Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Tråd: Ny lege

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Bergen
    Alder
    29
    Meldinger
    275

Standard Ny lege

Så jeg har fått meg ny lege og skal på time nå på onsdag. Jeg merker jeg er kjempe bekymret og urolig. Hva hvis denne nye legen er verre enn den forrige jeg hadde? Hva hvis han ikke vil gi meg resepter på de medisinene jeg har nå? Hva hvis han ikke hører på meg og bare overkjører meg totalt? Som dere kan se, jeg er bekymret og de negative tankene mine overkjører alt annet.

Jeg lurer på hva jeg skal spørre om når jeg er der? Timen min er for å sjekke stoffskiftet, og jeg har ingen problemer med å ta blodprøver, heldigvis. Er det noen spørsmål jeg bør stille legen min? Skal jeg lufte ideen om å prøve en annen type medisin for stoffskifte, siden jeg føler at levaxin ikke føler optimalt? Eller bør jeg spørre om vi først kan prøve å øke dose min fra 100 mcg x6 i uken, til 100mcg x7 og se om det funker?

Trenger sårt noen råd akkurat nå, for kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg enten til å bare sitte der og nikke til hva han sier og/eller glemme hva jeg skulle spørre om.
    Lavt stoffskifte, mulig Graves Sykdom
    Huldrena sin dagbok
    • Ofte er man selv sin verste fiende.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Standard Sv: Ny lege

Hei :-)

Skriv opp på en liste eller tlf din hva du ønsker å ta opp. det er så fort gjort å glemme havparten av det man egentlig skulle spurt om

Forlang komplette blodprøver, ikke bare TSH Fritt T3 og Fritt T4

Få med Anti TPO og TRAS , samt D vitamin , B12 og alle de forskjellige jernvariantene, samt hele regla på mineraler og vitaminer..
    Hvis legen sier at det ikke er nødvendig å ta med ATI TPO og TRAS så må du stå på ditt og forlange det..

Lykke til

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Bergen
    Alder
    29
    Meldinger
    275

Takk for svar, jeg vet at jeg forlangte å få sjekket alle de tingene av min gamle lege, men hun mente at det ikke var nødvendig. Skal skrive en liste over alt jeg skal be om, samt hvilke medisiner jeg går på selv om han sikkert har fått journalen min nå.
    Huldrena sin dagbok

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    1,345

Hei Huldrena

Har du ikke en person som kan være med deg til legen?

Etter det du selv skriver er jeg usikker på om en liste er alt du trenger. Målet er jo at du skal få noe ut av legebesøket.

Ta med deg et menneske du stoler på og som uansett vil støtte deg og tale din sak.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

En liten trøst er at du har rett til å bytte fastlege to ganger per år. Men la oss håpe at denne legen vil lytte og ta deg på alvor
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Bergen
    Alder
    29
    Meldinger
    275

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Hei Huldrena

Har du ikke en person som kan være med deg til legen?

Etter det du selv skriver er jeg usikker på om en liste er alt du trenger. Målet er jo at du skal få noe ut av legebesøket.

Ta med deg et menneske du stoler på og som uansett vil støtte deg og tale din sak.
    Jeg har ingen som kan være med, jeg spurte en venninne men hun skulle til tannlegen og hadde andre avtaler samme dag. Foreldrene mine er fremdeles på hytten og jeg har i grunn ikke spesielt lyst til å ha en av de med.

Vigdis:

Ja, heldigvis for det. Jeg valgte denne legen fordi han er i nærheten, fem minutter unna. Jeg håper virkelig at han lytter og forstår hvorfor jeg vil gjøre ting på en viss måte og hvordan jeg vil ha ting.
    Huldrena sin dagbok

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Vil bare ønske deg lykke til med ny lege
    Håper at ny legen gir deg god hjelp ))
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Bergen
    Alder
    29
    Meldinger
    275

Tusen takk, tussemaja
    Håper denne legen blir bedre enn den forrige.
    Huldrena sin dagbok

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Bergen
    Alder
    29
    Meldinger
    275

Timen hos min nye lege gikk veldig greit. Han var en hyggelig kar, som ikke hadde noen problemer med at journalen min ikke var tilgjennelig for han der og da. Jeg merket at jeg var veldig nervøs når jeg kom til legekontoret og svetten rant som fy, noe han forstod og han var veldig hyggelig og spurte hvordan jeg følte den sosiale fobien var nå. Jeg føler at dette er en veldig god lege, og slik jeg forstår har mamma også hatt noe kontakt med han gjennom jobben hennes og hun har samme inntrykk. Jeg glemte å nevne allergien min, men jeg tror det er forståelig ettersom jeg var så nervøs.

Vi tok blodprøver og svaret kommer på mandag, han skal ringe hvis det er noe som ikke stemmer og hvis jeg vil kan jeg ringe ned og få høre resultatene. Han tok to ampuller med blod, jeg glemte jo fullstendig og si at jeg ville han skulle sjekke alle de tingene dere har nevnt, men siden han ikke hadde journalen min tilgjengelig så kan det jo være at han sjekket det likevel.

Blodprøvene var ikke like grei å ta denne gangen. Hun som tok de kunne ikke finne en blodåre på den armen jeg vanligvis tar blodprøver på, så hun måtte ta høyre arm i stedet. Jeg ble dessverre stukket i begge armene, men ingen blåmerker å se over ett døgn etter.

Jeg har stor tro på denne legen og jeg håper jeg ikke må bytte med det første. Ellers ble dette også tatt opp på samtale gruppen min, ikke så veldig dypt, men det ble nevnt at jeg byttet lege og hvorfor jeg byttet lege. Hun ene i gruppen min måtte le når jeg beskrev min gamle lege som en usympatisk kjerring, hun sa det minnet om hennes gamle lege. Bra det ikke bare er jeg som blir skikkelig irritert på leger til tider.
    Huldrena sin dagbok

Lignende tråder

1. Hvilken lege ?
    Av Nora2 i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 11-06-11, 19:42
  2. Er skillet mellom lege og alternativ lege eldgammel?
    Av Vigdis i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 0
    Siste melding: 06-11-10, 13:20
  3. Lege i Bergen
    Av mohaienne i forumet Hos legen
    Svar: 0
    Siste melding: 09-10-07, 15:28
  4. Lege
    Av Rafael i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 03-04-07, 22:27
  5. Amerikansk lege om TSH