Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Jul 2012
    Meldinger
    2

Standard Kjenner ingen forandring...

Jeg er ny på dette forumet Vet ikke om jeg er på rett sted heller jeg da men, skriver i vei jeg Dette forumet er jo supert da! Jeg har lest litt og ser jo at jeg sikkert kunne funnet svar, men skriver likevel jeg

Jeg er ei 35 år gammel jente med lavt stoffskifte. Har vel gått på levaxin i rundt fem år nå. Jeg vil ikke påstå at jeg kjenner noen voldsom forandring! Jeg går nå på 75 mikrogram. Jeg har nå ei 6 måneder gammel baby, noe som selvfølgelig er slitsomt i seg selv. Men likevel er jeg nok mer sliten enn det som er vanlig. Jeg var slik før graviditeten også, men det er jo litt lettere når det bare er en selv. Jeg ble sykemeldt rundt tre år siden etter å ha gått på veggen, populært sagt Etter det har jeg prøvd å bygge meg opp igjen og etter permisjon skal jeg gjennom nav finne noe nytt å gjøre(er egentlig utdannet lærer....).

Jeg har flere ganger vært hos legen og sagt at jeg kjenner kroppen min, og det er noe som ikke stemmer. Jeg har lite energi, blir fort stresset, veldig opp og ned i humør, vondt i nakke,vann og øm i legger, om jeg trener føler jeg meg ødelagt lenge etterpå(ikke vanlig sliten og støl), ofte uvel, føler meg aldri opplagt etter mat...m.m. Jeg er veldig spent på hvordan å jobbe skal bli,for å si det sånn.

Jeg har også cøliaki og laktoseintoleranse..

Altså, legen har motvillig tatt alle prøver som er, tom for borrelia osv,men ingenting. Hun har da flere ganger sagt: "Sikker på at det ikke er psykisk da....". Vel, kan godt hende det. Det skal sies at midt oppi smellen hadde jeg en depresjon, har mine ting for meg(opp og ned humør og irritasjon)og har vært hos psykolog. MEN, jeg føler at dette er fysisk. Men hun har prøvd alt, jeg kommer ikke lenger. Må bare gå sånn da tydeligvis...

Jeg hadde ikke tenkt på lavt stoffskifte som noe særlig farlig, før jeg leste her.Først da slo det meg, at kanskje det er DER det ligger??

Jeg var på legekontoret idag og fikk tallene fra siste prøve i februar. De var bra de som jeg så: T4: 19,5. TSH: 0,05. Kan det ligge noe her for det tro? Jeg har lest om T3, det bør jeg vel be om neste gang da? Selv om tallene er bra,kan det være at dosen bør opp for at jeg skal føle meg bedre?

Hadde vært så deilig og funnet ut av det
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    44
    Meldinger
    135

Standard Sv: Kjenner ingen forandring...

Hei og velkkommen
    Jeg vil også anbefale å sjekke anti TPO og Tras, for verdiene der vil også kunne gi utslag på hva slags behandling som du trenger. Er litt fersk selv på dette, så klarer ikke helt å forklare, men anbefaler å lese om det på forumet for står masse om det

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Hei, og velkommen hit
    I tillegg til anti-TPO og TRAS (som begge viser om det er autominnunt), ville jeg fått sjekket d-vitaminer, B12 og ferritin. Alle disse kan gi deg slike symprtomer du nevner og er veldig vanlige mangler når man er stoffskiftesyk.
    Siden du har laktoseintoleranse og cøliaki regner jeg med at det blir tatt jevnlig prøver for og sjekke at du får dekket næringsbehovet ditt?

FT4 forteller bare hvor mye av pro-hormonet du har i kroppen. Den sier ingenting om hvor mye som blir omdannet til FT3, som er det kroppen trenger. Derfor er det viktig og få sjekket FT3 siden ingen kan vite hvor mye kroppen din klarer og omdanne.

Rekner med at du har fått beskjed om at stoffskifteprøver skal tas om morgenen og fastende (aldri ta levaksin før blodprøve)

Medlem siden
    Jul 2012
    Meldinger
    2

Tusen takk for svar!!! Det var veldig informativt! Det er veldig flott med dette forumet altså, og mange med stor erfaring som kan hjelpe oss andre uten

Jeg har en flink lege, men likevel ikke SÅ flink når det kommer til dette merker jeg.Det er flere ting som ikke har blitt gjort. Jeg skal prøve å få henne til å ta disse prøvene. Hun har sagt at jeg skal ta prøvene uten å ta levaxin først, men ikke at det må være på morgenen og fastende! Om ikke hun vil være med på dette, går det kanskje an å gå på volvat el..
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    44
    Meldinger
    135

Sitat Opprinnelig skrevet av erle Vis post
    , men ikke at det må være på morgenen og fastende!
    Du må gjerne spise frokost, men du må være medisin fastene før blodprøven på morningen. Det beste er å ha et fast tidspunkt på morningen du tar blodprøven. For det gjør det litt lettere å se variasjonene, siden verdiene varierer med tidspunktet på dagen prøven tas

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Jeg tar alltid mine blodprøver fastende og så tidlig som mulig om morgenen. Tror det er lurt.

Lignende tråder

1. Merker dere forandring med neglsengene deres?
    Av gunnda i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 3
    Siste melding: 26-06-10, 16:44
  2. Er det noen som kjenner igjen disse symptomene?
    Av Puselille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 26-02-10, 10:08
  3. Kjenner meg sååå dum...
    Av i forumet Presentasjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 31-08-07, 23:29
  4. Hvem kjenner denne "endokrinolog"
    Av ABC i forumet Endokrinologer
    Svar: 3
    Siste melding: 30-04-05, 19:34

Bokmerker