Side 5 av 5 Først ... 345
Viser søkeresultater 41 til 49 av 49
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Ny på forumet, og har endelig fått konstatert lavt stoffskifte

Hjemmelaget lavkarbois

3dl fløte
    3 eggeplommer
    3 ss xylitol
    1/2 ts vaniljepulver (kjøpes på helsekost)

Pisk krem av fløten og vaniljen. Pisk eggedosis av plommene og xylitol. Bland alt sammen. Sett i fryseren og rør en gang i halvtimen. Er ferdig på 2-3 timer. Isen kan smaksettes med bær, revet mørk sjokolade eller en ss cognac. Fantasien setter grenser.

Mitt gode råd er likevel å investere i en ordentilg iskremmaskin hvis du er glad i is. Lavkarbo er en livsstil og det er derfor nødvendig med gode hjelpemidler for å gjøre verdagen litt hyggeligere. Kjøpte en fra phillips til ca 700 kr og den er bra, har hørt litt ymse om de billigere variantene.

Og da blir det en: God Hælg

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    135

Nam!!!

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    135

Jeg driver nå og øker til 125 mcg. For effekten av å øke til 100mcg gikk over fort, men uansett så viste jeg jo at det var for lite for meg.
    Ellers så ser jeg at kropps tempraturen stort sett er mellom 0,5-1 grad C for lav, så er vel fortsatt et stykke igjen. Og kroppen er også sur. Tar nå urbase etter anbefaling fra Bjørn Ø, og merker at det hjelper en del på kroppen. Så jeg har helt klart vært plaget med for sur kropp. Er fortsatt ikke der jeg skal være, og det er jo heller ikke meningen at jeg skal ta urbase hver dag som jeg gjør nå. Men slik jeg har forstått det så vil ting balansere seg når jeg er riktig medesinert.
    Har ikke fått ut fingeren til å ta alle prøvene han ønsket. Men har planlagt å ta de når jeg er ferdig med vaktperioden nå, må bare bestille time først.
    Ellers så lurer jeg på om jeg ikke skal spørre om å få naturlig thyroid neste gang jeg skal til han i oktober. Har mye mer sansen for medesiner som er naturlige og ikke syntetisk produsert.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    135

Blitt nesten et par uker siden sist jeg var innom her. Dagene har flyd avårde og tiden har ikke strekt helt til. Men i dag så var tiden inne for å komme en tur innom og gi en oppdattering. Etter at jeg økte til 125 så fikk jeg mer energi. Lysten til å trene dukket plutselig opp. Så klarte å komme meg ut på et par joggeturer I det jeg følte at tiden var inne for å prøve å øke mer så fikk jeg også mistanke om at jeg kanskje hadde blitt gravid, og begynte på crinone og blodfortynnende som GY anbefalte meg. Bivirkning der kan gi økt varme i kroppen, ikke minst så øker jo også egenvarme pga graviditet. Så da jeg økte til 137,5 samtidig så begynte jeg å svette. For uten om at jeg ble veldig varm i kroppen så fikk jeg også litt mer trykk i halsgropen og at hjerte hoppet litt. Så ble litt usikker på om det var tegn på for høyt stoffskifte eller ikke. Så gikk ned til 125 igjen i går, og følte ingen av symtomene. Ut fra hvor jeg bør ligge fra vekt og hvor mye jeg bør øke hvis det viser seg at jeg er gravid, tilsier at jeg skal øke mer. Så da tenker jeg at symtomene kom pga at jeg økte for fort, med tanke på at jeg begynner å nærme meg vedlikeholds dosen. Så da har jeg begynt å splitte 25 micg i 4. Så i dag testes det hvordan det går, og foreløpig fungerer det bra!

Ellers så krysser jeg fingrene for at jeg er gravid for har fått svak positiv test for et par dager siden, men tørr ikke å håpe for mye enda pga at jeg har hatt flere kjemiske graviditeter. Kan jo så klart hende at det er stoffskifte som har vært årsaken de andre gangene. Vel mistenker at siste var uten for livmoren for det var vondt.

Det virker som at kroppen min responderer bra på levaksine, blir i hvertfall spennende å se hvordan kroppen fortsetter å respondere. Har enda ikke fått ut fingeren til å bestille time og få tatt disse testene jeg skal ta. Må vel nesten gjøre det nå Litt usikker på hvordan de stiller seg hvis jeg er gravid, men det får jeg jo bare spørre de om. 31 august så var jeg hos GY og testet om hormonene mine var i orden pga kjemiske aborter, noe de gudskjelov var. Men samtidig så tok hun også TSH TH4 og TH3, selv om jeg tok testen medisin fastene så tar jeg den ikke så kjempe høytidlig siden den ble tatt kl 14:00, og verdiene være litt penere. Ble uansett positivt overrasket TSH 0,64, TH4 19,6, TH3 4,5. TSH har aldri vært under 1,88 før, så ble veldig fornøyd, men er litt usikker på hvordan jeg skal tolke TH3 siden den har synket. Men ikke lavere enn det jeg har vært før. Tja, skal ikke henge meg for mye opp i de tallene, for skal ta ny test nå, når jeg får ut fingeren til å bestille time. Og da skal jeg ta de rundt kl 08:00.

Testet blodsukkeret tidligere og da så jeg at den sank for fort, ellers normale verdier. Litt usikker på om det slo inn at jeg var veldig sliten da jeg tokk testen, for kroppen virket overtrent. Så bør vel nesten teste igjen senere. For føler at kroppen er mer i balanse nå enn det den var da.
    Ble litt lang oppdattering dette Men sånn blir det når det skjer mye og er noen dager siden sist jeg var innom

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    135

Til min store overraskelse så restutierer kroppen min seg mye fortere om dagen. Er nesten litt i sjokk, for jeg trodde kroppen min tildels var normalt med å restutiere seg, men nå forstår jeg jo at det ikke har vært i nærheten. Jeg kan nå gå ut og jogge en dag, dagen etter er jammen meg kroppen klar for mer, om det så gjelder å gå meg en tur i skogen eller noe annet. Kroppen min er hele tiden klar til å gjøre noe mer Har ikke opplevd det så lenge jeg kan huske... Men det gir meg jo håp om at jeg kanskje får energi til å bli kvitt de ekstra kg som har kommet pga stoffskiftet. Har til og med opplevd å våkne etter 8 timers søvn og føle meg utvilt, og ikke hatt behov for minst 10 timer.

Vet at formen kommer til å variere, og at dosen må varieres til tider. Men det er sørem meg deilig å få føle litt hvordan normale friske mennesker har det!!

Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Osloregionen
    Alder
    53
    Meldinger
    70

Utrolig interessant å lese tråden din!
    Så fint at du får det bedre!!
    Hvordan går det med Ph - målingen? Blir du klok på det?

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    135

Takk Sture

PH'n går litt opp og ned. Men det har helt klart blitt bedre Etter den siste økningen av levaksine, så har jeg kunne gått ned til 1 ts urbase i steden for 2ts Og det er jo en positiv bedring

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    135

En stund siden jeg var innom her. Så nå er det på tide med en oppdattering.
    Ting fortsatt å gå den rette veien for meg helt til jeg glemte å ta med meg medisiner på jobb, er borte 2 uker av gangen. Så nå er jeg i litt ulage, men det retter seg nok opp igjen. Ellers så var jeg tidligere i denne uka på kontroll i arendal, hos bjørn. Og han var kjempe fornøyd med at jeg hadde fått en så bra bedring. Og det var bare å fortsette til kroppen var i balanse.
    Denne gangen spurte jeg hva han syns om det å begyne på naturlige thyroide medisiner i steden for syntetiske og det syns han var en super ide. Så nå ligger det en resept på apoteket med amor. Regner med at det bare er å bytte tvert. Men siden det er flere hormoner i den så kommer jeg til å starte pent. Og så kan jeg håpe at kg renner lettere av når jeg begynner på de. mener å ha fått inntrykk av at kg går lettere av når man går på naturlige hormoner.
    Så i det store og hele, så virker det som at kroppen min er fornøyd med at jeg begynte på stoffskifte medisiner, og så krysser jeg fingrene mine på at jeg vil klare å holde den i sjakk.

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    43
    Meldinger
    135

Lenge siden jeg har vært innom.
    Ting har gått litt opp og ned siden sist. Jeg fikk Armore, men etter å ha brukt et halvt år på å bruke den i steden for levaksin har jeg kastet inn hånklet. Jeg klarte ikke å øke til mer en 1/2 grain før jeg slet maks med overdose symtomer, enda jeg gikk veldig sakte frem, så til slutt så måtte jeg legge til levaksin for i det hele tatt føle meg ok, med fortsatt i tankene at jeg kunne sakte men sikkert øke armore og gå ned på levaksin, men slik gikk det ikke. For jeg valgte å la kroppen roe seg litt ned etter å ha prøvde bare levaxin og bare Armore, men etter hvert begynte kroppen igjen å vise overdose symtomer, og til slutt var jeg så lav på levaxinen uten å kunne øke armoren at jeg var tilbake til å ha mange og sterke symptomer på lavt stoffskifte. Så nå har jeg lagt armoren på hylle og øker levaxinen og innsett at det er uaktuelt for meg å gå på armore. Ikke det at jeg forstår hvorfor kroppen ikke fikser armore. Men er tydlig at jeg ikke trenger mer av Th3 enn kroppen trenger.

En ting jeg ikke forstår er at selv om jeg var lavt dossert så har jeg de siste mnd vært varm, veldig varm selv om kropstemperaturen ikke er på 36,6 c på morningen. Driver fortsatt å tar temp og måler pH. Kroppen min ble også veldig sur av Armore uten at jeg kan si hvorfor.

Ellers så har jeg forstått at jeg har for mye østrogen, eller rettere sagt jeg har for lite progresteron. Og skal begynne å få rettet opp i den straks. Men noe som kom som en overraskelse på meg er at østrogen kan blokkere stoffskiftet hvis det ikke er balansert med progresteron. Hmmm..... Har jeg kanskje alltid hatt for mye østrogen??? Er det det som kan være årsaken til at jeg alltid har vippet i grense sonen?? Syns det er kjempe spennennde å lese om dette i hvert fall. Helt klart at hormoner henger sammen!
    Og så klart når jeg har progresteron mangel så vil jo så klart ikke fosteret sitte, og er så klart en hoved årsak til at jeg spontan aborterer. Som sagt, syns jeg har en spennende tid i møte. Blir i hvert fall spennende å se hva som blir ut av dette

Det var oppdatteringen fra meg denne gang!

Side 5 av 5 Først ... 345

Lignende tråder

1. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
    Av knokkel i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 11-05-13, 22:25
  2. Har ENDELIG fått levaxin!
    Av Angel i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 48
    Siste melding: 21-02-11, 21:45
  3. Svar: 46
    Siste melding: 16-11-09, 17:52