Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Norge
    Alder
    34
    Meldinger
    10

Standard Bør jeg redusere medisinen?

Hei.

I midten av September fikk jeg beskjed om at jeg hadde lavt stoffskifte og startet med 50 mg Levaxin. Prøvene mine så slik ut:

Ferritin 16 (18-240)
    GT 5 (10-45)
    THS 17,50 (0,40-4,5)
    FT4 11,1 (9,5-22,0)

Det ble tatt nye prøver i begynnelsen av Oktober og ettersom jeg er gravid insiterte jeg på at jeg måtte øke dosen min til 100 mg. Prøvene så slik ut:

Ferretin 20 (18-240)
    THS 17,58 (0,40-4,5)
    FT4 11,0 (9,5-22,0)
    Thy.perox.antis 12

Jeg fikk vite av legesekretæren at jeg ikke hadde antistoffer (?) og spurte dermed legen hvilken stoffskiftesykdom jeg hadde. Til svar fikk jeg "det vet vel ikke jeg?". Jeg forsøkte å få de til å ta prøver av både T3, anti-TPO og TRAS, men jeg så aldri noen prøveresultat av dette.

To uker senere ble det tatt nye prøver igjen og endelig begynner resultatet vise seg. Prøvene ser slik ut:

THS 3,30 (0,40-4,5)
    FT4 15,7 (9,5-22,0)

Så er spm mitt. Hva skal jeg gjøre nå? Bør jeg redusere medisinen min slik at jeg ikke får forhøyet stoffskifte eller kan dette være uheldig med tanke på min graviditet? Legen min har dessverre ingen kunnskap om denne sykdommen, så hittil er det legesekretæren som har vist mest interesse. Jeg har derfor krevd å bli henvist til en endokrinolog, men vet at det kan være min. to ukers ventetid. Er bare bekymret redd for at jeg kan skade fosteret ved å redusere medisinen min eller at stoffskiftet nå kan bli for høyt hvis jeg ikke gjør det?! På den andre siden så føler jeg meg fremdeles ikke noe opplagt. Jeg er trøtt, fryser, svimmel, tungpustet og blir veldig raskt utslitt (feks etter en dusj). Forstår ikke hvorfor jeg ikke føler meg bedre når prøvene mine nå er innenfor normalen? Har vurdert om det kan ha sammenheng med graviditeten, men kan ikke huske at jeg hadde det slik i de forrige graviditetene?!

Håper det er noen som kan hjelpe meg. Er ikke lett å bli klok på dette.

ADMIN/EDIT: emne fortsætter i denne tråden > http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=15027
    Sist endret av Admin; 21-10-12 kl 01:01

Lignende tråder

1. Vekttap - redusere stoffskiftemedisiner?
    Av Connie i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 21
    Siste melding: 25-07-12, 19:05
  2. Gravid og legen vil redusere dosen min...
    Av Rose80 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 20
    Siste melding: 18-11-11, 14:54
  3. Dele opp medisinen?
    Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 04-11-10, 13:39
  4. Hvordan øke FT4 uten å redusere TSH
    Av Riconibo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 31
    Siste melding: 14-07-10, 11:16
  5. Svar: 0
    Siste melding: 06-10-08, 10:00

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder