Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    12

Standard Er det noen flere som har panikkangst her?

Har gått på medisin for lavt stoffskift i litt over et halvt år og må øke dosen etter hver blodprøve jeg tar. Har også fått panikkangst og helseangst etterhvert..så går på lav dose med antidepressiva i tillegg. Har lest en del om folk som skriver her og det gjør meg egentlig bare mer urolig:( Jobber 100% og er trøtt til daglig men får gjort alt jeg vil uten noe problem. Merker at hvis jeg ikke slapper av en dag så kommer panikkangsten snikende om kveleden. Vil egentlig bare vite om det er flere her som sliter med angst? Legen min sier at stoffskiftet kan påvirkes av angst og motsatt. Legen min tar veldig lett på det med stoffskiftet og sier jeg kommer til å bli bedre bare jeg får riktig dose..
    Alt blir liksom skyldt på angsten min..og jeg føler seriøst at alt ikke er angsten sin feil. Har ofte hodepine og føler at hjernen min er helt tåkete. Kortidshukommelsen er elendig og går rundt og rundt i huset for jeg har glemt hva jeg skulle. Er også en del svimmel og får "stikk" i hode, mage og hjerte... Kjenner noen seg igjen? Har gode perioder og dårlige perioder...
    Har også D-vitamin mangel og tar tabletter for det. Har fått beskjed av legen min at jeg ikke trenger å gå på annet kosttillskudd for prøvene mine er fine. HJELP! Savner å være helt frisk..
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Er det noen flere som har panikkangst her?

Har også D-vitamin mangel og tar tabletter for det. Har fått beskjed av legen min at jeg ikke trenger å gå på annet kosttillskudd for prøvene mine er fine
    Be om å få utskrift av alle blodprøver. Samle dem i en mappe, og vurder selv om du skal ta kosttilskudd. Litt lavt jern og lavt B12 kan for eksempel hindre en bra konvertering T4 til T3. Selen kan være bra for oss som er hypo, det bidrar også til konvertering. Jeg er svært uenig med legen din. sannsynligvis vil du ha godt av flere kosttilskudd. En bit av det å ha lavt stoffskifte, er at lite næring går videre. Du kan ha et dårlig opptak. Lavt jern, lav B12 (selv innenfor referanseområdets nederste områder) kan gi samme symptomer som lavt stoffskifte.

Hvor mye D3 tar du for mangelen din? Hva ligger D3 på nå?

Hvor mye stoffskiftemedisin tar du nå? Hva tar du, Levaxin? Hvordan har økningen vært, hva startet du på? Hva forteller prøvene om stigning av FT3 og FT4? Hva slags symptomer har du?

Det at du har angst kan tyde på at dosen er for lav eller at du får for lite T3. At du får for lite T3 kan enten skyldes at dosen er for lav eller at du konverterer T4 , Levaxin, til T3 i for dårlig grad. Det er mange som opplever at angst og depresjon forsvinner når de får nok T3. Det kan hende at du bør be om tilskudd av T3 etterhvert, enten i form av Liothyronin eller kombinasjonstablettern thyroid som inneholder både T4 og T3.

Lykke til videre
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    12

Hva er D3?

Går på levaxin ja. Når jeg dro til legen min med panikkangsten tok hun prøver av stoffskiftet. Da sa hun at det var lavt, men ikke lavt nok. Så gikk jeg tilbake for jeg ble bare verre av angsten og hun tok nye prøver som viste seg at de var blitt verre. Så begynte på levaxin. 25 mg et par ganger i uken. Tok nye prøver hver 3 uke og er nå på 50 mg hver dag. Men får beskjed om at det ser mye bedre men må øke dosen hver gang jeg tar ny blodprøve. Har ikke peiling på noenting om verdier...hun sier jo at det kommer til å ordne seg og at jeg sikkert bare har hatt en betennelse i skjertelen. Er ofte svimmel, mye hodepine, elendig hukkommelse og føler at jeg er helt ør i hodet mesteparten av tiden. Er blitt kjempe slapp og er like trøtt om jeg sover 4 timer eller 12...mye hjertebank. Alt dette har jo ført til at jeg har fått helseangst...Ble sendt til psykolog. Men skjønner jo ikke hvorfor jeg har denne angsten! har jo det bra og er ikke deprimert! Går jo hele tiden og tror at jeg er dødssyk siden jeg har alle disse ubehagelige symtomene. Og prøver viser at jeg er frisk! Uten om lavt stoffskift da.. Tusen takk for svaret ditt! skal be om kopi av prøvene og finne litt mer ut av ting. Legen min mener at tilleggshormoner ikke er nødvendige og at det er mye delte meninger rundt det. I tillegg så har jeg fått tinitus som blir bare verre og verre... Uff! ble mye syting her.. Men takk for svar!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Sitat Opprinnelig skrevet av morena79 Vis post
    Hva er D3?
    D3 er D-vitamin, de fleste med hypothyreose trænger tilskud af. Du kan læse masser om dette vitamin i forummet D-vitamin

Kære Morena

Klokken er mange og jeg orker ikke skrive mere for i dag, men en ting vil jeg anbefale dig at gøre, så snart du orker: klik på denne tråd > Thyreoidea-sygdom og psykisk helbred og læs om, hvad lavt stofskifte gør ved menneskets psyke. Når du har skimtet tråden igennem, erkend en gang for alle - DU HAR HYPOTHYREOSE uanset "fine" blodprøver. Du er ikke psykisk syg. Du har ikke dårlige nerver. Du er ikke hypokonder. Du har lavt stofskifte pga. autoimmun angreb på de enzymer der sørger for at hormonerne dannes. Af den grund har du hormonmangel og det er denne hormonmangel som er årsagen til alle dine problemer!

Find dig selv igen og stå fast! Overvej også at skifte læge. Den læge du har nu kan ikke hjælpe dig.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    12

Tusen takk for svar
    Skal grave litt mer i dette her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Jeg ble sykemeldt fordi jeg hadde en depresjon (selv om jeg ikke var lei meg)
    3 uker etter sjekket de stoffskiftet mitt og jeg hadde da TSH på 18,6 og FT4 på 9,3 og anti-TPO >1300.
    Da fikk jeg høre at "depresjonen" sannsynligvis var en direkte følge av at stoffskiftet var altfor lavt, og at "depresjonen" ville forsvinne når rett dose av Levaksin var funnet.
    Rette dose var ikke og er ikke lett og finne, og jeg utviklet panikkangst, sosialangst og litt annet knask.
    Jeg ble mer eller mindre truet til og prøve antidepressiva, men nektet etter seks uker.
    Veien tilbake til et liv uten angst i skyggene har vært lang og tung, og jeg er enda ikke i mål, men jeg VET at det jeg opplever og sliter med er en direkte følge av at balansen i kroppen min er feil takket være stoffskiftet.
    En linedanser passer på at han har helt lik vektfordeling på begge sider for og holde balansen. Er det skjevt, står han sterkt i fare for og falle.
    Sånn er det med oss også;
    er ikke stoffskiftet helt i balanse, så fungerer vi ikke lenger helt som vi gjorde i den tiden vi hadde akkurat passe stoffskifte, og vi faller ofte psykisk.

For meg personlig ble det et vendepunkt når jeg nektet og godta legenes forklaring om at det var psykisk og at jeg trengte antidepressiva, og jeg i stedet valgte og ta kontrollen selv ved og stadig utfordre meg selv til og møte de situasjonene som skremte. I tillegg valgte jeg og ta høy dose med d-vitamin + jern, selen og magnesium selv om legene sa "jeg var innenfor referanseområdet".
    Det har vært babysteps, og av og til noen bakover, men summa summarum er jeg mye nærmere målet enn jeg var i starten.
    Lykke til

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    12

Høres litt ut som meg.. Men det er så vanskelig når legen min mener at det ikke er "så farlig" å ha lavt stoffskift når man blir medisinert og bare tror det er psykisk. Er i jobb og lever livet så normalt som mulig. Men nå når jeg leser her om symtomer til folk og ser at det muligens er stoffskiftet mitt det er noe galt med så vil jeg grave videre Tusen takk for svar

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Morena, jeg husker ikke historien din. Får du T3 i form av Liothyronin eller Thyroid? Hvis ikke bør det være jobb nr en å skaffe det og langsomt øke dosen. Du trenger høyst sannsynlig T3. Mange opplever at psykiske problemer forsvinner når kroppen får T3. Husk at T4, Levaxin, ikke er det vi trenger, det er et prohormon som må omdannes til T3 for å bli aktivt i kroppen. Klare rikke kroppen å omdanne nok T3 av levaxin er du like langt, eller noen ganger nesten verre stilt enn før du ble medisinert.
    les i denne tråden og flere andre steder om forslag på stoff å ta med til legen http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=14718
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    12

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Morena, jeg husker ikke historien din. Får du T3 i form av Liothyronin eller Thyroid? Hvis ikke bør det være jobb nr en å skaffe det og langsomt øke dosen. Du trenger høyst sannsynlig T3. Mange opplever at psykiske problemer forsvinner når kroppen får T3. Husk at T4, Levaxin, ikke er det vi trenger, det er et prohormon som må omdannes til T3 for å bli aktivt i kroppen. Klare rikke kroppen å omdanne nok T3 av levaxin er du like langt, eller noen ganger nesten verre stilt enn før du ble medisinert.
    les i denne tråden og flere andre steder om forslag på stoff å ta med til legen http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=14718
    Går ikke på annet enn Levaxin. Legen min sier det er veldig delte meninger om den hormonen så vi har ikke snakket mer om det. Hun sier at stoffskifte mitt ikke er så lavt og at jeg egentlig ikke burde ha symptomer engang? Går på 50 mg pr dag og har steget dosen etter hver blodprøve..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Question Sv: Er det noen flere som har panikkangst her?

Sitat Opprinnelig skrevet av morena79 Vis post
    Går ikke på annet enn Levaxin. Legen min sier det er veldig delte meninger om den hormonen så vi har ikke snakket mer om det. Hun sier at stoffskifte mitt ikke er så lavt og at jeg egentlig ikke burde ha symptomer engang? Går på 50 mg pr dag og har steget dosen etter hver blodprøve..
    Du bliver ikke bedre af, at nogle læger har "delte meninger", vel?

Hvad med DIT liv?

Hvad med DIN fremtid?

Hvad mener DU selv?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Flere spørsmål fra meg :(
    Av MorStine i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 09-03-11, 20:55
  2. Panikkangst
    Av Sofiemor i forumet Angst
    Svar: 9
    Siste melding: 20-12-09, 01:19
  3. Halsen er rar!!! Noen flere enn meg ?
    Av Skrållan i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 1
    Siste melding: 31-07-09, 16:39
  4. jepp - jeg er hyper! - + noen flere blodprøver...
    Av Lissa i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 21-05-07, 09:04
  5. Flere opererte?
    Av Hege i forumet Operasjonssalen
    Svar: 7
    Siste melding: 09-04-05, 14:47

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder