Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Thyroid reduserte ledd- og muskelsmerte sammenliknet med syntetisk T4

Thyroid reduserte ledd- og muskelsmerter fra 78% til 29% sammenliknet med syntetisk T4

Sist endret av Admin; 07-02-18 kl 14:04 Begrunnelse: udgået video erstattet med samme /et andet link
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Thyroid reduserte ledd- og muskelsmerte sammenliknet med syntetisk T4

Her er teksten i videoen

Natural desiccated thyroid dramatically improved symptoms more than Synthroid (T4), Mark Starr, MD

Third generation clinical endocrinologist, Dr. Jacques Hertoghe found that symptoms of hypothyroidism—fatigue, depression, cold intolerance, constipation, headaches, muscle cramps, joint and muscle pain (rheumatoid), and slow achilles reflex—were dramatically reduced when patients were switched from Synthroid (T4 thyroid hormone) to Natural Desiccated Thyroid.

Switching patients from Synthroid (T4 thyroid hormone) to Natural Desiccated Thyroid reduced constipation from 40% of patients to 14% of patients.

Switching patients from Synthroid (T4) to Natural Desiccated Thyroid reduced headache from 55% of patients to 15% of patients.

Switching patients from Synthroid (T4) to Natural Desiccated Thyroid reduced muscle cramps from 56% of patients to 9% of patients.

Switching patients from Synthroid (T4) to Natural Desiccated Thyroid reduced depression from 61% of patients to 23% of patients.

Switching patients from Synthroid (T4) to Natural Desiccated Thyroid reduced slow achilles reflex from 70% of patients to 33% of patients.

Switching patients from Synthroid (T4) to Natural Desiccated Thyroid reduced joint and muscle pain (rheumatoid) from 78% of patients to 29% of patients.

Switching patients from Synthroid (T4) to Natural Desiccated Thyroid reduced cold intolerance from 86% of patients to 24% of patients.

Switching patients from Synthroid (T4) to Natural Desiccated Thyroid reduced fatigue from 90% of patients to 26% of patients.
    Mark Starr, MD talks about this in his wonderful book, Hypothyroidism, Type 2: The Epidemic.

"In his book, 'Solved: The Riddle of Heart Attacks', Dr. [Broda] Barnes [MD, PhD] stated, 'I am amazed to see the number of patients who recently have been placed on thyroxine (T4) [Synthroid] when the physicians realized that thyroid therapy was needed. Obviously, the patient was not being relieved of the symptoms, or another doctor [Dr. Barnes] would not have been sought. [Dr. Barnes saw a myriad of such patients]," Mark Starr, MD writes in his book.

"The failure was due to the fact that thyroxine [T4 or Synthroid] is only a part of thyroid hormone."

"I concur completely and am happy to report great strides in my patients' health, as well as my family's, after switching back to the desiccated thyroid preparation."

In a long-term study done by third generation clinical endocrinologist, Dr. Jacques Hertoghe and two his colleagues, they found that the total number of symptoms—the symptom score—were NO BETTER in those taking Synthroid (T4) than Untreated Patients (10.4 to 10.7 in those taking Synthroid (T4) compared to 10.0 to 10.1 in patients with hypothyroidism who were taking NO thryoid)!

Symptoms were score as:
    2 points if the symptom was full-blown
    1 point if the symptom was present, but not full-blown
    0 points if the symptom was not present.
    The Symptom Score improved dramatically when putting untreated patients on Natural Desiccated Thyroid — falling from 10.1 to 3.6.

The Symptom Score also improved dramatically when they switched patients on Synthroid (T4) to Desiccated thyroid — falling from 10.7 to 3.6.

This shows that Natural Desiccated Thyroid is VASTLY superior to Synthroid (T4).

The average dose of Natural Desiccated Thyroid was 200 to 233 mg or 3 to 3.5 grains.

One grain equals 65 mg.

------

My research shows that many chronic illnesses including heart disease, obesity, diabetes, high blood pressure, arthritis, mental illnesses, Alzheimer's disease, and the explosion of childhood illnesses are largely attributable to Type 2 hypothyroidism.

Type 1 Hypothyroidism is defined as failure of the thyroid gland to produce sufficient amounts of necessary to maintain normal blood levels of those hormones and normal blood levels of the thyroid stimulating hormone (TSH).

Type 2 Hypothyroidism is defined as [a] resistance to thyroid hormones at the cellular level.

[In Type 2 hypothyroidism,] Normal amounts of thyroid hormones and thyroid stimulating hormone (TSH) are detected by the blood tests therefore, blood tests do not detect Type 2 hypothyroidism.
    Mark Starr, MD

Quotes about Dr. Starrs book.

Here is contact information for Dr. Starr.

Mark Starr, MD
    21st Century Pain & Sports Medicine
    10565 N. Tatum Blvd Suite B-115
    Paradise Valley, AZ 85253
    (480) 607-6503
    (480) 607-6533 fax

Dr Mark Starr
    Sist endret av Admin; 07-02-18 kl 14:02 Begrunnelse: dr. Starrs hjemmesider er nedlagt, hvorfor links virker ikke og er nu fjernet

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Thyroid reduserte ledd- og muskelsmerte sammenliknet med syntetisk T4

Det må vist betyde, at jeg stadig mangler noget .....

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Hei Nielsigne

Det er komplisert, dette med hormoner! Jeg hadde verk, småsmerter i hele kroppen da jeg gikk på Levaxin. Det bedret seg da jeg begynte på thyroid. Kan det skyldes at det blir for mye rT3? Jeg vet ikke, jeg vet kun at det var slik da, og er ikke slik nå

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Ja helt utrolig kompliceret ...

Ikke nok med alle de sammenhænge - men man ændrer sig jo selv som tiden går, så behovene skifter også. Ikke let at følge med i !

Jeg tror, jeg må sige, at mit 1½ år med henholdsvis Ny Eltroxin og Euthyrox har givet mig nogle skader eller i hvert fald følger, der er svære /tidskrævende at rette op på. I hvert fald havde jeg det aldrig så dårligt, da jeg fik den gamle Eltroxin - når bare, jeg fik nok af den, altså !

Med thyroid har jeg fået mindre tendens til kramper, og det er dejligt. Men småondt rundt omkring .... jo, det har jeg. Mine muskler er ikke noget at prale af. Selvom jeg så har opdaget, at acetyl l-carnitine og d-ribose er en stor hjælp - og q10 kan jeg mærke, om jeg husker at ta sammen med. Føles godt i "midten af kroppen" - det må jo være hjertet, der snakker

Lignende tråder

1. T3 i Thyroid-meds halveres langsommere end Liothyronin (syntetisk T3)
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 22-04-11, 15:26
  2. Hvorfor er organisk Thyroid bedre end syntetisk (engelsk)
    Av Anisa i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandre
    Svar: 0
    Siste melding: 07-11-10, 12:59
  3. vondt/ømt i ledd
    Av DALIA i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 1
    Siste melding: 26-12-09, 21:42
  4. Ledd og muskelsmerter
    Av findus i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 17
    Siste melding: 08-05-06, 18:52

Bokmerker