Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 31
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Hordaland
    Alder
    40
    Meldinger
    187

Standard Sv: Mine tanker og støtte fra dere

no vet jeg jo veldig lite om deg,men ut fra det jeg leser så kjenner jeg meg så utrolig godt igjen
    Jeg vil nok tro at det er en eller annen ubalanse i kroppen som gjør at du føler deg som du gjør,mest sannsynlig levaxinen din,har du kontroll på vitamin statusene dine?det høres jo ut som binyrene dine er litt trøtte for tiden siden det skal så lite til før du trenger hvile?

har du vudert å bli aktiv sykemeldt? jeg jobber i hjemmesykepleien selv og er sikker på at de som står på medisinrommet vil synest det er greit med en ekstra som kan gjøre litt små oppdrag evt dosering av dosetter osv...da kna du komme og gå når du vil!! da opprettholder du ferdighetene dine og holder kontakten med jobben.
    og tror hvis du bare forteller at du har et dårlig regulert stoffskifte for tiden og aldri vet fra dag til dag hvordan formen er..så vil de være imøtekommende?

ellers kan jeg fortelle at jeg hadde det veldig sånn som du forteller for så kort tid siden som 6 månd siden og hadde egentlig gått og pingset siden jeg begynte på levaxin i 2009.

takk og pris for at jeg kommer over dette med viktigheten av vitaminer!!
    jeg er nyfrelst når det kommer til vit

her var både vit d,ferritin,b-vit enten på nedre referanse grense eller rett under.. og legene kan si hva de vil,men herremin for et hav av bivirkninger det gav meg!!!
    jeg har et annet innlegg her inne om kortisolverdiene mine,legene sa prøvene mine var"gode nok" så no prøver jeg å lese meg opp på hva jeg kan gjøre selv for å bedre mine kroppslige funskjoner selv

jeg bare lurer på en annen ting også.
    den cipralexen din,gjør den deg bedre?

jeg gikk 10-12 år umedisinert med lavt stoffskifte og fikk selvsagt cipralex og zoloft fordi jeg var jo selvklart deprimert...men jeg følte hele tiden at det ikke var meg,men jeg klarte jo heller aldri og overbevise en lege om det heller da jeg ALLTID begynte å grine i nervær av en lege så da fikk jeg jo stempelet ustabil..no vet jeg jo at jeg bare var utslitt og trist og lei av at kroppen ikke spilte på lag,og legene som bare sa det satt i hode....og da blir en jo oppgitt av seg selv..osv.....

jeg sluttet på pillene mine og merket overhode ingen forskjell...så da konkluderte no jeg med at jeg aldri burde tatt de i det hele tatt.....poenget mitt husker jeg ikke akkurat no,hehe...

noe annet jeg reagerte på er at du skrev du hadde en tsh på over 1? når en er medisinert så mener no legene en skal ligge nærmere mot 0 enn 1...tror det idielle her i bergen er 0.30.
    jeg selv har lagt på 0.70 siste tiden og da er jeg stup trøtt,så her har jeg økt levaxinen litt...
    synest det er rart at legen har neddosert deg,tok du nye prøver etter du oppjusterte dosen selv? og evt hva var tsh og ft4 da? følte du deg bedre når du hadde oppjustert dosen?
    noe sier meg no at du tar for lite levaxin (ukedose) når tsh er der han er og formen er der den er...om du skjønner?

bare noen tanker fra meg
    Fibromyalgi, masse allergier, Hashimoto's. Dagboken til Tone

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Først og fremst toneij takk for godt og utfyllende svar. Er så utrolig godt å vite at det er flere som opplever det samme som meg, at det ikke bare er jeg som er "gal" i hodet. Så ålreit å høre at du også jobber i hjemmesykepleien, antar at du er sykepleier?

