Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Lightbulb Konvertering problemet med Levaxin (T4 till T3)

Konvertering problemet med Levaxin (T4 till T3)

Levaxin är det enda läkemedlet som idag erbjuds patienter med underfunktion (Hypotyreos) i sköldkörteln. Ungefär sju av tio patienter blir inte symtomfria av Levaxin.

Stefan Sjöberg, endokrinolog och docent vid Karolinska institutet har därför tillsammans med sitt forskningsteam jämfört blodprov och spinalvätska. Patienters blodprov kan visa normala halter av sköldkörtelhormoner vid medicinering av Levaxin, men dessa hormoner når inte hjärnan. (...) Hormonerna stannar i blodet. (Kilde)

Les mer på Minamediciner.se :

Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    50
    Meldinger
    3,075

Exclamation Sv: Konvertering problemet med Levaxin (T4 till T3)

Ai-ai.
    Det blir spennende og se når denne spennende nyheten dukker opp her http://tidsskriftet.no/
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Osloregionen
    Alder
    54
    Meldinger
    70

Standard Sv: Konvertering problemet med Levaxin (T4 till T3)

Er vel til og med mulig den ikke kommer med????

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Det som står på dina mediciner er interessant, men du må registrere deg, gratis, for å kunne lese
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Det som står på dina mediciner er interessant, men du må registrere deg, gratis, for å kunne lese
    når jeg klikker på links til begge artikler, kommer jeg direkte ind og kan læse alt, ser det ud til....
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Når regner man at en medisin er en suksess? Hvor stor rate av dem som bruker medisinen skal kjenne seg friske? Når jeg leser at 7 av 10 fortsatt har symptomer, tenker jeg at dette er en totalt mislykket måte å medisinere oss på. 30 % har det bra på Levaxin. 70 % har det ikke bra på Levaxin. Legene forteller fortsatt pasientene at de vil bli friske på denne medisinen.....

Er det noen som vet hvordan det ligger an med andre medisiner? Er det så lave tall som dette?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Re: Konvertering problemet med Levaxin (T4 till T3)

De aller fleste andre sykdommer har mer enn en type medisin.
    For eksempel diabetesen min kan behandles med flere typer insulin og astmaen min kan behandles med flere typer medisin. Legene godtar helt greitt at de ikke kan gi meg hurtigvirkende insulin eller Ventolin fordi min kropp ikke takler dem, men om man ikke blir bra av Levaksin så er svaret ofte at man trenger anti-depressiva
    Med lavt stoffskifte skal liksom alle bli bra av Levaksin Ikke en gang produsentene av Levaksin sier at alle blir bra med Levaksin......

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Angry Sv: Konvertering problemet med Levaxin (T4 till T3)

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Når regner man at en medisin er en suksess? Hvor stor rate av dem som bruker medisinen skal kjenne seg friske? Når jeg leser at 7 av 10 fortsatt har symptomer, tenker jeg at dette er en totalt mislykket måte å medisinere oss på. 30 % har det bra på Levaxin. 70 % har det ikke bra på Levaxin. Legene forteller fortsatt pasientene at de vil bli friske på denne medisinen.....
    Måske fordi lægerne naivt tror på alt det, de bliver undervist i på lægeskolerne? Måske fordi lægerne blindt tror på, hvad kunstig thyroxin-producenterne vil have dem til at tro? Jeg skrev om netop dette bedrag i en tidligere tråd:

Hvis man forestiller sig, at det er en eller anden slags pulver af rent syntetisk levothyroxin, som bliver blandet med tablethjælpestoffer og presset til tabletterne - må man tro om igen. Og det "identisk T4-molekylstruktur" forventes at være det stof, som bliver til efter at tabletten har passeret mavetarmkanalen. Dvs. afhængig af forholdene i mavesækken (f.eks. nok eller ikke nok mavesyre), galde, fordøjelsesenzymer, div. autoimmune faktorer, eller mangel på samme, tarmslimhindernes tilstand - sund eller beskadiget, basisk eller surt tarmmiljø, osv. osv. Alle disse forhold påvirker vejen fra tablettens "prostof" til "identisk T4-molekylstruktur". Om det bliver en mere eller mindre "identisk T4-molekylstruktur" kan man ikke slå fast med sikkerhed, og det er nok grunden til at syntetisk levothyroxin virker så forskelligt på forskellige patienter, fordi der findes ikke to mennesker med 100% identiske forhold i mave-/tarmsystemet! Jeg har lyst til at sige til Omdal, at han burde vide bedre, end at gentage hvad producenterne bilder os ind!

Der er patenteret en stime af forskellige "prostoffer" til syntese af "identisk T4-molekylstruktur" i vores egen mave-/tarmkanal. Det er således ikke tabletten, men vores egen mavesæk, tarme og lever som skal fremstille denne "identisk T4-molekylstruktur" af indholdsstoffer i tabletten! Hvorimod tabletterne af Thyroid USP indeholder færdigdannede thyreoideahormoner, allerede "pakket" ind i de biologisk aktive transportproteiner, som "identisk T4-molekylstruktur" fra syntetisk hormontablet først skal finde og bliver bundet til, for overhovedet komme frem til kroppens celler. Der er således ikke muligt at drage en direkte parallel mellem syntetisk T4 og Thyroid USP. Hvorfor det bliver forsøgt alligevel, er det samme som da syntetisk T4-prostoffer er blevet opfundet og lanceret som værende "det samme som Thyroid" (grandfathered) og dermed blev dette forskruet "T4-produkt" både fritaget for krav om dokumentation og godkendt (uden dokumentation) til behandling af samme sygdomme, som Thyroid USP anvendes til.

Man kan sige om disse to lægemiddelgrupper, at hvor Thyroid USP "rejser" direkte til sine destinationsceller, ad den kortest muligt vej - rejser den "identisk T4-molekylstruktur" ad adskillige omveje, med flere ophold undervejs og skal hver gang have en ny billet for at komme videre. Når den så til sidst når frem til målet, er det ikke sikkert at den har den rette nøgle til at åbne døren til destinations-cellen, fordi den "identisk T4-molekylstruktur" var igennem så mange "processer" undervejs, at det er ikke sikkert at den er den samme "identisk T4-molekylstruktur" som den var ved rejsen begyndelse.

Som eksempel på det som Omdal kalder for "identisk T4-molekylstruktur", kan jeg opfordre til at læse en US-patent på Stabilized thyroxine compounds fra 1999, hvor der bl.a. kan læses følgende i patentbeskrivelsen:

"Resultatet af den foreliggende opfindelse er et prodrug til et thyroid hormon, som vil blive konverteret til den thyreoideahormon in vivo efter at være blevet givet til patienten der er i behandling for hypothyreose. Denne prodrug vil blive hydrolyseret i maven eller tarmen til thyroxin og biologisk inaktivt dimethylphosphinic syre. Dette giver et lægemiddel med alle de terapeutiske fordele kendt fra Synthroid, med den yderligere fordel af øget stabilitet, dvs længere holdbarhed. En anden fordel af dette thyroxin-produkt med øget stabilitet vil være nyttige i at anvende til fremstilling af enten en injicerbar produkt eller en oral suspension (velegnet til børn) - som begge er ønskelige. Endnu en fordel ved den foreliggende opfindelse er en metode til at stabilisere og øge holdbarheden af ​​thyroxin og relateret til andre thyreoidea hormonforbindelser. De stoffer, af den foreliggende opfindelse kan leveres i flere nyttige former, herunder farmaceutiske kompositioner i form af tabletter, oral suspension, eller intravenøse løsninger."

Når man nærlæser denne patentbeskrivelse (og om andre patenterede T4-prostoffer), kan man (jeg) se i et helt nyt lys de konverteringsproblemer (fra T4 til T3) der så ofte konstateres hos så mange, eller en øjenåbner af en erkendelse, at thyreoideahormonresistens sagtens kan udvikles hos patienter med ringe effekt af behandling med syntetiske T-hormoner, simpelt hen fordi den af Omdal forklaret "identisk T4-molekylstruktur" er måske alligevel ikke "identisk" nok til cellereceptorerne, eller "identisk" nok til at passe med TPO-enzymet, hvis job det ellers er at omdanne T4 til T4? I de tilfælde hvor patienterne med dårlig effekt af syntetisk levothyroxin skiftede til Thyroid med ganske positiv effekt - kunne det være hel eller delvis forklaring på forskelle mellem effekten af disse to typer lægemider.

Lad mig gentage en gang til: der er INGEN "ren" T4 i Levaxin-pillerne!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Problemet er egentlig svært enkelt i forhold til å vurdere effekt av legemidlet levaxin. Legen spør pasienten om hun føler seg bedre, pasienten svarer enten nei, eller er uklar i svaret sitt. Enten fordi hun føler seg bedre enn hun gjorde helt uten levaxin, eller fordi man i kombinasjon med en tregt fungerende hjerne prøver å være høflig. Blodprøvene forteller legen at pasienten er bedre. Legen velger å tro på blodprøvene.

Hvis dette derimot var en pasient som oppsøkte lege fordi han vær plaget med hodepine, ville ikke legen kunne vurdere pasientens effekt av feks paracet på annen måte enn ved å spørre pasienten. Pasienten kunne da si at nei, paracet fjerner ikke min hodepine. Man kunne dermed bevege seg videre til å prøve et annet legemiddel mot hodepine. Fordi her finnes det ikke prøvesvar legen kan støtte seg på.

Min konklusjon er derfor som følger: Legene behandler prøvesvaret og ikke pasientene. Det må ikke vi som pasienter finne oss i.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    50
    Meldinger
    3,075

Post Sv: Konvertering problemet med Levaxin (T4 till T3)

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    ..
    Konvertering problemet med Levaxin (T4 till T3)

Levaxin är det enda läkemedlet som idag erbjuds patienter med underfunktion (Hypotyreos) i sköldkörteln.
    Ungefär sju av tio patienter blir inte symtomfria av Levaxin.

..
    Sjöberg sier ikke syv av ti - men hver syvende pasient:
    " Ungefär var sjunde patient med en underfunktion har den här
    problematiken, att de har svårt att konvertera T4 till T3, då får man
    rimligen brist på det och alla de symptom som då kan följa, förklarar
    Stefan Sjöberg."

..men det er fortsatt mange, det da
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Från Armour & Erfa till Thyroid-S
    Av Catherine346 i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 11-05-12, 15:54
  2. Kan problemet ligge i tynntarmen?
    Av Vigdis i forumet Biblioteket / Diverse artikler
    Svar: 0
    Siste melding: 17-02-12, 16:56
  3. Når pillen er tatt, så er problemet ute av verden...
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 3
    Siste melding: 01-09-11, 20:52
  4. Når pillen er tatt, så er problemet ute av verden...
    Av Anisa i forumet Emner startet av Anisa
    Svar: 3
    Siste melding: 01-09-11, 20:52
  5. Första steget från Levaxin till Armour
    Av Persille i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 10-12-10, 15:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder