra i dag....

Hmm.. jeg er ganske forvirret over dette med puls selv... _Hvordan skal en vite hva en skal trappe ned på liksom... Men 1 grain er jo veldig lite... Det er ikke hydrocortisonen som må reduseres da? Mener ikke å forvirre deg, er altså lettere forvirret selv...

Kuttet selv ned til 2.5 grain i dag, som jeg skal fordele litt annerledes, for å få i meg stoffskiftehormoner, og for å ikke "drepe" binyrene... se ny tråd..
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Ikke lett å forstå seg på, dette!

Jeg har fått litt hetta ettersom jeg føler at t3 "brenner ut" binyrene.

Leste også et intervju med en amerikansk lege i dag, som er med på notene i forhold til at han ikke er opphengt i TSH og i tillegg mener at de fleste ikke blir bra uten t3 tilskudd. Han sier imidlertid at t3 andelen ikke bør utgjøre mer enn 2 % og at dette har gitt best resultat for hans pasienter.

Folk sier så mye forskjellig... man nok bare prøve seg frem selv. Jeg skulle gjerne bare gått på Erfa men jeg kjenner at det er så utrolig "potent" og at kroppen min ikke takler kravene som Erfa (eller t3'en i Erfa) stiller.

http://www.power-surge.com/transcripts/blanchard.htm

Tror nok det er veldig individuelt fra person til person. Jeg mistenker at jeg kan klare meg med en relativt liten t3 dose. Men før jeg kan ta stilling til noe må jeg få binyrene på plass..... Kl 12 er jeg også "slagen" men i dag merket jeg at det hjalp å ta 5 mg hc.

Leste også et sted i dag at mange må redusere dosen med en tredjedel når de går på hc.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Leste også et sted i dag at mange må redusere dosen med en tredjedel når de går på hc.
    Mange må senke thyroiddosen litt når de starter på HC. Men bli ikke på lav dose for lenge, eller gå for raskt ned på thyroid, som jeg gjorde, da kan du bli veldig hypo. Noen trenger kanskje ikke gå ned på thyroiddosen engang, vi er ikke like! Vær tålmodig. Husk at dette du har startet på tar tid Det kan også ta noen uker før du merker at det du tilfører kroppen gir effekt overhodet. Vær på vakt overfor de små miraklene i dagliglivet, at du orker litt mer, ikke blir fullt så sliten av lyder osv.

Lykke til
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Har fått veldig hjertebank etter at jeg startet på Cortef. Stemmer det ikke at mange må redusere dosen sin etter start på Cortef? Min dose er på 1,5 Erfa og 50 mcg Levaxin. F.o.m. i morgen tar jeg kun 1 Erfa fordelt på to tider. Høres ut som en lav dose, men jeg tror virkelig ikke det er høyere dose jeg trenger nå. Kroppen virker stressa og hjertet banker.
    Ja, dette kan være det som de kaller "thyroid dump". Se punkt 44 i linken under:

http://www.stopthethyroidmadness.com/adrenal-info/faq/

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Ja- det kan være thyroid dump. Nå har jeg i alle fall redusert på erfa til kun 1 grain som jeg supplerer med hele 75 mcg Levaxin (har kun gjort dette i to dager, funket fint i går). Komme ikke til å kutte noe mer på erfa etter dette, det er max.

Takk for svar- svarte litt mer utfyllende i en annen tråd så da gjentar jeg det ikke her

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. DHEA
    Av ella i forumet DHEA
    Svar: 70
    Siste melding: 17-02-12, 07:05
  2. Cortef og DHEA fra i dag....
    Av BeritM i forumet Hydrocortison
    Svar: 16
    Siste melding: 05-08-10, 10:46
  3. Min erfaring med Binyremedisin- Cortef
    Av Flower i forumet Hydrocortison