Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 31
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Standard Sv: Mine tanker og støtte fra dere

Hatt noen gode dager nå. Så virker som at jeg har vært underdosert på levaxin. I går var jeg med mamma på vannaerobic og vært spent på hvordan formen var i dag. Men den er overraskende fin. Så krysser fingrene for at dette fortsetter.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Nå har jeg hatt en fin periode dere. Tatt nesten 75 mcg hver dag. Kan bli fort sliten noen dager, men etter en liten pause er jeg klar igjen. Har til og med trent tre dager den uka her.
    Eneste som bekymrer meg litt nå, er at jeg er så frytktelig hoven på halsen, der som skjoldbrukskjertelen sitter. Hardt og ømt der. Noen flere som har erfaring med dette? Har tatt ultralyd av halsen for to år siden, men det ble ikke funnet noe.
    Også opplever jeg til tider at jeg brygger på en forkjølelse men den løses liksom ikke ut. Kan dette være tegn på noe?

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

I går var det en grusom kveld. Verket i hele kroppen og virker som Jeg fikk et angstanfall i går. Var hjemme alene så ei venninne måtte komme å være hos meg. Ting ble bedre, men nå i dag er kroppen fortsatt i ubalanse. Helt skjelven og måtte legge meg igjen etter en dusj. Helt utmatta.
    Nå skal jeg snart en tur til ortoped for å sjekke en ankel som fortsatt er vond etter tre år. Har fått påvist røket leddbånd i den.
    Men nå er jeg litt rådvill over hva jeg skal gjøre med hele denne situasjonen.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    66
    Meldinger
    852

Post Sv: Mine tanker og støtte fra dere

Dette med en forkjølselse som ikke utløses på vanlig måte. Det kjenner jeg til. Får vondt/hes/noe sår hals varer ca 14 dager (nu , kortere før). Formen er som om det var en full virus infeksjon, elendig. Så blir det til slutt noen snufs og noe bruk av lommetørkle. Ikke som vanlig, slik som du også sier.
    Kjenner også at når det er på det verste strammer det i hals regionen. Så jeg skal få bestilt på nyåret et time for å ta ultralyd. Bare for å se.

Hva jeg gjør i mellomtiden øker dosen, helt til jeg er overdosert eller sympomene er borte. Er nu underveis i å prøve ut dette. Noen endelig svar har jeg ikke. Flere her inne har hatt noe lignende og min oppfatning er at når det er godt nok dosert eller på riktig medisin, så er hals problemer ol borte.

God bedring

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Standard Legetime i morra

Hei dere!

Skal til legen i morra, og lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med hvilke blodprøver jeg bør be om?
    De jeg har kommet på er TSH, FT4, FT3, Anti- TPO, urinsyre og kortisol. Noen andre?

Ellers er jeg helt skjelven nå, føles som kroppen jobber helt uten videre. Føler meg sliten uten grunn, mest lyst til å legge meg til å sove igjen, etter kun å ha vært oppe i litt over to timer.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Da skal jeg prøve meg i jobb igjen fra fredag av. Ikke helt forstått om det er i 70% eller i 30% jobb.
    Fikk han til å teste TSH, FT4, FT3, TRAS, Kortisol og D-vitamin.
    Som så mange også opplever at fastlegen er at han baserer symptomene på angst og depresjon. At det ikke kun er stoffskifte. Eller hva?

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Endelig viste blodprøvene mine at noe ikke stemmer i kroppen min.
    Anti- TPOen viser 1300, som skal ligge under 100. TSHen har steget fra 1,2 til 1,5 og FT4 har gått ned fra 21,5 til 20,0. Viser jo at jeg står på for liten dose. Men ikke hørt noe fra legen om å øke Levaxin.
    Var i går på foredag av Ingrid Nordheim. Lærte masse og synes jeg fikk godt utbytte av det.
    Flere som er her inn på forumet som var på det?

Takk for alle svar av dere! Skulle så gjerne hjulpet andre med mine erfaringer, men akkurat nå har jeg ikke energi til det. Snart komme meg i seng. Skal prøve meg i jobb igjen i morra, så må samle nok energi.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Merker at formen er stigende. Men er sliten i perioder, og sliter fortsatt med vonde fingre.
    Har lest litt her på forumet at man kan bli litt "rastløs" ved doseøkning, og tenker at dette kan være tilfelle hos meg.
    Sist jeg økte dosen så gjorde jeg masse og fikk det igjen senere. Nå har jeg også økt dosen igjen etter siste blodprøvene, og merker at jeg er litt "gira" må en måte.
    Er det flere som opplever det samme?

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Oppdatering fra denne kanten. Ser jeg bruker dette litt som en dagbok, samtidig som jeg kan få litt råd fra dere som sliter med det samme.
    Det som plager meg om dagen nå, er at jeg skjelver sånn på hendene når jeg skal bruke finmotorikken min, er dette vanlig ved underdosering?
    En annen ting er at jeg nå er så fryktelig varm i ansiktet, føles som jeg koker over snart. Merkelig.
    I går fikk jeg gjort masse, men det straffer seg i dag. Jobbet halv dag, trente med ei venninne, handlet, laget middag og vasket litt klær. Sliten i dag. Får alltid slitenheten dagen etter en hektisk dag. Noen som også opplever det?

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Hei.
    Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Håper det går fremover med alle sammen?
    Selv er jeg på Catosenteret i Son på arbeidsrettet rehabilitering. Det gir meg mye, med samtaler osv. Men dessvere så har de lite kunnskap om stoffskifte.
    Legen der vil heller ikke gi meg noen henvisning til spesialist. Så får høre med legen min igjen over jul.
    Er fortsatt kjempe sliten til tider, er bare så lei av å ikke ha energi at jeg har gitt litt opp rett og slett.

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. TANKER OM KOST
    Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 1
    Siste melding: 13-09-08, 21:29
  2. Hypertyreose e.l. og tanker
    Av sverre73 i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 20-01-07, 09:53
  3. Svar: 0
    Siste melding: 08-10-06, 15:16
  4. Graves tanker
    Av Tone i forumet Graves sykdom
    Svar: 22
    Siste melding: 03-10-05, 15:24