Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    May 2012
    Sted
    sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    81

Standard Ned i vekt med Armour?

Hei leser at flere som har byttet fra levaxin til armour, går lettere ned i vekt - og fortere. Jeg lurer litt på DIN erfaring med dette - og hvor fort merket du vektnedgang når du begynte med Armour?

jeg har gått på levaxinen stund, og klarte gå ned 3-4 kg i begynnelsen, men så stopper det helt opp. Nytter ikke uansett hva jeg gjør. Spiser supersunt. Legen er enig med meg i at jeg trenger ned i vekt, samt bør få det til slik jeg gjør nå, men det funker ikke. Derfor sa legen jeg skulle prøve armour.

Noen med erfaring på dette her også? (fant mange på nett som sier de går ned i vekt med armour, men ikke hvor fort de merker bedringen...)

Mvh Milli

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Standard Sv: Ned i vekt med Armour?

Jeg har ikke gått ned i vekt selv om jeg byttet fra Levaxin til Armour :(
    Har brukt Armour siden november, vekten er stabil på ca 10 kg for mye ...
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    66
    Meldinger
    852

Post Sv: Ned i vekt med Armour?

Hei
    Jeg gikk ned på et år ca 7 kg. De først 5 var med lavkarbo og armour, pluss litt mer bevegelse. De neste 2 som jeg går litt opp og ned på er sopp kur diett og tarmskyll. Så ingen hookuus pokos.

Har nu i brukt armour i et år nå. Tror at det er lettere å holde på vekta nå enn på levaxin. Har også sett skrevet at det tar ca 18 mnd på armour før du kan oppleve at du mister vann. Det har enda ikke skjedd med meg.

Så stå på vi klarer det litt etter litt

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Hei

Jeg har gått ned ca 6 kg etter at jeg begynte på kombinasjonsbehandling med Armour. Merket at det gjorde noe med forbrenningen min ganske raskt. ca 3-4 uker-..
    Gikk kun på Levaxin først, og da gikk jeg ned ca 2 kg.

Begynner å nærme meg målet mitt på ca 62-64 kg. har 6-8 kg igjen :-)

Jeg har gått på Lavkarbo i 1 1/2 år ca , og Glutenfritt siden mars i år grunnet Hashimoto.

Deilig med en kropp som kan gå inn i riktigere str i klær.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    66
    Meldinger
    852

Hei
    Reagerer du på gluten eller tar du bare ekstra hensyn?

Jeg spiser minst mulig gluten, men har tatt allergitest og den slår ikke ut på gluten. Hadde vært greit å vite.

Så bra, det er godt å komme i en "normal" str. Dit håper jeg også at jeg er på vei. Må nok ned ca 4-5 kg til for å bli meg. Blir litt oppmuntret har du klart det så gjør jeg det

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Hei igjen.

Mine blodprøver slår ikke ut på gluten , men pga Hashimotoen skal jeg ifølge ikke ha mat med gluten. Ref boka : Why do i still have thyroid symptoms , when my lab tests are normal ?
    Da min Anti TPO er over 1300 , vet jeg jo ikke om den har gått noe ned etter at jeg begynte med glutenfritt, da blodprøvene ikke måler det over 1300

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    66
    Meldinger
    852

Hei

Jeg har også anti stoffer over 1300, så jeg vet heller ikke. Har spist mest glutenfritt av meg selv. Har ikke tenkt det spesielt. Det har nok sammeheng med at jeg føler meg mest vel på glutenfri mat.

Går nå på candia diett og det er et kosthold som er veldig strengt. Men jeg føler at jeg har det så bra på det at jeg vil nok legge meg tett oppunder anbefalt diett. Har også lavcarbo light som en rette snor.

Legen sa at jeg ville føle meg dårlig under kuren. Vel den dager jeg spiste en hel vaffel ble jeg kvalm i 8 timer og veldig luftig. Så kanskje det å være flink med kosten betaler seg. Det erfarer jeg nu.

Jeg har som de fleste her inne jaktet på en bedre helse og ikke vektnedgang. Men det at magen min ikke ser kjempegravid ut er noe å bli glad for

Lignende tråder

1. armour- ft4 og vekt
    Av moor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 5
    Siste melding: 29-03-07, 00:50
  2. Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
    Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 02-01-07, 21:39
  3. Armour og vekt :-(
    Av Leya i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 8