Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 39
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Standard Sv: Armour Thyroid

Burde jeg ta en tur til øyelege for tåretest ??
    Svar ja, absolutt! Varer tørre og irriterte øyne i mer enn tre måneder har du rett på kunstige tårer og vaselinsalve for natten på blå resept. Pass på å få en resept som sier reit 1 år, ellers kan du risikere å ringe øyelegen annen hver uke

B12 var veldig lav, og hun sa at jeg skulle få injeksjoner på det. Fikk med meg blå resept på den , som jeg hentet på apoteket og dro rett til kontoret til den nye fastlegen min der jeg fikk satt første stikk med den i dag.
    Flink lege. B12 er lav, pass på å få den opp og hold den der.

Kanskje hun synes jeg spør for mye... ?? og at han kanskje vil avfeie meg med de prøvene jeg forlanger ?? hmmm..
    Det er flott at du spør mye! Det er det du lærer av! Målet bør vel være at du mer eller mindre skal være i stand til å dosere deg selv, lære symptomene dine og i det hele tatt bli en selvstendig pasient som tar ansvar for egen helse?

Håper du blir bedre snart, det er slitsomt å ha det slik
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Slitsom ,svettende, søvnløs natt..
    har ikke tatt Cortef på 2 kvelder, kan det ha noe med saken å gjøre tro...
    Har ikke vært såå søvnløs på lang tid..

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Møkkadag.. jobbet til 14, slapp i dusken, har blitt tett i nesa og hodet i tillegg til feberfølelsen jeg har hatt i mange uker nå...
    Orket å lage middag, crashet på sofaen.. skulle ha satt på tøyvask, orker ikke.... blææh

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

I går ringte legen fra Balder meg, hun hadde snakket med Omdal, som ikke hadde tid til flere pasienter.. men det var jo ikke jeg som spurte om det, var vel heller hun som ville vekk fra alle mine sprm kanskje

De hadde kommet til at jeg kanskje er overdosert, derav mine feberfølelser og drit dårlig form på ettermiddagene. så jeg skulle gå ned med 1/2 tablett Armour 2 ganger i uka.
    jeg skulle ikke fortsette med Cortef.

Så hadde sjefen sagt at jeg skulle ha en urin cortisol test , da fikk jeg vilja mi med det og får sjekket ut det ihvertfall.
    Synachen testen skal jeg ta til Onsdag som kommer.. er det noe jeg bør eller ikke bør gjøre før den testen ??

De siste nettene har jeg våknet i 2-3 tia, og sliter mer en jeg har gjort på lenge, jeg spurte legen om det kunne komme av at jeg ikke tok Cortef lenger, men det trodde hun ikke..

Hun sa og at det var hjernen som ga beskjed til binyrene om hvor mye de utsondret, og at det kanskje var tankene mine som lagde problemene ???

Noen som har noen kloke ord til meg ...

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Tankene som lager problemer, ja, ja. Det neste er vel at det er psykisk...

De siste nettene har jeg våknet i 2-3 tia, og sliter mer en jeg har gjort på lenge, jeg spurte legen om det kunne komme av at jeg ikke tok Cortef lenger, men det trodde hun ikke..
    Jeg tror det har å gjøre med at du ikke tar Cortef. Kan du beskrive hvilken dose du gikk på, og hvor raskt du trappet ned på Cortef?

Du våkner og sliter, fordi det er på denne tiden det Paul Robinson kaller kortisolvinduet ditt er åpnet. Kroppen gjør seg klar for å produsere dagens kortisol som er en av byggesteinene som holder deg på beina.Hvis du har fjernet Cortef uten å være klar for det, sliter selvfølgelig binyrene. Du er sikker på at kortisolet ditt er lavt? Da ville jeg forsøkt CT3M i stedet for Cortef, billigere, og kroppen bedriver selvreparering. CT3M betyr at du tar noe av dagsdosen din med thyroid eller ren T3, Liothyronin (Levaxin kan ikke brukes her) på natten. Paul Robinson har en god beskrivelse av hvordan det gjøres http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=14441 og http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=14440

Det fungerer! Jeg klarte ved hjelp av denne metoden å slutte med hydrokortison, i likhet med mange andre. Jeg har nå energi hele dagen, det hadde jeg ikke før, da jeg gikk på hydrokortison. For meg var denne lave energien også knyttet til at jeg trengte mer T3 enn det er i thyroid. Det er mange, mange over hele verden som gjør dette, og som blir bedre. CT3M påvirker også andre hormoner i positiv retning. Det er en måte å helbrede kroppen på som slett ikke er så vanskelig. Du trenger en vekkerklokke (vibrerende om du deler soverom med noen) og en notatblokk, eller opprett et dokument på Pc'en din. Det fine er at du tar aktivt del i eget helbred. Du blir mer uavhengig av legers nykker og uvitenhet. Du må vite at du har lavt kortisol før du starter. En spyttprøve er måten å sjekke det på.

