Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Standard Burde være hyper..?

Formen har vært stigende siden jeg begynte med medisiner (binyrestøtte og Erfa) i begynnelsen av juni, men fortsatt har jeg følelsen av at "det er et stykke igjen". Men siste blodprøvene viste noe helt annet enn symptomene tilsa - jeg har nå FT3 på 10,3 (3,5-6,5)! Dette forvirret både meg og legen som nå lurer på om det er noe som har blitt oversett. Jeg blir nå sjekket for matintoleranse og det vurderes om det skal sendes noen prøver til Brussel for analyse. Forøvrig var FT4 var på 18(12-24) og TSH på 0,05. Jeg ble bedt om å gå ytterligere opp på Erfa-dosen til tross for blodverdiene for å se om jeg ble bedre, men jeg kjenner på en viss skepsis nå.. Pulsen er noe høyere enn tidligere og blodtrykket er som vanlig, fortsatt i meste laget sliten, trøtt/sover mye, store konsentrasjonsproblemer, veldig lydømfintlig og lav stresstoleranse og så har jeg begynt å trekke frem ullpleddet igjen..
    Har lurt på hvorfor kroppen omdanner så mye FT4 til FT3 hvis det ikke er nødvendig..? Det positive må jo være at jeg tydeligvis konverterer bra fra det ene til det andre da Erfa er 3/4 T4 og 1/4 T3 og FT4 verdien har steget fra 12 til 18, mens T3 verdien har steget fra 4,8 til 10,3..!

Noen som har noen tips å komme med???

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    67
    Meldinger
    852

Post Sv: Burde være hyper..?

Hei
    Hvilken binyrestøtte er du på ?

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Standard Sv: Burde være hyper..?

20mg Cortef, 50mg Pregnenolone, 35mg DHEA og 0,1mg Florinef daglig..

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    67
    Meldinger
    852

Hei
    Jeg kjenner ikke til virkningen av florinef , tror du kan lese noe av Vigdis om det her inne. Jeg bruker cortef 30 mg og det påvirker ikke til at jeg ble en bedre (comvørter) til T3, som Robbinsen sier binyrestøtte har ikke noe med påvirkningen av det vi får i cellene. Var det mange nok timer etter inntatt medisin og til bloprøvene ? Her ble det feil hos meg en gang.

Du høres ut som meg når jeg er lav på stoffskiftet. En tidligere kollega var hyper og vi hadde så mange av de samme symtomer. Så hva er hva.

Jeg tar nu armour 2 G på natten og er bedre i formen av det. Får se om det hjelper over tid. Bare et tips.

Det jeg kan bidra med er et hjertelig god bedring til deg.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Takk for svar!
    Tar 60mg Erfa på morgenen og 60mg på ettermiddagen(16-17-tiden) - prøvene ble tatt neste morgen ca 08:00.. Det burde vel være greit..? Har i grunn ikke tenkt på det, men dette var første prøven etter at jeg hadde delt opp dosen i morgen og ettermiddag mot tidligere bare morgen. Det kan jo fort bety en del om det er 25 timer siden man tok siste dose stoffskiftemedisin el. om det er 15timer..!? På 90mg tatt i sin helhet om morgenen, viste prøven kl. 08 en FT4 på 13 og en FT3 på 5,9.. Og da jeg gikk opp til 120mg fordelt på to doser var 08-prøven for FT4 på 18 og FT3 på 10,3..
    Fikk også beskjed om at jeg kunne eksperimentere med tidspunktet jeg tok medisinen, og har vurdert å prøve ut dette. Men hvis du tar stoffskiftemedisinen om natta da lar du være å ta denne natta(altså noen timer før) før du ev. tar stoffskifteprøver da el.?
    Og ellers tar du hele dosen på en gang og ev. når på natta? Tror jeg må begynne å teste ut dette..

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    67
    Meldinger
    852

Hei

Jeg tok siste dosen av armour ca kl 19.00 og tok prøven kl 08.30. Da sa damen på Furst at jeg kanskje skulle tatt den før. Men igjen er det kort opptaks tid og virke tid for Erfa og armour. Men noe var ikke riktig med mine prøver den gang. Jeg tar siste dose armour ca 17.00 nu. Legen var bare litt i stuss og så vel vi får se neste gang.

Jeg har akkurat begynt å eksprementere med å ta 2 G armour ca kl 04.00. Så tar jeg 1 G ca kl 13 og 1/2 kl 17.Bruker nu 3.5 G. Skal holde på til jeg har ny legetime ca 14 dager. Tar da cortef en time etter at jeg har stått opp. Brukte før å ta den med en gang. Foreløbig har jeg best treff på å ta de 2 G kl 04.00. Men har for kort tid til å være helt sikker.

Hvis dette fungere er det bra jeg vurdere å be om å få T3 i tillegg, og så ta en langsom avvenning av cortef. Prøver dette mens jeg utolmodig venter på ny audiens. Tar også 24 t urin prøver for å ha masse info mellom hver time.

Skriver dette da jeg gjennom lesning hos "alle" har funnet tips og tanker som har fått meg videre.
    Håper du finner det samme her inne, det er når vi er dårlig vi er her og da leser vi vel dårlig også, men vi vil frem og bli bedre

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Takk for utfyllende svar! Tror jeg også skal prøve halve dosen el. noe som "nattmedisinering" og se hva slags effekt jeg har av det.

Lignende tråder

1. Burde være hyper..?
    Av Mumimamma i forumet Virker medisinen ikke?
    Svar: 6
    Siste melding: 05-10-12, 22:21
  2. Prøver som burde tages ved mistanke om hypothyreose
    Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoer
    Svar: 1
    Siste melding: 07-09-10, 19:28
  3. Burde jeg ta tak i dette?
    Av Kokkos i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 17
    Siste melding: 01-03-10, 17:40
  4. Alle over 30 burde være døde!
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 06-09-09, 01:28
  5. Små kattepuser burde vite å komme hjem!
    Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 20
    Siste melding: 14-10-06, 00:03

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn