Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Tråd: tynt hår

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Hordaland
    Alder
    40
    Meldinger
    187

Standard tynt hår

min datters hår vokser veeeeeldig sent og er veldig tynt(det samme hadde jeg som barn og enno for den sags skyld) hun er 2.4 månd no og håret er ikke mer enn en 5 cm på det lengste.
    kan dette være et tegn på at ting går tregere i kroppen og at hun kan utvikle lavt stoffskifte senere?
    det skal heller ikke mye tiul før hun ligger på seg og hun er mer av den rolige typen..hun er aktiv også og løper og hopper ,men kan også sitte timesvis på rumpen og lese bok eller se tv

jeg kom bare til å tenke på dette i går da jeg såg en jente i samme alder som henne som hadde langt hår...
    kan det at håret vokser sent være et tidlig tegn?

når jeg googler det så finner jeg ingenting..

håper på innspill
    Fibromyalgi, masse allergier, Hashimoto's. Dagboken til Tone

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    43
    Meldinger
    418

Standard Sv: tynt hår

Hei!

Nå har ikke jeg barn med lavt stoffskifte, så jeg er nok ikke den rette til å uttale meg, men jeg ser at du ikke har fått andre svar, så jeg skriver litt likevel. Jeg er også bekymret for at sønnen min skal utvikle lavt stoffskifte, så jeg ser etter tegn både bevisst og ubevisst. Man vet jo at det er arvelig (jeg regner med at det er hashimotos du har). Likevel.... Dette med hår, tannfelling o.l. ligger mye i genene. Hvis hun vokser og utvikler seg normalt, så ville jeg ikke bekymret meg så veldig. Det kan jo hende at hun bare har arvet ditt hår. Sønnen min kunne også sitte stille lenge i den alderen, hvis han hadde noe spennende å drive med. Lego og sånt. Ellers så leste jeg på en tysk hjemmeside at hvis man selv har hashimotos, så bør man ta anti-tpo blodprøver av barna sine med jevne mellomrom. Dette gjelder spesielt jentebarn, for de er mer tilbøyelige til å arve sykdommen. Heller en blodprøve for mye, enn en for lite.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Re: tynt hår

Mine tre halvsøsken er født med for lavt stoffskifte.
    En av dem hadde babyhår til han var fem år, en hadde tykt krøllete hår og en hadde samme hår som i dag "knute/perle-hår" (normal tykkelse men det danner seg små fortykninger på hvert hårstrå jevnlig slik at håret nesten kjennes ut som småperlete/småknutete)
    Tror ikke tynt hår i seg selv er grunn til og frykte lavt stoffskifte.....

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn