Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    43
    Meldinger
    418

Standard Sv: Tørr hud og flassende, kløende hodebunn. Kan noen hjelpe?

Wow, så flott! Takk for tipset!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    43
    Meldinger
    418

Fant en side litt lignende urtegaarden.dk her i Norge som heter http://www.urtekosmetikk.no/ Ser ut som de har helt supre produkt, dessverre litt dyrt. (255,- kr for en shampo ) Har regnet litt på det, og hvis jeg bestiller 5 flasker shampo fra iherb til rundt 6 dollar flasken da blir det 180 kroner, og hvis jeg legger til frakt på 120 kr (kanskje det blir mer, det har jeg ikke undersøkt) da blir det 300 kr tilsammen, delt på 5 flasker shampo blir det ca 60 kr flasken. Var litt skeptisk til å bestille shampo fra USA, men det blir faktisk ikke ille dyrt. Ikke i det hele tatt....

Fant forresten noen supre tips på urtekosmetikk.no som jeg vil anbefale videre:

HÅRSKYLLING
    5 dr. eterisk olje blandes med 15 ml eplesidereddik - tilsett 5-8 dl vann. Bland og skyll håret. La sitte i 2 min. Skyll ut. Pass øynene.

Håret ble luftig og skinnende. Dette funket virkelig for meg Jeg brukte eterisk olje av lavendel. Kommer til å bruke mindre enn 5 dråper neste gang, synes lukten ble litt for intens.

TØRR HUD
    ......Du kan også lage en maske av 1 ts. honning, 1 ts. moset avocado, 1 ts. Avokadoolje, 2 dr. sandeltre.

Den har jeg ikke prøvd ennå, for jeg mangler avokadoolje, men synes oppskriften så fin ut.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    47
    Meldinger
    2,401

Avocadoolje får du også kjøpt hos iherb:-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Bergen
    Alder
    28
    Meldinger
    275

Hei,

Jeg har skrevet litt om hår og hodebunn her; http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...e=2#post131259

Det går ut på å bruke mest mulig naturlige produkter for å hjelpe håret og hodebunnen, du slipper alle slags mulige kjemikalier og ikke minst av alt mineral olje. Og du får kjøpt alt du trenger på dagligvare butikken for under 50kr!

Jeg har sluttet helt å bruke shampoo og balsam fra butikk/frisør og håret mitt har aldri hatt det bedre. Anbefaler på det sterkeste at du kjøper en børste med 100% naturlig bust (søk på Google med ordene Boar Bristle Brush) koster litt, men er så verdt det!
    Lavt stoffskifte, mulig Graves Sykdom
    Huldrena sin dagbok
    • Ofte er man selv sin verste fiende.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    43
    Meldinger
    418

Hei!

En liten oppdatering bare. I Tyrkia var lufta så fuktig at det ikke ble nødvendig med fuktighetskrem . Det hadde jeg ikke tenkt på. Kremen bare skled av huden. Når jeg kom hjem derimot ble det VELDIG bruk for fuktighet til huden. Jeg fikk igjen på skatten i år, og investerte i noen charlottes urtekosmetikk produkter. Bl.a. økologisk bodybutter med sheasmør og arganolje. Begge er fantastiske. Bodybutteret gjør den hardeste og tørreste hud myk igjen. Det blir rett og slett bare sugd inn i huden uten å etterlate noe. Sønnen min har hatt atopisk eksem (mest om vinteren) og resultatet har vært at han har hatt litt hard, tykk hud på hendene også om sommeren. Jeg smurte på bodybutter to ganger, og nå er han helt fin. Det er helt utrolig egentlig. Arganolje fukter også godt, og jeg synes huden min får en fin glød av den. Nå høres det sikkert ut som om jeg er betalt for å drive reklame, men jeg er virkelig helt sjokkert over hvor gode produktene er. Det er ikke de billigste produktene man får, men de er veldig drøye i bruk. I begynnelsen bare sugde og sugde huden til seg når jeg smurte, men etterhvert ble huden liksom mettet og nå trenger jeg minimalt i vedlikeholdsdose. Så jeg har ikke engang kommet halveis ned i kremene og oljene som jeg kjøpte for flere mnd siden og som jeg har brukt på hele familien. Thumbs up!! Shampoer driver jeg ennå og prøver ut, er ikke fornøyd ennå, så det må jeg komme tilbake til.

Huldrena, jeg bruker ikke børste, for jeg har ikke så langt hår, men takk likevel

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    43
    Meldinger
    418

Nå har jeg funnet den perfekte shampoen for meg. Det er egentlig ikke en shampo i vanlig forstand, og det var bare en tilfeldighet at jeg prøvde den i håret. Charlottes urtekosmetikk selger den som "sheasmør skumsåpe." På baksiden står det: ansikt - kropp - hår - normal - tørr - fet hud - akne - eksem - utslett.
    Farvel intenst kløende hodebunn, farvel flass, og farvel tonnevis av balsam. (slipper å bruke balsam lenger, til tross for veldig tørt hår) Nå er jeg skikkelig happy!!
    Den inneholder: aqua, sheasmør, kakaosmør, kokos og phenoxyglycerine (konservering). Alt økologisk og fairtrade. Den koster 95 kr, og det er gratis frakt hvis man betaler inn beløpet på forhånd. Drøy i bruk er den også, selv om det i utgangspunktet er en liten flaske. Varer minst like lenge som en billig shampo, jeg tror mye lenger, men jeg har ikke regnet på det. Anbefales!

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Noen som kan hjelpe?
    Av maritamor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 6
    Siste melding: 18-02-12, 01:04
  2. Ny her. Kan noen hjelpe?
    Av Micri i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 09-03-11, 22:25
  3. Kan noen hjelpe meg?
    Av Torild i forumet Diverse relatert til helse og sykdom