Aktiv sykemelding kunne vært noe ja. Kunne vært greit å bare være på medisinrommet og hjulpet til litt der. Gått litt sånn på toppen på en måte.
    Har hatt samtale med sjefen og hun sa jeg gjerne kunne komme å være med på rapport bare feks, når jeg har gode dager.
    Er 100% sykemeldt til 8 november. Så får se hva som skjer innen den tid og eventuelt prøve aktiv sykemelding.
    I dag var jeg hos legen nok en gang, men kun på grunn at jeg skal søke meg til et rehabiliterings opphold, etter tips fra arbeidsgiver.
    Ja min TSH ligger på 1,2. FT3 5,1 på FT4 21,5. D-vitaminen nivået mitt er rett under ref.område. Så tar D- vitamin og B-vitamin hver dag.

Gikk på 75 mcg levaxin hver dag i en uke, og følte meg mye bedre. Men dette kan også skyldes adrenalin og glede ettersom jeg gledet meg til innflytningsfest, med masse gode venner.
    Har ikke tatt noen ny blodprøve enda. skal be om det neste gang jeg skal til legen. Ja han vil gjerne justere ned dosen min men jeg vil prøve økning av dosen.
    Så dilemma, hva gjør jeg?
    Har ikke blitt sendt til noen spesialist enda, så vurdere å kontakte Balder klinikken.
    Føler at legene jeg går til unnskylder det med "psyken" og fastlegen økte cipralexen min. Ser at mange her inne skriver at de også opplever at legen deres legger skylden på psyken Jeg ønsker selv å slutte på denne, så gikk på 5 mg annen hver dag. For etterhvert å slutte. Fikk et panikkanfall, noe jeg fortalte til legen og da økten han cipralxen. Men i går hadde jeg nesten et igjen, så føler at ikke cipralexen hjelper sånn veldig nei. Ble satt på den når jeg var skikkelig langt nede for å komme meg litt ovenpå. Men ønsker jo å slutte, hmm.
    Kunne tenkt meg å prøve å øke dosen, men redd for at det skal skje noe.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Fy for en vond natt det har vært. Verket så ille i fingrene at jeg holdt på å bli gal. Ble til slutt stående med hendene under rennende varmt vann. Det hjalp en liten stund. Tok så to ibux a 600 mg. det roet seg noe, men sovnet ikke før nærmere tre.
    Fikk også i går svar på MR jeg har tatt av ankelen. Har tidligere fått påvist to avrevne leddbånd ved ultralyd. Dette er omtrent to år siden, siden det var da skaden skjedde. Så ble overrasket over at MR undersøkelsen ikke viste noen ting. Men den verker og har tydeligvis vært betennelse der, som har fått ned med hjelp av ibux. Undrer meg over disse plagene, er det fordi jeg er underdosert på levaxin eller hva er det?
    Fingrene er stive og det er vondt å bruke dem på tastaturet her.
    Hadde tenkt å komme meg på treningsstudio i dag, men får prøve å få til en skogtur i stedet.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    69
    Meldinger
    207

Sitat Opprinnelig skrevet av Student24 Vis post
    Fy for en vond natt det har vært. Verket så ille i fingrene at jeg holdt på å bli gal. Ble til slutt stående med hendene under rennende varmt vann. Det hjalp en liten stund. Tok så to ibux a 600 mg. det roet seg noe, men sovnet ikke før nærmere tre.
    Fikk også i går svar på MR jeg har tatt av ankelen. Har tidligere fått påvist to avrevne leddbånd ved ultralyd. Dette er omtrent to år siden, siden det var da skaden skjedde. Så ble overrasket over at MR undersøkelsen ikke viste noen ting. Men den verker og har tydeligvis vært betennelse der, som har fått ned med hjelp av ibux. Undrer meg over disse plagene, er det fordi jeg er underdosert på levaxin eller hva er det?
    Fingrene er stive og det er vondt å bruke dem på tastaturet her.
    Hadde tenkt å komme meg på treningsstudio i dag, men får prøve å få til en skogtur i stedet.
    Hvordan ligger det an med urinsyrenivået ditt? Det er vanlig at folk med lavt stoffskifte har for mye urinsyre. "Det har med forbrenningen å gjøre, det" sa min tidligere lege (indremedisiner). Jeg har hatt temmelig høyt urinsyrenivå i mange, mange år. Det kan man få urinsyregikt av, noe som først og fremst setter seg i ledd. Jeg har hatt noen episoder i tåledd, først og fremst i stortå (Kaptein Vom-syke ), men også i mindre ledd. Likeså i en ankel i sommer. Har hørt om de som kan være plaget i mange forskjellige ledd - kanskje kan noen her fortelle om sine "opplevelser" med urinsyre?

