Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 25 av 25
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    48
    Meldinger
    14

Standard Sv: Trenger litt hjelp her...ang jente på 8 år...lavt stoffskifte?

Heisann!

Har nå innsett at det er den private vei jeg må gå. Det er en synd og skam at det er den veien man må gå i "velstands" Norge der vi har et ellers greit fungerende helsetilbud.

Jeg ble tipset om privat ultralyddiagnostikk, og der var vi i går.
    Det viser seg da at jenta er født med manglende venstre thyriodealapp..... Hvorfor har ikke det blitt gjort før Det tok 5 minutt og 800 kroner å få det fastslått, så nå er jeg temmelig irritert og sint her jeg sitter over telefonen - IKKE til vår fastlege - han skal få passet sitt påskrevet i ettertid
    Hver gang jeg har vært der, har jeg forlangt henvisning til endrikinolog, men har fått henvisning til en ny almennlege på barneavdelingen.

Så nå setter vi oss på nattbuss til Oslo om et par uker og svir av noen tusenlapper, men nå VET jeg og har et papir der det står svart på hvitt at jenta vår ER syk og skulle ha fått behandling for lenge siden. Så de lappene svir jeg mer enn gjerne av

JA jeg er en hysterisk mor og er stolt av det Som mor vet man bedre enn noen andre om det er noe som ikke stemmer, morsinstinktet skal ingen leger kimse av
    Jente på 8 år... lavt stoffskifte? Født med manglende venstre thyreoidealapp.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,748

Sitat Opprinnelig skrevet av Bønna Vis post
    Heisann!

Har nå innsett at det er den private vei jeg må gå. Det er en synd og skam at det er den veien man må gå i "velstands" Norge der vi har et ellers greit fungerende helsetilbud.

Jeg ble tipset om privat ultralyddiagnostikk, og der var vi i går.
    Det viser seg da at jenta er født med manglende venstre thyriodealapp..... Hvorfor har ikke det blitt gjort før Det tok 5 minutt og 800 kroner å få det fastslått, så nå er jeg temmelig irritert og sint her jeg sitter over telefonen - IKKE til vår fastlege - han skal få passet sitt påskrevet i ettertid
    Hver gang jeg har vært der, har jeg forlangt henvisning til endrikinolog, men har fått henvisning til en ny almennlege på barneavdelingen.

Så nå setter vi oss på nattbuss til Oslo om et par uker og svir av noen tusenlapper, men nå VET jeg og har et papir der det står svart på hvitt at jenta vår ER syk og skulle ha fått behandling for lenge siden. Så de lappene svir jeg mer enn gjerne av

JA jeg er en hysterisk mor og er stolt av det Som mor vet man bedre enn noen andre om det er noe som ikke stemmer, morsinstinktet skal ingen leger kimse av
    Detteren din er heldig som har en mor som deg.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    551

Fortsett å stå på! Det er mye som ikke kommer av seg sjøl, men dere er på god vei!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Thumbs up Sv: Trenger litt hjelp her...ang jente på 8 år...lavt stoffskifte?

Sitat Opprinnelig skrevet av Bønna Vis post
    Jeg ble tipset om privat ultralyddiagnostikk, og der var vi i går. Det viser seg da at jenta er født med manglende venstre thyriodealapp..... Hvorfor har ikke det blitt gjort før Det tok 5 minutt og 800 kroner å få det fastslått, så nå er jeg temmelig irritert og sint her jeg sitter over telefonen - IKKE til vår fastlege - han skal få passet sitt påskrevet i ettertid
    Hoppas det går bra och framåt med dotter och mamma.

Här är en blogg skriven av Andrea, födt med en halv sköldkörtel, som din dotter. Kanske genom att följa hennes blogg, kan du lära dig om problem som kan uppstå senare i din dotters liv? Bara ett förslag.

"I do not have Hashimoto’s disease, which is probably the most common autoimmune condition that renders people hypothyroid. Mine was simply a gland malformation issue. But I am hypothyroid nonetheless and like many sufferers of thyroid problems I was under-medicated and improperly treated for my condition for the vast majority of my life."

http://mthfrliving.com/andreas-diary...roid-who-i-am/
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Vest Agder
    Alder
    65
    Meldinger
    49

Håper inderlig at dere får hjelp nå. Krysser fingre og sender positive tanker?

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 07-04-12, 10:41
  2. Trenger hjelp ang lav binyrefunksjon og lavt stoffskifte
    Av bibzi80 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 21-10-11, 07:12
  3. Svar: 10
    Siste melding: 20-10-11, 23:01
  4. Svar: 4
    Siste melding: 21-04-11, 21:02
  5. Hei, trenger litt hjelp :)
    Av mjohank i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 23
    Siste melding: 21-12-09, 17:39

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn