Side 2 av 5 Først 1234 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 41
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    79

Standard

lagt på meg jevnt og trutt, har nå kjørt lavkarbo 1 mnd og har tatt av 5 kilo

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Hvis du har kommet i overgangsalderen trenger du kanskje Progesteron. Legger ved en ikke-faglig link:

http://www.progesteron.no/

Selv har jeg brukt progesteron i 3 år nå. Jeg er normalvektig, men bruker Westhroid (Armour). Om progesteronet har hjulpet meg - samman med Westhroid - å gå ned i vekt vet jeg ikke...men ikke utenkelig.

Må legge til at den kan kjøpes billigere enn det som kommer frem på denne linken.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Jeg la ikke på meg av Levaxinen, men jeg la på meg 20 kg på 2-3 mnd ca 1 år før jeg fikk diagnosen. Men, jeg merker meg at det nesten er umulig å gå ned i vekt etter Levaxinen kom inn i livet mitt. Jeg har alltid hatt liten matlyst i perioder, og har ødela forbrenningen min rett som det var. Før kunne jeg bare spise dobbelt/trippelt av det jeg pleide og den overflødige vekta forvant. Slik er det IKKE etter jeg startet med Levaxin. Jeg må si at jeg har vurdert om det er pga av tablettene...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Celine A - etter alt jeg har lest så tror jeg IKKE at vi mangler østrogen når vi kommer i overgangsalderen. Men - progesteron! Ta et google-søk, og få tatt blodprøver! Etter noen måneder med Progesteron hadde østradiolverdier steget hos meg fra overgangsalder-tilstand tilbake til fertil alder. Legen min skjønte ikke bæret!

Prøv om du får handlet Progesteron her til kr 199,-

http://www.h-by-m.com/

Rett i postkassa med giro.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Progesteron i denne sammenhengen fungerer som et forstadium for cortisol, for det lages av det. (det fins kart og plansjer om cortisolsynetsen på nett)
    Derfor blir man gjerne så dårlig like før mensen, fordi det er velidig lite progesteron i blodet da og man får forbigående lavt cortisol og symptomer deretter.
    Progesteronet er sikkert også forstadium til andre ting men de har vel Lee kommet inn på i boka si.
    Hvis man har normal eggløsning (i perimenopausen har man blødninger men ofte ikke ordentlig eggløsning) så blir automatisk progesteron høyt nok.
    De to leirene, den med Lee vs Vliet og andre som er for naturlig østrogen istedenfor, er helt uenige om hva man så sskal supplere med, bare så du vet. Dr. Ims er den med progesteron her. Flere nettsteder selger progesteronkrem.
    Aner ikke hva jeg skal råde deg.
    nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Celine A
    Takk for innspill ! (:
    Men, kan man starte på en slik krem uten å rådføre seg med en lege ? Hmm... ??

Yvette, hvor lenge "gikk" du slik i overgangsalderen da ? Er du / var du ung da du fikk disse plagene ? Hvor lang tid tok det før den virket på deg?
    Vel - jeg vet heller ikke å råde deg, men kan fortelle hva jeg gjorde. Jeg ble tilbudt østrogen/gestagen (som er en synteisk variant av progesteron) av gynekologen. Jeg takket pent nei. Leste på nettet og fant frem til naturlig progesteron. Jeg begynte å smøre med denne for ca 3 år siden. Da var jeg 49. Tror overgangsalderen satte inn da jeg var 48. Fikk hetetokter. Disse ble borte etter kort tid. Jeg sveitter lett nå også, men det er langt ifra det som kom med overgangsalderen!

Jeg har i disse årene smurt jevnt og trutt med progesteron, avbrutt av noen måneder med DHEA-krem. I januar startet jeg med Pregnenolone-tabletter, men smører noen dager med Progesteron allikevel. Vet ikke om det er nødvendig. Etter det jeg har forstått så er Pregnenolone forhormon for bl.a Progesteron. Her må noen gjerne korrigere meg.

Når det gjelder vekten, har den svinget noe. Før Levaxin, i august 2004, og noen år før den også, gikk jeg bare opp og opp, selv om jeg trente og fortsatt trener som besatt. Vektøkningen fortsatt til oktober 2005. Da RASTE den nedover til april 2006. Og med samme dose og samme trening og samme matinntak begynte den å gå oppover igjen! Så gikk det litt opp og ned til jeg begynte med Westhroid i august 2006. DA ble jeg normalvektig og har holdt meg der siden. Fører vektkurve. Veier meg hver dag! Er like "hysterisk" som deg....

Men konklusjonen min er at jeg fortsetter med Pregnenolone/Progesteron og Westhroid. Mao så vet jeg ikke helt om Progesteronet har hjulpet meg, men jeg tar ikke sjansen på å slutte smøringen.

(Dette ble noe langt....)

Måtte endre et årstall her. Ser at jeg gjentar meg til det kjedsommelige i mitt siste innlegg i denne tråden, men lar det stå.

baremei Gjest

Standard

Veie hver dag? Hva er hensikten med det? Få apopleptisk anfall uka før mensen? Går opp 2-5 kg hver måned jeg, og like sikkert ned igjen etterpå.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

He he .. Godt fortalt Baremei. Jeg kan glatt legge på meg 7 kg og tisse det ut igjen rett etter. Vanligvis ligger jeg også 2-5 kg opp ved mensen
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Veie hver dag? Hva er hensikten med det?
    Aner ikke. Henger igjen fra tidlig ungdom. Sikkert noe jåleri.. Har bestandig vært vettskremt for å gå opp i vekt.

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
    Få apopleptisk anfall uka før mensen? Går opp 2-5 kg hver måned jeg, og like sikkert ned igjen etterpå.
    Mensen? Hva er det? 8)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

merker jeg må fnise litt når folk her klager over å ha gått opp 2-3 kilo....jeg gikk opp 20!!! tipper rundt 12 av dem var pga stoffskiftet. har til nå klart å gå ned 2 kilo med en haug av trening og kostendringer. har igrunnen begynt å venne meg til tanken at jeg kanskje ikke klarer å ta av meg, og satser på litt trening for sjel og fast bakende istedet hehe......

men det har ingenting med levaxinen å gjøre. årsken er som oftest at man kombinerer det å ikke orke å bevege seg masse + at man forbrenner mindre med lavt stoffskifte. midre forbrenning= lettere vektøkning.
    for min del så var nok noe av årsaken at jeg fikk det i starten av 20 årene, og man endrer mye på forbrenningen da også. mange unge tror eks de legger på seg av p piller, men så var det egentlig at man kuttet ut håndballen og erstattet det med alkohol i helgene og mange venninnekvelder med godterier.

så, mitt råd er å forebygge som best man kan. trene jevnt, holde seg unna godis i hverdagene og passe på godt, variert og sunt kosthold.

det rådet er jo universelt

Side 2 av 5 Først 1234 ... Siste

Lignende tråder

1. Overdose av Levaxin for å gå ned i vekt
    Av LillePus i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 18
    Siste melding: 18-06-12, 11:57
  2. Går en ned i vekt ved oppstart med Levaxin?
    Av Sunshine i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 8
    Siste melding: 05-04-11, 12:08
  3. Min datter på 17 bruker 400 mcg levaxin hver dag
    Av amo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 26-11-10, 11:02
  4. Vekt-tråd for de som bruker Levaxin
    Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 44
    Siste melding: 28-03-09, 19:38
  5. Kan jeg begynne med Diane når jeg bruker Levaxin???
    Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 2
    Siste melding: 30-12-06, 12:14

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn