Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Standard Svamp (candida) tar vores progesteron

Hej
    Jeg er faldet over nogle links til tekster, der handler om sammenhængen mellem svamp /fungus (som candida) og progesteron. Svampen æder åbenbart vores progesteron ... så det er jo en af grundene til, at det er smart at bekæmpe det ene og smøre sig med det andet

Jeg ved ikke, om det er ny viden her, eller om der findes adskillige links og /eller tekster om samme. Men i hvert fald er søgningen her:
    http://www.google.dk/search?q=%2Bfun...ient=firefox-a

Obs: Et af disse links kom op med en advarsel på sig. Det er vist noget værre noget men forklædt som "Progesterone kills toe fungus"

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Svamp (candida) tar vores progesteron

Du kan selv enkelt sjekke om du har overvekst av Candida:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Candida spyt test

Kilden til denne test er ukendt, men den har været anvendt og omtalt længe, som værende ret sikker til at fastslå diagnosen: overvækst af svampen Candida Albicans.

Fyld et rent glas med vand, dæk det med en underkop og stil det ved siden af din seng til natten. Straks du vågner op om morgenen, før du ryger, drikker eller synker spyt - saml lidt spyt i munden og spyt i glasset med vand.

Det er vigtigt, at du netop gør det straks og FØR du evt. ryger eller børster tænder, drikker, spiser eller kysser . Gør det før du står op af sengen.

Læg med det samme nøje mærke til, hvordan spytklatten ser ud. Se igen efter spytklattens udseende efter 2-3 minutter. Derefter tjek spytklattens udseende hver 15 minut, gennem 1-1,5 time.

Sundt spyt vil forblive klart og vil flyde ovenpå vandets overflade til at begynde med. Det vil langsomt opløses i vandet, uden noget tegn på slør og uden at synke. Der kan være lidt bobler eller skum til stede. Det er helt i orden.

Candida spyt vil udvise et eller flere tegn på Candida Albicans tilstedeværelse/overvækst:

- spytklatten vil danne strenge, der "hænger" mod bunden af glasset;

- spytklatten vil antage en diffus "vattet" form ved at koagulere og fortsætte med at synke mod bunden af glasset;

- spytklatten synker og ligger synligt "tungt", grynnet på bunden af glasset.

Jo flere strenge, "grums" og omfang spytklatten udvikler, og jo hurtigere det sker, jo større er Candida Albicans overvækst i kroppen.

Hvis dit spyt viser tegn på overvæksten af Candida - læs næste indlæg og ellers søg på ordet: Candida (dokumenter på norsk)
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Svamp (candida) tar vores progesteron

Dér var noget, jeg ku huske!

Jeg synes bare, det er så utroligt, at svampen ligefrem æder vores progesteron ... så skal det jo gå galt, hvis man ikke gør et eller andet, eller rettere flere ting på een gang ...
    Måske er det en generel "hormon-ting", at det kan gå til grunde i maven? Det ligner da situationen med stofskiftehormonerne noget.

Nielsigne

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Svamp (candida) tar vores progesteron

Tusen takk for linkene, Nielsigne. Har nå lest noen av dem. Hadde heller ikke lest tidligere om den mulige sammenhengen mellom østrogendominans og overvekst av sopp. Det var tankevekkenede.

Ja, jeg har kjempet en hel del mot soppen. Siste året har jeg vært på flere ulike soppkurer og brukt ulike remedier. Jeg har brukt alt fra fluconazol, sporanox og nystatin, til caprylsyre, uva ursi, olivenbladekstrakt, og nå sist fungoral tabletter (som skal være sterk lut!).

Tar tarmskyllinger, og da kan jeg se soppen komme ut! Både død sopp og fersk vare (mest død sopp). Hadde håpet på en forbedring mht sopp nå når jeg har sluttet med både fludrokortison og hydrokortison. Jeg mistenker som sagt at mange av mine symptomer skyldes sopp. Både utmattelse, svimmelhet, lavt blodsukker, prikking i hender og føtter, øresus, forstoppelse kan skyldes sopp. Som det står i en av linkene dine, Nielsigne, kan lavt blodsukker være et symptom på overvekst av candida. Mitt lave blodsukker skyldes det, tror jeg nok. Mitt kortisolnivå er nå normalt, og om jeg tester og tar hc når jeg har en lavt blodsukker-episode, hjelper det ikke (det gjorde det før da jeg hadde lavt kortisol), så sopp er altså teorien nå. Det blir altså ingen utskeielser mht kosthold i jula!

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 16-05-12, 11:40
  2. bekæmpelse af candida
    Av Prinsessen i forumet Alternativ behandling
    Svar: 8
    Siste melding: 29-01-12, 20:59
  3. Svamp (candida) tar vores progesteron
    Av Nielsigne i forumet Progesteron
    Svar: 3
    Siste melding: 13-12-11, 13:00
  4. Små amøber og candida