Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Exclamation Sv: Leveranseproblemer med Erfa?

God butikk for apoteket, da...
    De er nok ikke så lei seg som det du er!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Standard Sv: Leveranseproblemer med Erfa?

Huff!

Oppdater gjerne denne tråden i samme slengen da!

http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=16429
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Exclamation Sv: Leveranseproblemer med Erfa?

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg har ventet omtrent en måned nå på sms fra Boots ift boks med erfa (60 mg) - det er ikke urgent, men sært er det jo at medisiner er utilgjengelig i ukesvis.
    Leste noe om at medisinmangel medfører inflasjon på prisene .., men finner ikke hvor det var.

Forstemmende dette: at medisin dreier seg mest om butikk og lite om helse og omsorg
    Heldigvis har jeg en NDT-buffer og bruker nå Thyroid-S - og trives bra med det
    Jeg venter fremdeles - nærmer seg to måneder nå

Jeg har ringt Boots, Apotek1 og Vitus apotek, men det er skrapet for 60 mg -.-
    Hun siste jeg snakket med (vitus) sa legemiddelverket har oversikt, men jeg finner ikke noe om erfa-mangelen
    https://legemiddelverket.no/legemidd...inneverende-ar

Dette er det eneste treffet jeg får på erfa:
    https://legemiddelverket.no/sok?k=er...ende-ar#k=erfa

1 resultat
    ForsideGodkjenningsfritak
    Positivlisten
    Inneholder legemidler som egentlig hører til på negativlisten for godkjenningsfritak, men som likevel kan ekspederes direkte av … Thyroid Erfa tabletter T4/T3 Erfa Canada 2012 inc … (06.02.19)
    Kevlin

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Det er også ventetid på Erfa 125 mg. Jeg er sikkert paranoid, men jeg føler meg ganske sikker på at mange av kronene big pharma tjener går til å skvise våre medisiner ut av markedet

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Unhappy Sv: Leveranseproblemer med Erfa?

Så - en boks med 100 stk erfa ankom apoteket 18. mars, dvs nærmere tre måneder ventetid ble det for meg.
    Jeg hentet for en uke siden og ba de bestille en boks til - omgående.

Pga den hyperkommerse tre-månedersreglen, så får jeg ikke lenger kjøpe bokser med 500 tabletter
    Tror ikke apotekene tar de inn lenger ..noen som vet?

Altså- 100 tabletter om gangen
    Så istedenfor noen få turer til apoteket i året, så må jeg dit stadig vekk
    Kevlin

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

500bokser blir såvidt jeg ble fortalt ikke produsert lenger. Vet ikke om det er tilfelle eller om det var en "la oss bli kvitt denne brysomme personen"-forklaring.

Når det gjelder erfa finnes 125mg boksene pr i dag hos iallfall Boots og Vitus (og er utsolgt fra leverandør hos Apotek1 og Komplettapotek). Det er ganske greit å sjekke på de respektive sidene med elektronisk resept og minID. (Verre hos de apotekene som ikke tilbyr reseptbehandling i nettportal.)

Jeg sendte en mail til Legemidlegemiddelmangel@legemiddelverket.no og fikk til svar:
    Hei,

Jeg har fått videresendt denne mailen.

Thyroid Erfa er et legemiddel som ikke er markedsført i Norge. Legemiddelverket har kun forpliktelser ved mangel på markedsførte legemidler. Legemiddelverket har heller ikke noe informasjon om hva som finnes på lager hos grossister/apotek av disse legemidler.

Vennlig hilsen
    ... så sånn som jeg forstår det blir det for oss umulig å vite når/om det er mangel.... siden det ikke offentliggjøres. Moralen er "vær en hamster"...

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

... og jeg fant denne:
    https://www.drugshortagescanada.ca/shortage/64695

Jeg antar at den er riktig siden Erfa tross alt produseres der.
    Se også denne https://thyroid.ca/thyroid-update/

Det betyr at det skal bli verre mhp 125mg (og 30) før de får økt råvaretilgangen, og det er altså ikke ventet før utgangen av juli. (60mg har status som resolved.)
    Mer informasjon på fjesboka - det er åpne sider, man trenger ikke konto ... https://www.facebook.com/erfacanada2...11462328896304

Så jeg brukte resepten min og skaffet meg et par bokser. Det anbefaler jeg også andre å gjøre der man klarer å finne restlager ...

Husk også å be legen skrive ut resept hvor det er godkjent substitutt dersom det er ny resept på gang. Da kan man i verste fall få tak i de andre tilgjengelige typene av NDT i samme dose/mengde uten å måtte til legen pånytt først.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    ... og jeg fant denne:
    https://www.drugshortagescanada.ca/shortage/64695

Jeg antar at den er riktig siden Erfa tross alt produseres der.
    Se også denne https://thyroid.ca/thyroid-update/

Det betyr at det skal bli verre mhp 125mg (og 30) før de får økt råvaretilgangen, og det er altså ikke ventet før utgangen av juli. (60mg har status som resolved.)
    Mer informasjon på fjesboka - det er åpne sider, man trenger ikke konto ... https://www.facebook.com/erfacanada2...11462328896304

Så jeg brukte resepten min og skaffet meg et par bokser. Det anbefaler jeg også andre å gjøre der man klarer å finne restlager ...

Husk også å be legen skrive ut resept hvor det er godkjent substitutt dersom det er ny resept på gang. Da kan man i verste fall få tak i de andre tilgjengelige typene av NDT i samme dose/mengde uten å måtte til legen pånytt først.
    Hei smgj
    Her var det mye nyttig info! Takk for at du deler :-)
    Kan man bestille direkte over nettet ved hjelp av elektronisk resept? Det visste jeg ikke. Jeg har alltid gått om apoteket og latt dem bestille. Og Apotek 1 er jo som du sier tomme for Erfa.
    Men, jeg skjønte ikke helt: Bestilte du dine tabletter på Facebooksiden til Erfa?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,361

He he, det var vel på siden til de respektive apotekene du var inne. Jeg var inne på Boots nå, men jeg kunne ikke bestille da den ble behandlet av et annet apotek. Jeg får be dem om å frigi den dersom de ikke kan skaffe medisinen.

Men, jeg lurer på en annen ting: Når jeg logger inn elektronisk ser jeg da ved hjelp av resepten om de har den inne? Jeg fikk ikke opp noe om det nå, men det er kanskje fordi det andre apoteket har forsøkt å bestille?

Ikke vet jeg, men jeg håper du vet smgj

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    He he, det var vel på siden til de respektive apotekene du var inne. Jeg var inne på Boots nå, men jeg kunne ikke bestille da den ble behandlet av et annet apotek. Jeg får be dem om å frigi den dersom de ikke kan skaffe medisinen.

Men, jeg lurer på en annen ting: Når jeg logger inn elektronisk ser jeg da ved hjelp av resepten om de har den inne? Jeg fikk ikke opp noe om det nå, men det er kanskje fordi det andre apoteket har forsøkt å bestille?

Ikke vet jeg, men jeg håper du vet smgj
    Det varierer fra kjede til kjede hvilke muligheter de har i nettbutikkene, så der finnes det ikke noe fasitsvar. Dessuten har jeg opplevd at de har trodd de har hatt på lager, og så kontaktet meg med beskjed om at "nei, dessverre ... "

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Så fik mor Erfa'en
    Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 106
    Siste melding: 20-01-18, 10:09
  2. Så fik jeg Erfa'en
    Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 77
    Siste melding: 19-10-13, 01:52
  3. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada