Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Buskerud
    Alder
    38
    Meldinger
    14

Standard Sv: Hjelp meg noen

Hei. Oppdatering fra meg. Har i dag vært hos legen og referanseverdien på T4 var 11-23. Jeg har begynnt å utvikkle antistoffer så har startet opp m Levaxin. Så da er jeg ganske fornøyd med det legebesøket og så får vi se om en stund om ting blir noe bedre:o)

Mvh Suza81.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Hvor meget Levaxin bruger du?
    Håber, det snart går fremad med dig, i hvert fald

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Buskerud
    Alder
    38
    Meldinger
    14

Talking Sv: Hjelp meg noen

Hei:o) Jeg bruker 50mg. 1 hver morgen. Skal inn til ny kontroll om ca 6 uker. Ja, håper jeg ting blir bedre. Tusen takk:o)

Suza

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Det er vel de færreste, der kan klare sig med så lidt som 50 µ - i hvert fald hvis de er voksne og nogenlunde normalvægtige. Man plejer at regne 1,5-2 µ aktivstofs pr. kilo kropsvægt ... Oftest er det de 2 µ der nævnes som vejledende mål.

Af en eller anden grund var der nogle, der i sin tid mente, jeg kunne klare mig med 50 µ - men jeg måtte har 200 for at få nogenlunde styr på symptomer som fx muskelspændinger og smerter.

Du bør få målt og justeret efterhånden!

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Buskerud
    Alder
    38
    Meldinger
    14

Hei igjen. Ja, jeg skal ta nye prøver i juni. Så håper om jeg ikke har merket noe forandring at jeg ken øke doseringa, men fastlegen mente at jeg er helt i grenseland og at mange leger ikke ville skrive ut Levaxin engang.

Suza

P.s Anti TPO var 381. Og d hadde noe med antistoffene å gjøre skjønner jeg.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Sitat Opprinnelig skrevet av suza81 Vis post
    P.s Anti TPO var 381. Og d hadde noe med antistoffene å gjøre skjønner jeg.
    Anti-TPO over 100 er - i hvert fald iflg. det lab., jeg får målt hos - tegn på kirtelbetændelse og altså nedbrydning af skjoldbruskkirtlen. Desværre kan det ikke stoppes, men der er nogle forskere, der peger på, at tidlig medicinering kan mildne symptomerne. Og så er der d-vitamin, altid d3 - ta det i rigelige mængder, ikke bare de der 10 µ man anbefaler. Jeg vil foreslå 30-40 µ og så se.

Læs om d-vitamin her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...play.php?f=139
    Det har STOR betydning for stofskiftet og for muskler m.m. i det hele taget - også for friske/ raske personer!

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Buskerud
    Alder
    38
    Meldinger
    14

Jeg håper ikke jeg har det da. Men D vitaminer skal jeg starte opp m ja. Takk for tips. Virker ikke som legen min har så god greie på dette. Hun sa bare at jeg burde reise hjem og lese om hypothyreose.

Suza:o)

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Nå ja - hellere det end ha en læge, der ikke mener, man behøver vide noget om noget

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Buskerud
    Alder
    38
    Meldinger
    14

Exclamation Jeg føler ikke at medisinene hjelper!

Jeg har gått på levaxin 50 mg i ca 2 år nå. Fikk påvist lavt stoffskifte etter fødsel. Jeg lurer på om der andre her med " riktig" dosering i forhold til bl. prøvene sine som sliter, for det gjør jeg. Jeg har MYE hårtap, taleproblemer til tider, glemsom, øresus, muskel og leddsmerter (spesielt hendene), vektøkning selv om appetitten er lav, jernmangel, forferdelig trett og uopplagt bestandig, tørr i huden, kort lunte og sikkert mange flere ting jeg ikke kommer på i farta.

Problemet er at fastlegen mener at doseringer er riktig og prøvene er fine som hun har sagt de siste gangene. Men hvorfor sliter jeg da så med alle disse plagene? Er det sånn at selv om man tar medisinene så vil man ha så dårlige perioder til tider at man nesten ikke greier å fungere. Andre som har det sånn?? Setter stor pris på svar.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Lavt stoffskifte. Hjelp meg noen

Det er mange her inne som fortsatt hadde mange symptomer selv "med fine prøver". De fleste av dem/oss har nå gått over på Erfa, som inneholder både aktivt hormon og lagerhormon. Det kan være vanskelig å finne en lege som er villig til å skrive ut dette, og mange blir overlatt til seg selv med hensyn på dosering, men de fleste som kommer seg gjennom denne fasen opplever bedring. Du finner mer om Erfa og annen medisin laget på samme måte her på forumet.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Trening med lavt stoffskifte - hjelp, hva skjer med meg?
    Av sigo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 22
    Siste melding: 11-01-15, 18:05
  2. Har jeg lavt stoffskifte? Hjelp
    Av jenteoje93 i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 6
    Siste melding: 09-05-12, 09:13
  3. HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
    Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 3
    Siste melding: 25-03-12, 00:14
  4. hjelp med blodprøver, symptomer på lavt stoffskifte
    Av Emily i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 22-02-12, 09:20
  5. Lavt stoffskifte. Hjelp - håret ramler av
    Av lady90 i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 2
    Siste melding: 20-01-09, 07:57

Søkeord for denne tråden