Side 1 av 4 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 39
    Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Standard Armour Thyroid

Hei alle

Tatt motet til meg til å skriver en dagbok jeg og...
    Har gått på Armour Thyroid siden 23 mai 2012, tar 30 mq om morgenen sammen med 25 mq Levaxine, og så tar jeg 30 mq Armour i 13 tiden igjen.
    Tar og 5 mg Cortef om morgenen ..

Lurer på om jeg skal våge meg opp på 60 mq Armour på morgenen, da jeg fremdeles har ullhue, og er slækk i kroppen.. kanskje jeg burde hatt mere Cortef og..
    Jeg er 50 % sykmeldt, har vært det siden Mars, og kjenner at kroppen har godt av å ikke stresse så mye .

Svir i øya, kjennes ut som det er grus på dem.. og blir svimmel når jeg reiser meg.
    Melkesyra banker på bare jeg går opp ei trapp , eller triller ei trillebår 30 meter.

Har tlftime med legen på Balder onsd 27, men lurer på om jeg skal øke litt før det , og se om jeg merker noe.

Superglad for eventuelle kommentarer.

Tina

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Armour Thyroid

Dosen du går på er jo en barnedose, ikke en dose for en voksen person! Jeg ville ikke nølt med å øke, det er jo ikke farlig, øk rolig og forsiktig i gradvise bølger.

60 mg Armour inneholder ca 9 mcg T3. Det er veldig lite! og du vet jo ikke om du konverterer noenting av den T4 som er i både thyroid og Levaxin. Det du går på, er som å dele ut to små kjeks daglig og spørre om du er mett og tilfreds

Ikke rart at hodet ditt består av ull om dagen.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle starte med "veldig feige startdoser" og ble da satt på fire forskjellige binyremedisiner, bl.a. Pregnenolone som ble beskrevet som "hukommelseshormonet" og 90mg Erfa Thyroid for stoffskiftet. Legen regnet med å måtte oppjustere disse på neste konsultasjon..
    Hvorfor blander du Thyroid og Levaxin forresten..?

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Hei, og takk for svar

Har gått på Levaxine siden November, og legen på Balder ville at jeg skulle gå på kombinasjonsbehandling...
    Leser at det for noen funker bedre da, men fant en innlegg her forrige dagen der det står at man IKKE skal bruke Levaxine ved binyretretthet, så det tenkte jeg at jeg skulle spørre om til onsdag.

Jeg tok idag 2 Armour a 30 mq , men har ikke merket den store forskjellen idag, men det tar kanskje noen dager. fortsetter med det i morgen tenker jeg :-) jeg dæver vel ikke ..

Har dere råd om hvor mange dager jeg bør være på hver dose. ? Mummimamma: hvor stor dose tar du av Erfa ?
    Enig med deg Vigdis, at jeg ikke blir mett på 2 kjeks .. hihi...

Har og lest at 5 mg Cortef kanskje er litt lite, men det er vel dumt å øke på begge deler samtidig... Tolmodighet er en dyd har jeg lært..

Toppetasjen er litt tom om dagen ja, og det er ganske irriterende å ikke engang huske navnet på kollegaer og gode venner.... står plutselig heeelt bom fast.. Trodde lenge at jeg hadde tidlig Alzheimer jeg , men har jo lært etter myyyye studering på denne gruppa at det jo er "bare" stoffskiftet mitt..

Tina

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Har gått på Armour Thyroid siden 23 mai 2012, tar 30 mq om morgenen sammen med 25 mq Levaxine, og så tar jeg 30 mq Armour i 13 tiden igjen.
    det var derfor jeg skrev om både Levaxin og thyroid
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Erfa: Jeg skal først ta 30mg i 10 dager, så 60mg i 10 dager og så opp på 90mg og gå på dette frem til neste konsultasjon som er om 6 uker. Det ble antatt at dette ikke er stor nok dose, men at vi ikke tar i for hardt til å begynne med.
    For binyremedisinene så øker jeg dosen hver tredje dag.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Har vært rasende sprek på morgenen

Tatt 10 x knebøy x 2 med 12 kg kettlebell, og 10 min rockering....
    Ikke så voldsomt mye å skryte av , men har ikke trent på mange mnd... en god begynnelse i hvertfall

skal i stallen å ri min fantastiske hest..

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Standard Sv: Armour Thyroid / dagbok

OJ..... var det der de musklene var.... shit... STØL i rompe og lår

Tror de muskla skal få vile idag... reiser på sjøen i dag : Det en min ladestasjon Nr 1.

God helg til alle herlige snille mennesker på forumet

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

hmmm.. rar i kroppen, kjennes type feberaktig ut, som om når man holder på å få influensa..
    slapp i dusken....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Tina Jeanett Vis post
    hmmm.. rar i kroppen, kjennes type feberaktig ut, som om når man holder på å få influensa..
    slapp i dusken....
    Enten er du ved at være forkølet eller... er du undermedicineret og dette trigger dine antistoffer / TPO-inflammationen er i stigning og det kan give disse symptomer.

D. 25. maj var dine thyreoidea-tal følgende: TSH 7.3 (o.4-3-5), Fritt T3 4.3, Fritt T4 8. At sætte dig pr dag på 2 x 30 mg Armour og 25 mcg Levaxin er..... forfærdeligt lavt! Det lyder som en "Balder-kombination" . Er det det? Hvis det er, da ville jeg tage mine penge et andet sted... fordi helvedet fryser til is før de sølle 60 mg Armour og 25 mcg Levaxin skaffer dig af med hormonmangel.

En normal dose (i verden) for en med lignende tal som din og vigtigst: med symptomer som dine, ville være en startdose Thyroid på mindst 2 grain = 125 mg, stigende til 3-3½ grain. Der er ikke mange chancer at få styr på det autoimmune med så lav en dose som din. No way.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 1 av 4 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  2. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  3. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29
  4. Armour Thyroid
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 27-08-06, 23:17
  5. ARMOUR THYROID
    Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12