Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Standard Fastlege søker info på "Lommelegen"?

I dag har jeg vært hos fastlegen min igjen for å få ny gradert sykemelding og for å fortelle om formen og hvordan det går med behandlingen jeg får på Heggeli. Formen er fortsatt "moderat" til tross for stoffskiftemedisiner og binyrestøtte. Legen på Heggeli mener at det er noe som gjør at medisinen "ikke virker" som forventet. Jeg har derfor tatt en matintoleransetest som jeg på fredag fant ut gav noen utslag. Lys i tunnelen tenkte jeg - kanskje det er det som er problemet Timen på Heggeli er ikke før om en måned, men tenkte jeg skulle nevne dette for fastlegen, men han mente at matintoleransetester var noe "alternativt humbug" (sitat..!).. Det hadde han ikke tro på i det hele tatt! Det fantes egentlig ingen metode for å finne ut av slikt!? Sa han skulle se ut om det var noen "uttalelser fra anerkjente leger" om dette og søkte deretter på "lommelegen" på nettet!!! Da mistet jeg all respekt altså! Er det mulig??? Lurte på hva han mente den fortsatt dårlige formen skyldtes, men da fikk jeg beskjed om at han visste ikke, og ville ikke blande seg i det som Heggeli drev med.. Så da ble det bestemt at jeg skulle prøve å jobbe litt mer fremover, formen til tross, og så fikk vi prates igjen om tre uker.. Er ikke rart folk gir opp altså!!!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Fastlege søker info på "Lommelegen"?

Å sjekke på Lommelegen er vel ikke verre enn å snakke med en kollega på andre siden av gangen?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

For såvidt greit på den måten, men jeg går til legen fordi jeg regner med at han kan mer og har tilgang til mer informasjon og ressurser enn meg. Men matintoleranse er nå avsluttet tema fra denne legens hold på grunnlag av Lommelegen only..!?? Er det ikke til slike tilfeller man har spesialister?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    44
    Meldinger
    418

Sa han skulle se ut om det var noen "uttalelser fra anerkjente leger" om dette og søkte deretter på "lommelegen" på nettet!!!
    Enig med deg mummimamma. At en lege søker på lommelegen etter informasjon er jo rene galskapen! De rådene som f.eks hypothyreote får på lommelegen er jo helt borti natta noen ganger. Ikke sikkert at legen på andre siden av gangen har så mye mer peiling, men hvis lommelegen skal sette standarden, da vet ikke jeg!! Da kunne man jo i prinsippet satt hvemsomhelst fra gata inn på et legekontor liksom? Greit at legen ikke vet ALT om ALT, men da synes jeg de skal innrømme det, og heller bruke litt tid til neste time til å sette seg inn i det. Jeg hadde også mista tilliten og respekten til denne legen.

Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Osloregionen
    Alder
    54
    Meldinger
    70

[QUOTE=knokkel;132921 Greit at legen ikke vet ALT om ALT, men da synes jeg de skal innrømme det, og heller bruke litt tid til neste time til å sette seg inn i det.[/QUOTE]

Joda -sett fra utsiden. Men inni bobla de fleste leger lever - der de sitter til venstre for Gud (Jesus på høyre) - blir dette veeeeldig feil. Det er derfor de ikke kan gå over gangen å spørre heller. Da blir det så synlig at de faktisk ikke kan alt.
    Dere har sikkert hørt vitsen før, men en almennlege kan nesten ingenting om nesten alt, mens en spesialist kan nesten alt om nesten ingenting. Så spesialisten blir like god som almennlegen så snart man er utenfor/på siden av spesialiseringen.

Men jeg kan ikke slutte å flire av at han søkte på lommelegen for å finne svar fra anerkjente leger. Hvis det er forumet anerkjente leger bruker for å formidle kunnskap - da er løpet kjørt.

Lignende tråder

1. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  2. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  3. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn