Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    36
    Meldinger
    253

Standard Avslag særfradrag (slitne binyrer, kreftrelatert fatigue), er det VITS å klage??

Hei kjære forumister!

Jeg følger med dere for de som husker meg- jeg bare har tatt meg en lang "pause" fra sykdomstanker og fokus, jeg er ennå ikke bra- men jeg trengte å "koble ut" en tid. Kommer tilbake og tenker, knaker og "selvbehandler" om en stund ;)

MEN.. har jo brukt 60 000 (mer, men dette har jeg dokumentasjon på) på min kjære helse. Søkt om fradrag og fått avslag. Fikk innvilget året før, stort sett identisk søknad. (Binyretrøbbel, stoffskifte (virket ikke på levaxin), fatigue/ slitenhet etter kreftbehandling i barneår).

Men så får jeg avslag i år. Er det noen som har klaget på avslag og fått det godkjent av fylkesmannen?
    Jeg spør fordi jeg ikke vet om jeg orker å klage. Har jeg sjangs skal jeg prøve- hvis ikke dropper jeg de 20 000

Og- dersom noen har fått innvilget setter jeg VELDIG stor pris på tips og råd om hva jeg bør argumentere med. Dersom noen føler for det- send gjerne "innvilget søknad" til "ramaru85@gmail.no".

Klem fra skuffet Rosin (jeg har grått i dag, og revet brevet i biter, selvmedlidenhet på høyt nivå)

Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Sørlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    59

Standard Sv: Avslag særfradrag (slitne binyrer, kreftrelatert fatigue), er det VITS å klage??

Jeg vil si at det alltid er en vits i å klage, uansett om du får medhold eller ikke.

Det er alltid vits å si nei til noe man ikke vil ha, kanskje er du bare en liten stemme nå men kanskje du er en stemme til, eller den stemmen som gjør at begeret flyter over. Kanskje sitter det en annen der ute og tenker som deg, sammen hadde dere vært TO. To er dobbelt så mye som en...

Du har makt! Bruk den!
    Jeg hadde ikke mer å bidra med her, men håper de innvilger det for deg. Syns det er teit å si nei nå men ikke i fjor.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    69
    Meldinger
    852

Standard Sv: Avslag særfradrag (slitne binyrer, kreftrelatert fatigue), er det VITS å klage??

KLAG
    Jo høyere i systemet din klager kommer jo mer "makt" har de til å si ja.
    Slik er vårt offentlige system.
    Lykke til

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Rosin, send en PM til Rufus. Jeg synes å huske at hun fikk gjennnomslag, men at det var for et så lite beløp at det var en vits. Men det er mulig at noe huskes helt feil her, derfor bør du ta kontakt med henne og spørre.

Uansett synes jeg du skal anke. Ikke gi deg ennå om du orker

Møter med det offentlige kan virkelig få oss ned i kjelleren! Det er rått parti. Ofte kan det oppleves som om et er helt umulig å få dem i tale...

Varme tanker til deg Rosin, jeg lurer veldig på hvordan det går med deg?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    77
    Meldinger
    2,327

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Rosin, send en PM til Rufus. Jeg synes å huske at hun fikk gjennnomslag, men at det var for et så lite beløp at det var en vits. Men det er mulig at noe huskes helt feil her, derfor bør du ta kontakt med henne og spørre.
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=14395

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Varme tanker til deg Rosin, jeg lurer veldig på hvordan det går med deg?
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...l=1#post131997
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Lignende tråder

1. Hashimoto/hypo/slitne binyrer fra 2005.
    Av rexxy69 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 35
    Siste melding: 30-01-14, 14:41
  2. Må avbryte svangerskapet. Syk og slitne binyrer.
    Av Rosin i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 15-04-11, 20:21
  3. ME, Graves og slitne binyrer...
    Av rutta3 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 3
    Siste melding: 23-01-10, 08:11
  4. Slitne binyrer
    Av -diab- i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 28
    Siste melding: 18-09-07, 16:30
  5. Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
    Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 03-08-07, 15:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn