Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 49
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    44
    Meldinger
    135

Standard Sv: Ny på forumet, og har endelig fått konstatert lavt stoffskifte

Da tror jeg at mailen til legen er klar http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=14735 . Har i hvertfall lagt med flere artikkler som støtter oppunder at jeg skal øke dose. Tenkte jeg skulle legge den vekk noen timer og så lese igjennom den for å se om jeg mener noe må forandres. Blir spennende å se reaksjonen til legen i hvert fall

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    44
    Meldinger
    135

Jeg driver å syker meg opp til å sende brevet til legen. Liker ikke konfrontasjoner, men må jo bare få sendt den hvis jeg i det hele tatt skal komme meg noen vei. Ellers så har jeg jo gått i mot legen og gått opp til 50 mg, men føler egentlig bare at formen er synkende. Hadde håpet på at den skulle øke litt når jeg gikk opp i dose. Men klarer ikke å få meg opp av stolen Og i dag er det jo i tillegg strålende vær, så må vel etter hvert komme meg ut og til tomta for å rydde litt.

Mange manger må jeg riste på hodet av meg selv. For kroppen sier i fra om at den ikke vil ha en matvare, og så kommer hodet inn og sier etter noen dager at nå kan du spise det. For det var jo helt sikkert ikke det som den reagerte på. Jobber nemlig hardt om dagen for å overbevise hjernen at vi må lytte til kroppen. Noe som ikke alltid er like lett

Nei, nå skal jeg slutte med klagingen og komme meg på kjøkkenet og lage litt frokost

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    44
    Meldinger
    135

Klarte til slutt å få ut fingeren, og sendte brevet/mailen til legen på onsdag (les brevet her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=14735 ). Har fortsatt ikke hørt noe.... Merker jeg er litt utolmodig på å få svar. Men hu kan jo så klart ha ferie. Må bare smøre meg med mer tolmodighet.

Var inne på den svenske siden som er linket opp på forsiden. Likte den siden godt! Og merker jeg gleder meg mer og mer for å komme til legen i arendal. Håper i hvert fall at jeg får den hjelpen jeg trenger der.

Ellers er jeg på jobb (offshore), og her er det "happy days" som engelsk mennene sier. Med andre ord beina på bordet, og bare slappe av

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    44
    Meldinger
    135

Da har jeg fått svar i fra legen
    "Takk for mail, beklager at jeg ikke har fått svart før nå.

Jeg setter pris på tilbakemeldingen.

Hvis jeg forstår deg rett ønsker du å øke doseringen av Levaxin. Dersom du føler at formen er i forverring fra vår siste samtale er det ikke noe problem. Du skriver at du ønsker å øke doseringen til 50 mg (antar at du da mener 50 mikrogram). Det kan bli litt mye med en gang og øke til 50 mikrogram daglig. Jeg anbefaler deg derfor å øke til 50 mikrogram 2 ganger i uken, og fortsette med 25 mikrogram de resterende dagene. Så kan vi trappe ytteligere opp i forhold til blodprøvesvar.

Høres dette greit ut for deg? "

Er ikke fornøyd med svaret, men hu har i det minste tatt i betrakning noe av det jeg har sagt.
    Slik det er nå, så vet jeg ikke om jeg gidder å gjøre noe mer mot henne. Har jo allerede økt til 50 mikrogram pr dag alikevel. Og har time i arendal i august, rundt den tiden hvor det er greit å få tatt ny prøve og eventuelt en økning alikevel.
    Trodde faktisk ikke at jeg la noe spessielt merke til økningen denne gangen fra 25 mikrogram. For var veldig trøtt og sliten hjemme. Men da måtte jeg jo gjrøe både det ene og det andre. Straks jeg kom ut her på riggen så kviknet jeg til. Og legger også merke til at jeg kan drikke kaffe uten halsbrann. Noe jeg ikke kunne før. Trøttheten har forduftet selv om jeg ikke klarer å få lagt meg slik at jeg får min 8 timer søvn. Mulig det slår tilbake når jeg kommer hjem. Men akkurat nå nyter jeg å føle meg litt mer våken og ha mer energi.
    har faktisk kommet så langt at jeg har begynt å planlegge fjellturer, noe jeg ikke har orket på flere år. Så skal krysse både det ene og det andre jeg har i håp om at formen holder seg!