Urinsyregikt arter seg som en betennelse i leddet, det blir rødt og hovent. Og SKEKKELIG vondt Ibux og Voltaren er botemidlet jeg har fått anbefalt så langt.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Legen tok ikke noe urinsyre prøve nå. Men har svar fra okt 2010. urinsyre på 309 (ref.område. 155-350)
    ser det ble tatt urinstoff, men usikker på hva det er.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    69
    Meldinger
    207

Sitat Opprinnelig skrevet av Student24 Vis post
    Legen tok ikke noe urinsyre prøve nå. Men har svar fra okt 2010. urinsyre på 309 (ref.område. 155-350)
    ser det ble tatt urinstoff, men usikker på hva det er.
    På tide med en ny prøve, da. Nivået kan vel ha forandret seg mye på to år, spesielt om du går med en stoffskiftesykdom. Du lå jo ikke veldig lavt i 2010 heller.

Urinstoff er Karbamid, og det sjekker de i forbindelse med nyrefunksjon.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Ja får høre med han neste gang jeg skal dit. Har vært hos legen en gang i uka nå, og noe jeg ikke er så glad for.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Nå begynner jeg å bli så lei av å ikke orke noenting. Er det farlig å prøve å øke levaxin dosen min? Tar nå 50 og 75 annen hver.
    Tsh- 1,2 Ft4 21,5 ft3 5,1, tatt i september.
    Merket nå de siste dagene at jeg har vært hoven på halsen, som jeg var da jeg fikk diagnosen for to år siden. Det ble tatt ultralyd av skjoldbrukskjertelen da, men den viste ingenting i følge fastlegen.
    I dag har fingerverkingen vært bedre, og kom meg på treningsstudio og tok en liten økt. Fikk ny B12 injeksjon i dag også, håpe det hjelper litt på energien.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Re: Mine tanker og støtte fra dere

Når skal du ta nye blodprøver?
    Jeg har for min egen del økt forsiktig eller justert ned dosen når symptomene mine har tilsagt det, men jeg tar da utgangspunkt i hvordan jeg føler meg og blodprøver.
    Om du vil prøve og øke ville jeg foreslått og ta 2 dager med 75, 1 dag med 50, 2 dager med 75, 1 med 50 etc. Da vil du øke med ca 50 i uka hvis matematikken min virker i dag.....

Du må også ta i betrakting at lave verdier på B12 vil forverre stoffskiftesymptomene dine, men dosen du går på er rimelig lav, så det kan være kroppen din ønsker mer levaksin.
    Jeg er en av de som trives best når FT4 er over 25.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Har legetime 6 november før sykemeldingen min går ut. Tenker da å be om nye blodprøver. Prøver ditt forslag Bente R. Altså ta 75 mcg i 2 dager så 50 1 dag,osv.
    Synes legen er så opphengt i TSHen, og justerer ikke dosen. tros av at jeg er så dårlig.
    Tusen takk for forslaget Bente.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. TANKER OM KOST
    Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 1
    Siste melding: 13-09-08, 20:29
  2. Hypertyreose e.l. og tanker
    Av sverre73 i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 20-01-07, 08:53
  3. Svar: 0
    Siste melding: 08-10-06, 14:16
  4. Graves tanker
    Av Tone i forumet Graves sykdom
    Svar: 22
    Siste melding: 03-10-05, 14:24