Jeg må innrømme at jeg kvepper litt nå legen din sier
    at det var hjernen som ga beskjed til binyrene om hvor mye de utsondret, og at det kanskje var tankene mine som lagde problemene ???
    Hva slags hormonkunnskap har denne legen? T3 og kortisol er forbundet med hverandre! Det er jo derfor det er så mange av oss som får binyreinsufficiens, fordi vi ikke får nok T3! Selvsagt er det mange andre mennesker i verden som ikke har problemer med skjoldbruskkjertelen som får binyreinsufficiens, av stress eller traumer, da kan man snakke om hjerne. Men ditt problem er jo hormonelt! Jeg kjenner jeg blir oppgitt....

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Tuuusen takk for svar Vigdis..

de forrige spyttprøvene mine viste : tatt ca 12 juli, rett før ferien min..
    Kortisol i spytt:
    Kl 6.30 - 18,9
    kl 12 - 10,5
    kl 17 - 7,3
    kl 22.20 - <4

Legen sier de var litt flate... vet ikke hva hun mener med det . når jeg spør hva som er normalen , får jeg egentlig ikke svar på det , for hun sier det er individuelt og at det kommer an på hvordan jeg føler meg.. Skal love deg at jeg og ble ganske oppgitt..

Min FT3 var nå 5,3 (3,5-6,6 ) bør den litt ytterligere opp ?? jeg skulle jo og trappe den ned 1/2 tablett (30 uq) armour 2 g i uka , for hun mente jeg var overdosert... synes det er pussig da jeg ikke har hatt hjertebank i det heletatt... har hatt skikkelige "vente på feber" følelse hver ettermiddag i flere uker nå, og jeg tror det var Anisa litt lenger opp i tråden som sa at det er tegn på undermedisinering..
    idag Fredag , er faktisk første dagen jeg ikke har hatt dette på mange uker...

Jeg har kun tatt 5 mg Cortef om morgenen, grunnet til at jeg ikke skulle ta den nå på 1 1/2 uke var at jeg skal ta en 24 timer urin cortisol test som jeg skal hente på balder førstkommende onsdag , da jeg og skal ta Synachen testen...

Jeg synes jo og at det er snodig at så fort jeg sluttet med cortef , våkner jeg igjen i 2-3 tia på natta og sliter seriøst med å sove igjen..

Jeg har jo nettopp begynt med B12 injeksjoner, skal ha den andre på mandag . håper det kan hjelpe på formen fort...

Skal studere linkene du har sendt meg Vigdis, tusen takk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Tina, be om utskrift av kortisolprøver og alt annet. Ta vare på det i en perm. Din eiendom dette

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Question Sv: Armour Thyroid

Sitat Opprinnelig skrevet av Tina Jeanett Vis post
    Jeg har kun tatt 5 mg Cortef om morgenen, grunnet til at jeg ikke skulle ta den nå på 1 1/2 uke var at jeg skal ta en 24 timer urin cortisol test som jeg skal hente på balder førstkommende onsdag , da jeg og skal ta Synachen testen...
    Hmmm... Jeg tror at du betaler alt for mange penge for disse (ringe) lægeråd du har beskrevet i dag. Kan du ikke finde en anden læge/klinik, før du bliver endda mere syg end du er i forvejen?

Når man er i binyrestøtte-behandling, skal man altså ikke bare hoppe ud af behandlingen, uden forudgående udtrapning. Man skal trappe langsomt ud, over uger faktisk, for netop ikke komme ind i en tilstand der kan sammenlignes med at slå på binyrerne med en forhammer! Det betyder at hvis lægen ønsker tjekke dit cortisol i døgnurin (udmærket test) og vil have dig til at tage Synachten... da skal disse tests planlægges så der er god tid til at trappe ud af hydrocortison først, gerne over nogle uger... ellers går det galt!. Er du ikke blevet instrueret i en systematisk udtrapning af hydrocortison?

Behøver du virkelig betale dine surt sammensparede penge til en læge, der ikke engang selv kan overskue din tilstand og behandling på egen hånd?

Vigdis har skrevet i et tidligere indlæg (i anledning af spørgsmål om blå resept):

Tina Jeanett, sjekk på hjemmesiden til Balder der legene presenteres om noen av dem er spesialister. Jeg tror nok de fleste av dem er allmennleger. En av dem er utdannet hos Hertoghe.
    Denne påstand har jeg efterhånden læst her gentagende gange og da jeg ikke kan se nogen som helst tegn på Hertoghe-lære i tilbagemeldinger fra Balder-patienter her på forummet... har jeg lige skrevet til Hertoghe og har bedt ham om enten bekræfte eller afkræfte, om han har uddannet nogen læger på den vedlagte navneliste. Så får vi det slået fast en gang for alle, ikke mindst i forhold til at denne klinik sværger i så høj en grad til den skolemedicinske TSH-styring af thyreoidea-behandlinger, at det kan umuligt være Hertoghes mening at lægge navn til...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    69
    Meldinger
    207

Sitat Opprinnelig skrevet av Tina Jeanett Vis post
    Tuuusen takk for svar Vigdis..

de forrige spyttprøvene mine viste : tatt ca 12 juli, rett før ferien min..
    Kortisol i spytt:
    Kl 6.30 - 18,9
    kl 12 - 10,5
    kl 17 - 7,3
    kl 22.20 - <4

Legen sier de var litt flate... vet ikke hva hun mener med det . når jeg spør hva som er normalen , får jeg egentlig ikke svar på det , for hun sier det er individuelt og at det kommer an på hvordan jeg føler meg.. Skal love deg at jeg og ble ganske oppgitt..

Min FT3 var nå 5,3 (3,5-6,6 ) bør den litt ytterligere opp ?? jeg skulle jo og trappe den ned 1/2 tablett (30 uq) armour 2 g i uka , for hun mente jeg var overdosert... synes det er pussig da jeg ikke har hatt hjertebank i det heletatt... har hatt skikkelige "vente på feber" følelse hver ettermiddag i flere uker nå, og jeg tror det var Anisa litt lenger opp i tråden som sa at det er tegn på undermedisinering..
    idag Fredag , er faktisk første dagen jeg ikke har hatt dette på mange uker...

Jeg synes jo og at det er snodig at så fort jeg sluttet med cortef , våkner jeg igjen i 2-3 tia på natta og sliter seriøst med å sove igjen..

Jeg har jo nettopp begynt med B12 injeksjoner, skal ha den andre på mandag . håper det kan hjelpe på formen fort...

Skal studere linkene du har sendt meg Vigdis, tusen takk
    Hei på deg
    Må si at jeg er litt betenkt etter at jeg har lest om dine besøk på Balder! Kan jeg få spørre HVEM du går til?? Jeg har nemlig vært der tidligere i sommer, og skal snart tilbake til en oppfølgingstime, så jeg håper virkelig jeg har en annen lege Og så er jeg spent på om Anisa og Mod får svar på hvilke leger i Norge som har vært hos Herthoge for å utvide sin horisont!

Jeg ble tappet for en god del blod, og har sendt spytt og døgnurin, men har enda ikke hørt ett ord fra klinikken om resultatene. Regner jo med at det har vært noe ferie inne i bildet, slik at ting er forsinket. Men nå syns jeg det er på tide med et svar.

Forøvrig så har jeg vært meget fraværende ang. skriving her, i flere måneder nå. Jeg har nemlig klart å glemme passordet jeg fikk tildelt - lappen det var notert på er også sporløst borte Så nå måtte jeg henvende meg til forumet og spørre om et nytt. Så da kan det hende at det blir litt skriving igjen, utover høsten .

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Denne siste uka har vært veldig bra . Helt fra torsdag forrige uke har jeg ikke hatt disse feberfølelsene i det hele tatt, og jeg har ikke trappet ned på Armouren.
    Det eneste jeg har gjort forskjell på er at jeg har kuttet ut de 5 mg med Cortef som jeg har tatt hver morgen. Eller muligens B12 insprøytningene som jeg nå har hatt 2 av til nå..

Mandag og tirsdag denne uken har vært de første dagene siden mars at jeg har synes det har vært gøy på jobb , og det er heeelt fantastisk.. ikke noe ullhue, ingen feberfølelse, og ingen følelse av ikke mestring av jobben ... HURRA..

Er det mulig at det at jeg har kuttet ut Cortefen kan være årsaken til dette

Jeg har idag vært på Balder, var det kl 8.00 og tok Synachten testen. blir spennende å se resultatet.
    Fikk og med dunken til å teste Cortisol i urin testen ..

Fikk og med meg et blodprøveark til neste prøve om ca 6 uker, og der har hun krysset av kun TSH, FT3 og FT4 ...
    Ikke krysset av for B12 som jeg nå får sprøyte for 1 gang i uka, ikke krysset for Anti TPO ( som jeg vil ha med hver gang )

Hvilke flere kryss bør jeg sette ??? Bør jeg ta en ny DEHA ??

Jeg går til Ragnhild S Luell..

Håper på svar på mine spørsmål ..

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 12:54
  2. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 12:54
  3. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 11:29
  4. Armour Thyroid
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 28-08-06, 00:17
  5. ARMOUR THYROID
    Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12