Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    38
    Meldinger
    278

Standard Datteren min på snart 4 er ikke i form. blodprøver viser forhøyet TSH, HJelp

Jeg har selv vært stoffskifte syk med hypertyreose med en TSH som ikke var målbar og en ft4 som var oppe i over 40. Men det var postpartum og jeg er nå helt frisk. Når jeg ser på datteren min nå blir jeg redd. Hun har de siste mnd falt mye, hun sjangler rundt og er så utrolig trøtt. Barnehagen ba meg kontakte lege fordi de har reagert på hvordan hun er. Hun har raserianfall og gråter mye.
    Fordi hun har en kjent refluks og er ørebarn så har jeg ikke reagert mye før det har forverret seg skikkelig de siste ukene.

Når det kommer andre barn og vil leke med henne så velger hun ofte heller å ligge på sofaen, og da vi var i butikken her om dagen så la hun seg på gulvet der for å sove. Hun klager på magevondt innimellom, og i går var hun skikkelig rød bak etter å ha vært på do. (Hard avføring?)
    Jeg har og reagert på øynene hennes, de er så anderledes. Litt stikkende liksom.
    Innimellom alt dette så er hun seg selv, men så kommer det kastet på henne sånn helt plutselig.
    Blodprøvende viste normal Ft4, normalt langtids blodsukker, men en liten forhøyet TSH. Tror den var på 4,1 den var litt utenfor referansen.
    Etter hva jeg har lest kan dette være begynnelsen på en snikende stoffskiftesykdom. Fikk ny time hos legen på fredag, da skal jeg be dem ta anti tpo av henne.

Huff jeg synes det er så ekkelt å se henne sånn, føler ofte for å bare grine.
    Noen som har opplevd lignende?
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Datteren min på snart 4 er ikke i form. blodprøver viser forhøyet TSH, HJelp

Har de testet jern og andre mineraler og vitaminer? Barn kan bli svært slappe av lavt jern
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    554

Standard Sv: Datteren min på snart 4 er ikke i form. blodprøver viser forhøyet TSH, HJelp

Tilfeldigvis satt jeg og bladde i et gammelt nummer av medlemsbladet til thyreoideaforbundet, og fant en side om barnelege Jens V. Jørgensen, Rikshospitalet. Han fikk "Thyraprisen 2010" på grunn av sin innsats for barn med problemer i skjoldbruskkjertelen.

Noe av begrunnelsen for pristildelingen her:
    - mange er de historiene vi i NTF får høre om vedkommendes støtte og oppfølging han gir til barn og foreldre som er medlemmer hos oss. Han er den som gir råd og veiledning til barneleger over hele landet om behandling av thyreoideasykdom hos barn (0-18år).

Kanskje en person det går an å kontakte, dersom dere ikke når fram via andre leger?

Ettersom du har startet tråden din under Stoffskiftesykdom hos barn, går jeg ut fra at du har lest noe av det som ligger der fra før? Mye som du kanskje kan bruke, f.eks denne: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=14465 - linker til masse artikler om barn og stoffskiftesykdom.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    38
    Meldinger
    278

takk jo mer jeg leser, jo mer føler jeg at det stemmer i fht henne.
    Men en anti tpo vil kanskje være avgjørended i fht hva legen mener?
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Ikke for å skremme livet av noen, men tanteungen min på 3år hadde akkurat samme symptomer som du beskriver og han viste seg å ha hjernesvulst..! (Sjekk ev. symptomer på hjernesvulst.no..) De har hatt flere besøk hos fastlegen for problemer med refluks/oppkast, magevondt, og at han rett og slett virket slapp og ute av form og hadde etterhvert blitt henvist til barnelege, men hadde ikke fått særlig prioritet selvfølgelig.. Etterhvert kom også sjangling og unormalt mye knall og fall. lBle funnet ut da det ble kritisk og han ble innlagt på St.Olavs og det blant mye annet ble tatt MR som da viste svulsten og da ble det hasteoperasjon..
    Hjernesvulst har foruroligende mange like symptomer med stoffskiftesykdom..

Jeg er litt preget av dette da jeg fikk helt sjokk og nektet å tro at slikt kunne hende små barn, så mulig jeg lager storm i et vannglass.. På den annen side er det greit med alt man kan utelukke el. knipe på et tidlig tidspunkt.

Lignende tråder

1. Datteren min, snart 17, har det siste halve året sovet mer og mere
    Av Bettie B. i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 26
    Siste melding: 20-04-16, 19:27
  2. HJELP! Hypothyreose. Nå klarer jeg snart ikke mer....
    Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 186
    Siste melding: 25-07-09, 17:43
  3. Svar: 7
    Siste melding: 09-05-09, 11:36
  4. HJELP! Hypothyreose. Nå klarer jeg snart ikke mer....
    Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 74
    Siste melding: 08-02-09, 13:04
  5. Hva viser forhøyet anti-tpo? nye prøve svar....
    Av trude.lutt i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 18
    Siste melding: 01-12-07, 22:02

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn