Side 1 av 4 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Standard Mine tanker og støtte fra dere

I dag var jeg hos legen på en akutt time igjen. Skulle prøve meg på jobb i dag igjen, men maktet bare ikke å komme meg av gårde. Noen som kjenner seg igjen?
    Føler at jeg egentlig har nok energi til å kunne utføre jobben min nå. Fungerer bra i hverdagen, men gruer meg fryktelig til jobb. Så det jeg spør meg selv om, er det noe på jobben som gjør det eller om det bare er fordi jeg har vært lenge borte?
    Snakket med legen om hva som kan være årsaken. men vi kom ikke frem til noe spesielt svar på det. Ble sykemeldt i 1 måned til, og skal bruke tiden på å finne ut av hva det kan være.

Noen som kjenner seg igjen?

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Re: Mine tanker og støtte fra dere

Da jeg ble syk for fire år siden trodde jeg oppriktig på at jeg kom til og bli frisk av Levaksinen og at jeg snart ville være et overskuddsmenneske igjen.
    Det var en skikkelig tøff prosess og oppdage at legens prognoser ikke passet på meg, og det kjentes som et nederlag hver gang jeg prøvde meg og måtte gi meg igjen.
    Om du kjenner på deg selv at det er jobben som skremmer, så er det kanskje smart og bruke litt tid på og tenke over om du kanskje bør forandre arbeid?
    Ellers er det også greitt og vite at lavt stoffskifte som ikke er optimalt medisinert ofte drar med seg annet knask slik som angst av ymse slag, depresjon og problemer med og være sosial.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Standard Sv: Mine tanker og støtte fra dere

Det skal være sikkert at stoffskifte drar med seg andre plager. Psyken og leddsmerter er noen av plagene om dagen. Legen mener at Tsh på 1,2 er bra og bør ligge høyere, slik jeg forstår det.
    Så tar 50 mcg og 75 mcg annen hver dag. Pluss at jeg tar 10 mg cipralex.
    I forhold til arbeid, har jeg akkurat begynt som nyutdanna sykepleier i hjemmesykepleien. Jobbet der før jeg ble ferdig sykepleier også. Kan det være at det er for krevende for meg nå om dagen?
    Har så inderlig lyst til å arbeide i hjemmesykepleien.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Bergen
    Alder
    29
    Meldinger
    275

Kjenner meg igjen i dette ja, jeg skulle begynt på skole i fjor men kom meg aldri avgårde på grunn av angst. Det kan ligge noe i dette med at det er stoffskifte som drar med seg disse andre plagene, og da kanskje snakke med legen om å øke dosen litte granne i en periode for å se om det blir bedre.

Jeg ville ha tatt en prat med sjefen din, jeg. Kanskje dere kan jobbe dere frem til en avtale om at du kan gjøre noen ting, men ikke alt. Syns forresten det er kjempe flott du har lyst til å jobbe i hjemmesykepleie, for det trengs folk i denne jobben.

Det er også viktig å holde humøret oppe når ting er litt trasig, og da pleier jeg å rose meg selv for ting jeg har fått gjort en dag. Jeg prøver å ikke tenke på alle de tingene jeg ikke får gjort, men heller være raus med meg selv når jeg får ting gjort. Jeg har blitt mye flinkere til å godta at det jeg får gjort er bra og det som jeg ikke fikk gjort kan vente til senere.
    Lavt stoffskifte, mulig Graves Sykdom
    Huldrena sin dagbok
    • Ofte er man selv sin verste fiende.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Takk for støtte huldrena. Er så godt å få vite at det er flere som opplever det samme som meg, og ikke det bare er jeg som er "gal".
    Så svaret ditt på morgen i dag og begynt å tenke litt slik. I dag har jeg satt på klesvask, støvsugd og gått tur med ei venninne. Gå tur i skogen er en ting som gjør meg godt, og har som mål å gjøre det hver dag. Har jo også en hund som må ut da. Har dessvere blitt kun luftinger i hagen, når formen har vært så som så.
    Økte dosen min litt selv, men legen doserte den ned igjen. Føler jeg må være ærlig ovenfor han da.

Noen som plages med stive fingre?

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

I dag skal jeg ha samtale med sjefen, siden jeg er sykemeldt til midten av november. Sitter nå egentlig bare å venter på at tiden skal gå. Spent på hva hun vil si og hvilke tips hun har å komme med.
    Kunne tenke meg å prøve meg i jobb igjen, men er jeg klar tru?

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Hei

Kan du si noe om hva FT3 og FT4 ligger på , har det ikke blitt målt.?

Min TSH lå sist på 0,1 , jeg går på både Levaxine og Armour ( mest Armour) , og jeg har lært at man ikke kan se blindt på hva TSH ligger på når man går på medisiner, dette fordi kjertelen jo ikke klarer å produsere nok, og verdien da ikke blir korrekt.

Tina

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Blodprøver tatt 19.09.
    FT4 21,5 (ref. område 11-23)
    FT3 5,1 (ref.område 3,5-6,5)

Har tidligere lagt inn flere blodprøve svar enn dette.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Mener at Ft3 bør ligge så høyt som mulig innenfor referansen for at du skal bli best mulig medisinert, og dermed føle deg bra og.

Anisa eller noen av dere andre superflinke her inne ??

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    33
    Meldinger
    66

Å hvorfor skal det så lite til før jeg må legge meg.
    I dag har jeg vært på lunsj hos ei venninne. Vært med familien og besøkt min bror.
    Halv time å kjøre en vei.
    Begynner virkelig å bli lei den utmattelsen.

Side 1 av 4 123 ... Siste

Lignende tråder

1. TANKER OM KOST
    Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 1
    Siste melding: 13-09-08, 20:29
  2. Hypertyreose e.l. og tanker
    Av sverre73 i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 20-01-07, 08:53
  3. Svar: 0
    Siste melding: 08-10-06, 14:16
  4. Graves tanker
    Av Tone i forumet Graves sykdom
    Svar: 22
    Siste melding: 03-10-05, 14:24