Lurer litt på om at jeg merker bedring når TSH går nedover, men når den stabliserer seg så synker formen igjen. Men er som noen nevnte tidligere, 25 og 50 er ingen dose for et voksent menneske.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Nei LenaK, det kan til og med føre til forverring å gå på så lav dose over lengre tid. Det bør legen ha kunnskap om. Jeg ville eksperimentert med å øke, men rolig. Det beste er å ha en lik dose hver dag, del opp tablettene
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    44
    Meldinger
    135

Takk for svar Vigdis! Jeg begynte å øke sakte til 50 mikrogram for snart 2 uker siden og er nå på 50 om dagen(min fornuft gikk i mot legen, og tok sakene i egene hender ). Tenkte jeg nå skulle være her i 6-8 uker for å ta blod prøve for å se hva som kommer frem for så og øke vidre. Men burde jeg fortsette å øke sakte til for eks 75 eller 100 mikrogram?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Jeg ville gjort det. Du må velge selv. Men jeg tror ikke jeg har hørt om noen voksne som klarer seg på så lav dose som 50 mcg. jeg gikk på 125-150 mcg da jeg brukte Levaxin. Det er ikke uvanlig dose.

Hvordan ligger du på jern, B-vitaminer og B12 og D3? Magnesium? Selen? Ta tilskudd og legg deg litt høyt i referanseområdet. Det er mange små og gode hjelpere i kroppen som jobber med å konvertere T4 til T3
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    44
    Meldinger
    135

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg ville gjort det. Du må velge selv. Men jeg tror ikke jeg har hørt om noen voksne som klarer seg på så lav dose som 50 mcg. jeg gikk på 125-150 mcg da jeg brukte Levaxin. Det er ikke uvanlig dose.

Hvordan ligger du på jern, B-vitaminer og B12 og D3? Magnesium? Selen? Ta tilskudd og legg deg litt høyt i referanseområdet. Det er mange små og gode hjelpere i kroppen som jobber med å konvertere T4 til T3
    hmmmm.... og jeg som syntes jeg var tøff og gikk opp til 50 microgram uten legens tiladelse
    Men er enig, har ikke hørt om noen som har klart seg på 50 microgram.

Jeg er usikker på hvilket nivå jeg har på de minneralene. Tok noen tester for et par mnd men husker ikke på hva det var. Men skal sjekke det opp når jeg kommer hjem fra jobb.

Tusen takk for all god informasjon Vigdis!
    Sist endret av Lenak; 25-06-12 kl 20:06

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    42

Sitat Opprinnelig skrevet av Lenak Vis post
    Jeg begynte å øke sakte til 50 mikrogram for snart 2 uker siden og er nå på 50 om dagen(min fornuft gikk i mot legen, og tok sakene i egene hender ).
    Heisann! Jeg sitter i akkurat samme båt som deg, og lurer på om jeg skal øke til 50mcg på egenhånd, ettersom legen er på ferie (!) og jeg ikke får vært hos han før 8 uker etter oppstart på 25mcg..
    Blir jo litt egstelig å være på antagelig for lav dose, men kvier meg litt for å begynne uten tillatelse. Skal ta blodprøve når jeg har tatt 25 mcg i 6 uker, og lurer på om jeg skal øke etter jeg har tatt den.
    Skal lese art. du la ved i brevet :-) Kanskje jeg kan ta de med til legen - så kanskje han forstår

Lykke til videre

Hilsen Linn

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Med syntetisk medicin går der jo seks uger, før medicinen er inde i cellerne. Derfor synes jeg ikke, der er nogen tid at spilde i forhold til at komme op på bare en almindelig startdose, som de 50 µ er for de fleste voksne. .... Men det er jo selvfølgelig den enkelte, der må vælge selv (noget, der til gengæld ofte overses af læger).

Lidt mærkeligt bare at gå på ferie uden at gi dig instruks om noget. Får du i det hele taget resultatet af blodprøven forinden ?

Nielsigne

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
    Av knokkel i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 11-05-13, 22:25
  2. Har ENDELIG fått levaxin!
    Av Angel i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 48
    Siste melding: 21-02-11, 21:45
  3. Svar: 46