Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    54
    Meldinger
    911

Standard Sv: Vekttap - redusere stoffskiftemedisiner?

Jeg holder en knapp på røykeslutten. Holde en knapp på holder kanskje ikke som noen nevneverdig forklaring, men når røyking øker forbrenningen så vil røykeslutt føre til lavere forbrenning og med det vil kroppen trolig ha en høyere dose for å "opprettholde" det man i utgangspunktet hadde. Mulig jeg er helt på bærtur også Jeg overlater resten til ekspertisen/de kyndige her inne

Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    27

Det må jo nesten være det, takk Eirin

Du spurte om prikkinga i beina. Jeg har det av og til....og da er jeg enten hypo eller hyper...eller er jeg under stress. Konklusjon - jeg tror det er binyra i hvert fall hos meg...alle disse tilstandene er jo stress. Og det pleier å forsvinne når jeg er "riktig medisinert", hehe.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Det er vel ikke helt tilfelle at røyking øker forbrennigen generelt!

Røyking øker forbrenningen ca 5 min etter siste drag er inntatt, for så å senke den (lavere enn normalt)

Så alt i alt så reduserer røken faktisk forbrenningen. the hard truth ;) he he
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    27

denne teorien har jeg aldri hørt om

Kan du utdype det, tcelinet?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av Connie Vis post
    Er noen her som har vært litt overvektig-----> brukte medisiner mot lavt stoffskifte ( stabil form og dose) ----> og gikk ned i vekt (alt fra 5-15 kg, på grunn av bedre trening og diett)

Måtte dere redusere stoffskiftemedisiner på grunn av vekttapet?
    Hei Connie.

Jeg har gått ned ca 14 kg nå, og har i takt med vektnedgangen senket dosen fra 4 grain til nå 2,5 grain. Jeg har ikke tenkt over om senking av dose kan ha noe med vektnedgangen å gjøre. Før jeg begynte å gå ned i vekt så gikk jeg over fra Westhroid til Thyroid-S, og har bare tenkt at det er fordi denne siste er mer potent at jeg har vært nødt til å redusere dosen. Men det kan godt hende at det også har med at jeg nå veier mindre. Ikke vet jeg. Håper du finner ut av det du lurer på.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    27

Takk Yvette,

hvorfor skiftet du fra Westroid til Thyroid-S ? Og hvor får du tak i d siste nevnte? Pris?
    Og ikke minst, hvorfor kutta du ut ny Armour? Har du aldri prøvd ERFA?

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

denne teorien har jeg aldri hørt om

Kan du utdype det, tcelinet?
    He hehe he he nå tok du meg litt på senga ;P Faktisk burde jeg ikke skrevet det uten å hengi til kilde hehehe.
    Jeg husker ærlig talt ikke hvor jeg har lest det. Men det kan være illustrert vitenskap feks (jeg leser det ofte)

Prøvde å søke på nettet om det men fant bare om at det økte he he....
    Så med det trekker jeg tilbake mitt tidligere utsagn:P og bøyer meg i støvet ;)

Så over til det andre ;) Jeg har gått ned 13 kg siden okt 2011 til nå etter oppstart på erfa jeg har ikke justert ned dosen. Jeg doserer ikke ned før kroppen visermeg at den er "hyper"/overdosert.
    Jeg gikk til lege som mente jeg måtte dosere ned grunnet høyt T4 (men dette er jo bare et pro hormon som ikke forteller deg særlig i det hele tatt) prøvde som lege sa i ca en uke. Hypo symtomene lot ikke vente på seg, og jeg justerte så opp dosen igjen til det "opprinnelige" og er i fin form nå
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    27

Så flott at ting går din vei :-) Takk for ditt svar

Det jeg var ute etter er folk som har slanket seg etter at de har vært stabile på en dose noen år. Måtte de justere dosen ned da?

Et annet spørsmål er: Klarer man å senke litt ned TSH og heve opp FT4/FT3 med trening? Må man redusere medisinene etter at man har begynt å trene igjen (intens) ?
    Sist endret av Connie; 24-07-12 kl 13:38

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Takk Yvette,

hvorfor skiftet du fra Westroid til Thyroid-S ? Og hvor får du tak i d siste nevnte? Pris?
    Og ikke minst, hvorfor kutta du ut ny Armour? Har du aldri prøvd ERFA?

Hei igjen Connie.

Jeg ser av signaturen min at jeg roter litt med når jeg tok de ulike typene med thyroider, men det korrekte er at jeg gikk på Levaxin etter Ny Armour, og før Thyroid-S. Beklager rotet mitt, men jeg greier visst ikke holde styr på dette. Jeg sluttet med Ny Armour fordi jeg ville prøve med Levaxin igjen - i et ørlite håp om at det skulle hjelpe. Da ville alt vært så mye enklere siden det er kun Levaxin legen skriver ut.

Jeg har fått Thyroid-S av en god venn () så jeg kan dessverre ikke svare deg på spørsmål om pris, men jeg vet at det er nevnt i tråder på forumet, uten at jeg finner det nå.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    27

Yvette,

hvordan følte du deg på Levaxin da?

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan øke FT4 uten å redusere TSH
    Av Riconibo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 31
    Siste melding: 14-07-10, 12:16
  2. Hvilke stoffskiftemedisiner bruker du?
    Av ella i forumet Meningsmålinger
    Svar: 40
    Siste melding: 13-05-10, 18:07
  3. Friske kroppsbyggere spiser stoffskiftemedisiner
    Av Moxa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 10
    Siste melding: 28-12-09, 01:32
  4. Graviditet og stoffskiftemedisiner?
    Av Anita75 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 27-04-09, 14:35
  5. Vekttap!
    Av Morten_V i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 28-07-06, 17:41

Bokmerker

Regler for innlegg