Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: B12 vitamin

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard B12 vitamin

Sitat Opprinnelig skrevet av esmeralda Vis post
    Nå er jeg igang med D3 (Bio-D3 Vitamin, må få bestilt noe fra utlandet så det blir billigere.

Men jeg undrer meg..? Kjøpte ren B12 på helsekost i dag. Og på den boksen står det 9microgram (1 tabl) pr dag som doseringsforslag!! Det høres veldig lite ut? Hvor mye er det anbefalt å ta hvis man ligger under der hypothyreote "bør" ligge?
    Du bør kjøpe B12 fra utlandet. Du betaler mye for veldig lite når du kjøper i Norge. Kjøp sublingual (sugetabletter) eller dråper som du holde ri munnen en stund. Da tas det opp der. B12 er vannløselig, det kroppen ikke trenger, kvittter den seg med.
    Sist endret av Admin; 31-05-12 kl 21:57 Begrunnelse: Citat tilføjet
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    39
    Meldinger
    72

Standard Sv: Vanlige spørsmål og forsøk på svar

skjønner...men nå har jeg jo kjøpt den boksen til å begynne med, tenker å handle fra utlandet senere..Så det jeg lurte på er jo hvilken dose jeg bør ha nå i starten av B12? har tatt 2 tabl i dag, tilsammen 18 mikr.gr..

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Esmeralda, hva ligger ditt B12 på? Mitt lå på 350-400 lenge. Nå har jeg over lengre tid brukt 1000-2000 mcg og fått den opp i over 700, som er mye bedre siden jeg har hypotyreose. Tidligere brukte jeg 100-500 mcg uten noen særlig effekt... Men dette er individuelt. Spørsmålet er hvor bra kroppen din tar opp B12. Den dosen er vel referanseverdi eller hva de kaller det, daglig dose. Og det er for lite om du vil ha B12 opp.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    39
    Meldinger
    72

hei igjen

sist jeg målte (november) var ejg på 354 (170-600) og det er jo ikke veldig høyt..vet ikke hvor jeg ligger nå, og har heller ikke tatt tilskudd med noe som helst..Regner med at jeg fortsatt ligger der eller lavere...Senest i dag ba jeg legen om å få komme å ta blodprøve på b12 og D3, men har ikke hørt noe.

tips om hvordan man enkelt kjøper tilskudd på nett? Har ikke mye overskudd til å ordne sånne ting om dagen...Kjøpte Bio-D3 vitamin på helsekost sammen med B12. Tar 30 mikrogram med D3 daglig, og lurer på den dosen med B12 da.. Hvor mange tabl tror du må til for å kunne øke nivået?

Så bra at du ahr fått opp nivået så mye! har du brukt sugetabletter B12? Vet du evt hvor man får tak i disse? Tror magen får kjørt seg litt med de B12-tablettene jeg kjøpte...

Klem E

Lignende tråder

1. B12-vitamin
    Av nora i forumet B-vitaminer
    Svar: 128
    Siste melding: 01-12-11, 18:13
  2. Svar: 2
    Siste melding: 25-03-11, 21:34
  3. Svar: 4
    Siste melding: 21-05-10, 18:35
  4. Vitamin D...
    Av Hassan i forumet D-vitamin