Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
    Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    27

Standard Vekttap - redusere stoffskiftemedisiner?

Er noen her som har vært litt overvektig-----> brukte medisiner mot lavt stoffskifte ( stabil form og dose) ----> og gikk ned i vekt (alt fra 5-15 kg, på grunn av bedre trening og diett)

Måtte dere redusere stoffskiftemedisiner på grunn av vekttapet?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    27

Standard Sv: Vekttap - redusere stoffskiftemedisiner?

Jeg har redusert dosen med 1 grain etter at jeg har slanket meg 12 kg - ble kanon dårlig etterpå.
    Noen andre med lignende erfaring?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    27

Det er 4 år siden jeg har opplevd dette. Vil gjerne unngå samme feil.
    Interessant å høre med andre om de måtta redusere medisiner når de gikk ned i vekt.. eller ? Teoretisk burde man det...Jeg følte meg kanskje litt hyper etter 12 kg vekttap - men der tok jeg feil. Tok dessverre ikke blodprøva da - feil det også :(

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Jeg gikk fra normalvektig (54 kilo) til undervektig (46 kilo), men trenger samme dose stoffskiftemedisin. Vet ikke om det hjelper deg noe?
    Ellers mener jeg personlig det er viktig og jevnlig ta stoffskifteprøver og følge med på hvordan de utvikler seg, og også hvordan du kjenner deg selv på de forskjellige prøvesvarene.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    54
    Meldinger
    911

Hei

Jeg har gått ned en del kilo i vekt mens jeg har vært på Levaxin. Stått på omtrent samme dose hele tiden - kun småjusteringer av og til og det av andre grunner enn vektoppgang/nedgang

Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    27

takk for alle svar,

Jeg har vært stabil på stoffskiftemedisiner og 100 % frisk for 4 siden.....sluttet å røyke og lagt da på meg. Det var da når jeg slanket meg at problemer startet :(

Det er galt å røyke, men jeg føler at på en måte følte jeg meg bedre mens jeg røkte

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Question Sv: Vekttap - redusere stoffskiftemedisiner?

Sitat Opprinnelig skrevet av Connie Vis post
    Det er galt å røyke, men jeg føler at på en måte følte jeg meg bedre mens jeg røkte
    Der er faktisk visse autoimmune sygdomme, der bliver værre af rygestop, mens andre bliver modsat - bedre. Ved ikke om det også gælder relateret til thyreoidea-sygdomme, men der er tråde på forummet, hvor folk skriver om det (så vidt jeg husker). Det er slet ikke usandsynligt, at rygestop har udløst et eller andet, det har bragt uorden i daværende hormonbalance... Er du selv "autoimmun", Connie?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    27

Nei, er ikke autoimmun.

Men har stive binyra - antagelig en partiell svikt. Føler at røyken holder binyra "oppe" (dra dem opp for hver drag) om man kan skrive det sånt. Jeg kan være i dårlig form - men hver gang jeg tenner røyk så kvikner jeg til.

Jeg røyker ikke nå. Etter at jeg sluttet så kunne jeg øke Armour (da brukte jeg det) med 2 grai. Men så er spørmålet - er det røyken eller vektøkningen (la på meg 12 kg etter røykeslutt) som har gort det mulig at jeg plutselig kunne øke Armour så voldsomt.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    54
    Meldinger
    911

Jeg holder en knapp på røykeslutten, røyking øker forbrenninga.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan øke FT4 uten å redusere TSH
    Av Riconibo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 31
    Siste melding: 14-07-10, 12:16
  2. Hvilke stoffskiftemedisiner bruker du?
    Av ella i forumet Meningsmålinger
    Svar: 40
    Siste melding: 13-05-10, 18:07
  3. Friske kroppsbyggere spiser stoffskiftemedisiner
    Av Moxa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 10
    Siste melding: 28-12-09, 01:32
  4. Graviditet og stoffskiftemedisiner?
    Av Anita75 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 27-04-09, 14:35
  5. Vekttap!
    Av Morten_V i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 28-07-06, 17:41

Bokmerker

Regler for innlegg