Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Standard Tidsperspektiv for behandlingsstart..?

Noen som har vært hos DS på Heggeli Helhetsmedisin som kan si noe om hvor lang tid man må påregne før man er i gang med noe slags behandling? Er det slik at man først har time, så tar prøver i etterkant og deretter ny time for vurdering av prøveresultat før man kan forvente å komme i gang med noe slags behandling..? Hvor lang tid tar ev. dette i og med at det er slik laaaang ventetid på time..?
    Er redd det er verre å "bli normal igjen" jo lengre jeg går i "tåkeheimen"..

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Standard Sv: Tidsperspektiv for behandlingsstart..?

Ja, jeg har vært hos DS Heggeli. Jeg begynte vel der i august. I etterkant av første besøk tok jeg en rekke prøver. Blodprøver, matvareintoleransetest, døgnurin, avføringsprøver etc. Dette vil sikkert variere fra person til person. Enkelte prøver må tas til spesielt tidspunkt i forhold til syklus. Jeg tror at neste konsultasjon da vil være ca 6-8 uker etter første konsultasjon. Ting vil sikkert variere fra person til person, men da begynte "magebehandling" en del opplegg for å få orden på mage tarm problematikken og kostholdsomlegging pga matvareintoleranser, insulinresistensproblematikk. Det var først etter at jeg var ferdig med denne behandlingen at jeg kunne begynne med stoffskiftehormoner. Det var vel i februar en gang. Jeg er i allefall veldig fornøyd. Lykke til

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Tro om man kan få kjøpt tålmodighet et sted..?

Hvordan var opplegget når du begynte med stoffskiftet da? Tidsmessig/fremdriftsmessig tenkert jeg..

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    735

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Tro om man kan få kjøpt tålmodighet et sted..?
    Ja, er ikke det noe man skal smøre seg inn med se i kosmetikkavdelingen.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Hei igjen. Jeg går ut fra at behandlingsopplegget kan variere noe fra person til person. Jeg kan bare fortelle hvordan mitt opplegg har vært. Etter at magebehandlingen var ferdig og det var klart at behandllingen ikke hadde stoppet nedgangen i stoffskiftet, så begynte jeg med Erfa thyroid. Jeg begynte med 1/2 60 mg tablett. Noen begynner med en 1/4. Etter 10 dager økte jeg til en. Så gikk det nok en god stund før jeg fortsatte økningen. Nå er jeg oppe i 2 og 1/2. Etter 2 uker på denne dosen, virket det som hodet klarnet på ettermiddagen. Plutselig kunne jeg konsentrere meg på jobb fram til kl 16. Det har vært helt umulig i lange tider. Jeg begynte vel i februar. Gradvis forbedring, men først på 2 og 1/2 merket jeg av betydning. Er vel ikke helt bra enda, men mye bedre i allefall.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Jeg har omsider fått ordnet meg time hos DS på Heggeli!!! Nå trenger jeg bare tålmodighet til å overleve ventetiden..

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Og i fall flere lurer på det samme som jeg gjorde svarer jeg nå på mitt eget innlegg:

Etter første konsultasjon måtte jeg ta en del blodprøver + døgnurin på dag 21. i syklusen og siden ha ny time 3 uker senere. Og da var det rett på medisiner Mye mer effektivt enn det offentlige tilbudet som etter snart et halvt år fortsatt ikke har kommet noen vei...

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Så bra Mummimamma da krysser vi alle fingre og tær for at alt går rette veien nå!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: Tidsperspektiv for behandlingsstart..?

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Og i fall flere lurer på det samme som jeg gjorde svarer jeg nå på mitt eget innlegg:

Etter første konsultasjon måtte jeg ta en del blodprøver + døgnurin på dag 21. i syklusen og siden ha ny time 3 uker senere. Og da var det rett på medisiner Mye mer effektivt enn det offentlige tilbudet som etter snart et halvt år fortsatt ikke har kommet noen vei...
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Så bra Mummimamma da krysser vi alle fingre og tær for at alt går rette veien nå!
    Enig med Vigdis! Også jeg krydser fingre! Tiden er inde til at håbe på det bedste, fordi der er omsider noget at have håbet i.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. doseringsspørsmål ifht tidsperspektiv
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 06-05-06, 10:57

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine