Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Thumbs up Citron som naturens egen "betablokker"?

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    sitron lindrer noe av det verste ubehaget når pulsen flyr i været, iallefall for meg.
    Jeg kan ikke bruke betablokkere på grunn av andre sykdommer, og rent tilfeldig oppdaget jeg at 2 skiver sitron i vannglasset faktisk lindrer litt.
    Ikke kun for dig, BenteR

Sitron, eller eterisk olje av sitron, brukes innvortes ved kretsløpslidelser som dårlig blodomløp, skadete blodkar, åreforkalkning, åreknuter og hemoroider, nyrestein, gallestein, infeksjoner i mage og tarm, diaré, milde febertilstander, bronkitt, astma, katarrer, bihulebetennelse, forkjølelse og influensa. Ellers ved skjørbuk, anemi, dårlig appetitt, sure oppstøt, halsbrann, magesyreoverskudd, magesår, hikke, og ved svakhet i funksjonen til leveren, galleblæren og bukspyttkjertlen. Kan også brukes ved nervesmerter, revmatiske smerter, artritt, gikt, podagra, høyt blodtrykk, åreforkalkning og nedsatt immunforsvar.

Sitronolje virker styrkende på hjerte og kretsløp, og den kan senke blodtrykket. Regelmessig bruk av oljen gjør at blodplatene klumper seg mindre, og den bidrar til å bryte ned sklerotiske tilstander. Videre styrker oljen immunforsvaret og stimulerer produksjonen av både hvite og røde blodlegemer, noe som gjør at den kan hjelpe mot anemi. Oljen er meget velgjørende for blodårene ved at den stimulerer blodsirkulasjonen, trekker sammen blodårene, styrker åreveggene og virker blodstillende.

Kilden er Rolv.no hvor der er meget mere interessant at læse om citronen.

Jeg bruger citronolien til alt og hele tiden. I mad, bagværk, desserter, varme/kolde drik som smagsgiver, og ellers indvortes og udvortes ved helseskavanker. Den er drøj i brug og billig, men jeg ved ikke om den også er billig i Norge. Den citronolie jeg bruger køber jeg hos Urtegaarden.dk, hvor jeg har handlet i en menneskealder. Kan rolig anbefale både olien og netbutikken.

Forresten sænker citronolien (i almindelig dosering) blodtrykket kun hvis det er forhøjet i forvejen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Citron som naturens egen "betablokker"?

Tusen takk for informativt svar
    Jeg har faktisk nevnt det for legen, men da blir det bare et sånn overbærende smil og ikke mer.
    Jeg har ikke brult olje, bare fersk sitron, men jeg bruker det i familiens kveldsmat, smoothie + jeg bruker det i vannglasset.
    For meg er det ren medisin , og så smaker det jo godt i tillegg.

Lignende tråder

1. Om erkjennelse av egen utilstrekkelighet:)
    Av esmeralda i forumet Å akseptere stoffskiftesykdommen og leve med den
    Svar: 3
    Siste melding: 07-06-12, 22:49
  2. Opp til eksamen i egen helse
    Av Sofiemor i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 20-08-09, 06:08
  3. Betablokker
    Av Tone i forumet Graves sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 07-08-05, 17:34
  4. Egen markedsføring av Armour!
    Av JoJo i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 23
    Siste melding: 06-08-05, 12:23

Søkeord for denne tråden

Bokmerker