Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 30 av 30
    Medlem siden
    May 2012
    Sted
    Norge
    Meldinger
    10

Standard 1-0 til meg!

Etter å ha snakket med legen igjen og atter en gang fått samme svar som før og i tillegg fått beskjed om å la ting gå sin gang og vente, tok jeg med meg prøvene til snuppa på min egen legetime mandag. Legen min himlet med øynene over svarene jeg hadde fått og mente dette var en sak for Haukeland sykehus. Siden det er en turnuslege som har henvist oss, og vedkommende tilfeldigvis har oppfølging av min lege, ville min lege ta opp dette under neste veiledningstime. Avtalen ble at jeg skulle ta kontakt med turnuslegen i løpet av uka og be om henvisning til Haukeland.
    MEN så, i går ringte turnuslegen meg etter at hun hadde snakket med min lege. Hun hadde etter veiledningen valgt å ta kontakt med hormonavd på Haukeland. Legen hun der snakket med hadde gitt beskjed om at et barn med slike blodprøver og så mye symptomer straks skulle settes på prøvebehandling med Levaksin! Så i dag har vi begynt.
    Nå krysser vi fingre og tær på at det ikke tar for lang tid å finne rett dosering og at hun blir bedre slik at vi kan få tilbake den livlige og fantasifulle jenta vi hadde.
    Endelig!!!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    550

Standard Sv: Min 11-årige datter sliter

Heldig er vel datteren din, som har en mamma som står på! Du har gjort en kjempejobb!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    Norge
    Meldinger
    10

Standard Hvor lang tid tar det før vi merker resultater?

Etter mye krangling har nå snuppa vår endelig fått begynne på Levaxin. Hvor lang tid tar det vanligvis før kroppen begynner å oppføre seg normalt?
    Jeg er klar over at det kan ta tid å finne riktig dosering, men noe bedring bør vel spores etter litt tid?

Venter i spenning.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    135

Standard Sv: Hvor lang tid tar det før vi merker resultater?

Vanskelig å svare på. Noen merker en bedring ganske kjapt, mens andre tar det lang tid på. Så det er veldig individuelt

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    Norge
    Meldinger
    10

Question Alt var på vei i riktig retning... Men så...

I mai begynte snuppa vår på Levaxin, og prøvene begynte å gå i riktig retning. På målingen i slutten av august var TSH gått ned fra 7,1 til 5,6. Snuppa begynte å vende tilbake til normalen og alle var fornøyde. Men så... For en uke siden var vi inne til kontroll, og da fikk vi oss et skikkelig sjokk! TSH var steget til 71!!! Vi håpet på at det var en kommafeil, men det kunne laben avkrefte.
    Legen tok kontakt med endokrinolog på Haukeland og fikk beskjed om å doble dosen med medisin.

Jeg trodde ikke det var mulig med slike verdier... Og det er vanskelig når ingen kan fortelle oss hva dette betyr, eller hvorfor dette skjer.
    Er det noen som har erfaring med dette?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    47
    Meldinger
    2,401

Standard Sv: Alt var på vei i riktig retning... Men så...

Litt vanskelig å svare da du er sparsom med info. Hvor gammelt er dette barnet? Hva veier hun? Og hvor mye medisin får hun? Hvorfor endokrinolog og ikke barnelege?

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,354

Standard Sv: Alt var på vei i riktig retning... Men så...

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Litt vanskelig å svare da du er sparsom med info. Hvor gammelt er dette barnet? Hva veier hun? Og hvor mye medisin får hun? Hvorfor endokrinolog og ikke barnelege?
    Nu har vi lagt trådene sammen, så der er mere baggrundsinfo at finde om dette emne.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    47
    Meldinger
    2,401

Standard Sv: Min 11-årige datter sliter

Husket dere ikke med en gang, beklager:-). Jeg kan ikke annet enn å anbefale dere å kontakte en av de private legene nevnt på forsiden av forumet. Dette stakars barnet har vært prøvekanin for skolemedisinerne lenge nok. Hadde hun vært fulgt opp tett nok av legene i oppstarten av behandlingen ville ikke TSH blitt så høy. Dere har min medlidenhet.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Exclamation Min 11-årige datter sliter

Medlibrary.org: Infants and Children

Levothyroxine therapy is usually initiated at full replacement doses, with the recommended dose per body weight decreasing with age (see Table 3). However, in children with chronic or severe hypothyroidism, an initial dose of 25 mcg/day of levothyroxine sodium is recommended with increments of 25 mcg every 2-4 weeks until the desired effect is achieved.

Hyperactivity in an older child can be minimized if the starting dose is one-fourth of the recommended full replacement dose, and the dose is then increased on a weekly basis by an amount equal to one-fourth the full-recommended replacement dose until the full recommended replacement dose is reached.

Table 3: Levothyroxine Sodium Dosing Guidelines for Pediatric Hypothyroidism

AGE Daily Dose Per Kg Body Weight*
    0-3 months 10-15 mcg/kg/day
    3-6 months 8-10 mcg/kg/day
    6-12 months 6-8 mcg/kg/day
    1-5 years 5-6 mcg/kg/day
    6-12 years 4-5 mcg/kg/day
    >12 years but growth and puberty incomplete 2-3 mcg/kg/day
    Growth and puberty complete 1.7 mcg/kg/day
    *The dose should be adjusted based on clinical response and laboratory parameters

Source: / Kilde: Medlibrary.org
    Read more / Les mer om skjoldkjertelsykdommer hos barn her / here

IKKE bruk fluortannkrem og andre fluorerte pleieprodukter fordi fluor forårsaker eller forverrer hypotyreose.
    Gi ikke barna rosiner og svart te fordi de inneholder store mengder fluor.

Do NOT treat children's teeth with fluoride toothpaste and other fluorinated care products because fluoride causes or worsening hypothyroidism.
    Give NOT your children raisins and black tea because they contain high amounts of fluorine.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Verdiene til min datter på 11 år
    Av Kevlin i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 7
    Siste melding: 02-05-12, 16:23
  2. Sliter du med å få resept på LDN?
    Av Vigdis i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)
    Svar: 1
    Siste melding: 31-03-12, 09:01
  3. datter med symptomer på stoffskifteproblemer
    Av Marie i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 20
    Siste melding: 03-06-10, 18:41
  4. Verdiene til min datter på 11 år
    Av Kevlin i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 4
    Siste melding: 31-12-09, 12:49
  5. Sliter med å bli gravide
    Av Bonzo i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet