Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    København
    Alder
    49
    Meldinger
    5

Standard Hjælp til at finde læge der kan hjælpe og har forstand

Mit helvede begyndte for ca. 7 år siden.

Jeg har spist p-piller fra jeg var 15-36 år pga. stærke stærke menstruationssmerter. Først Gynatrol, siden Gynera og til sidst Lindynette. Jeg har altid fungeret godt, været vildt aktiv i både mit arbejds- og fritidsliv og meget socialtanlagt.

Da jeg blev 36 år og havde mødt en dejlig mand, droppede jeg p-pillerne da vi gerne ville have et barn.

Allerede ved min første menstruation uden p-pillerne oplevede jeg for første gang i mit liv x-trem træthed/udmattelse. Husker, at jeg næsten tudede fordi jeg var så udmattet. Dette skulle dog vise sig kun at være begyndelsen og det første symptom af mange, der med tiden dukkede op.

Det næste der skete var , at jeg ved ægløsning vågnede ved at hele kroppen lå og rystede. Senere voldsomme PMS-symptomer.

I dag er mine symptomer: X-trem udmattelse, kan ikke foretage mig noget fysisk uden at få det dårligt. PMS –symptomer herunder væskeophobning med buler under øjnene, svimmelhed, problemer med hjernen så som uklar tænkning, forvirring, angst, stress, depression. Mit immunforsvar reagerer ved, at jeg får regnbuehindebetændelse, ondt i led og muskler, problemer med tandkøddet, eksem i ørerne, osv. osv. omkring eller lige efter ægløsning, når hormonerne falder. Senest underlige elektriske stød i hjernen lige omkring ægløsning (virkeligt væmmeligt og nøj… hvor blev jeg bange).

For 2 år siden forsøgte jeg at starte op på P-piller igen da mit liv var et rent helvede (og storken alligevel udeblev). Trods p-pillerne havde jeg stadigvæk problemer omkring ægløsning og ægløsningssmerter selv om gynækologen påstod det ikke kunne lade sig gøre. Som tiden gik blev det hele værre og værre og kulminerede i en kæmpe depression, hvor jeg kun kunne sidde og glo ud i luften. På hospitalet, hvor jeg er undersøgt fra A-Z fandt man ud af, at mit D-vitamin var skyhøjt (lige over 300). En neurolog anbefalede, at jeg straks stoppede med p-pillerne. Det er nu et år siden jeg stoppede. 3 måneder efter jeg stoppede begyndte jeg nu også at få muskelkramper/spasmaer og endnu mere udmattelse, hvor musklerne står og spænder af sig selv. Og det viste sig, at mit D-vitamin var faldet ned til 20!!!

Status er d.d. at mit liv er ikke eksisterende, intet fra mit ellers så dejlige liv er spor dejligt længere.

Jeg er svimmel, har underlige ryk/jag i hjernen, omkring ægløsning og menstruation er jeg sengeliggende af udmattelse, hele kroppen ryster selv om jeg forholder mig i ro. Min nattesøvn er også meget dårlig, vågner flere gange om natten ved at kroppen ryster, og idet jeg vågner op får jeg en rystetur efterfulgt af, at kroppen falder i sved sammen med voldsom hjertebanken. Meget ubehageligt.

Det virker som om det hele kører for langsomt, og dog… nogen gange får jeg sådan nogle anfald, hvor jeg får hjertebanken og høj puls inkl. Sådan en underlig uro, der kulminerer i, at jeg bliver bange. Dette kan ske både om natten og om dagen. Mit immunforsvar reagerer fortsat med inflammation i højre øje, eksem i ørerne og svamp i tåneglene. Tørre slimhinder i munden, øjnene, skeden. På visse tider af måneden bøvler jeg meget med madtræng/hunger, hvor jeg skal spise hver anden time både dag og nat. Jeg kan ikke foretage mig ret meget fysisk uden at blive dårlig, udmattet, pustende med høj puls og underlig i hjernen og kroppen begynder at ryste/sitre.

Min hvilepuls er omkring 55-60 og mit blodtryk, når jeg ligger i sengen og er vågen om morgenen er lavt 85-90 /62.

Jeg har været indlagt et par gange med udmattelse og muskelkramper der har været så slemme, at jeg ikke har kunne gå eller stå. Men ingen har kunne finde ud af noget. Eller de gider vist ikke rigtigt! Som de siger, du er jo ikke ved at dø.

En gynækolog har netop bedt mig starte op på Mini-piller ”Cerazette”. Og det har jeg netop gjort i går. Men er bange for yderligere depression.

En sekretær fra Hvidovre Hospital har oplyst mig, at min sidste blodprøver viste at Frit T4 ligger i underkanten, men da jeg er afsluttet derfra, sker der ikke mere….

Jeg er så fortvivlet. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Har snart mistet alt pga. alt dette! Alle mine gode velbetalte job, mand, socialliv, økonomi, hobbys, sport osv. Og efterhånden også helt mistet mig selv til angst og depression. Trækker mig fra andre mennesker. Har endvidere betalt mig fattig i alternative læger, psykologer og kostprogrammer uden det har ændret på noget.

Er der nogen med forstand på hormoner, der har nogle gode bud på, hvad der sker med min krop? Eller kan anbefale mig en læge, der virkeligt ved noget om dette? Indland/udland? Og er der nogen, der kan fortælle mig lidt om, hvad noget sådan cirka i store store runde tal mon koster?

Tak til alle, der måtte have læst med hele vejen.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Unhappy Sv: Hjælp til at finde læge der kan hjælpe og har forstand

Det lyder som om din krop har "indrettet" sig på de tilførte hormon-analoger gennem 16 år, dvs. fra før kroppen endnu var helt færdig med at danne sit eget, personlige hormonspejl/balance... Når denne hormon-tilførsel bliver pludesligt afbrudt, og at dømme efter dine symptomer, der kommer fra alle kroppens organer/funktioner - ser det ud som om hele dit hormonsystem er brudt sammen.

Den eneste læge (jeg kender til), der overhovedet kan lægge det hormonale puslespil korrekt er Thierry Hertoghe i Belgien. Uanset om du kan hjælpes helt eller delvis, eller kun delvis - har du dernede en chance for, minitiøst at blive udredt så man kan konstatere hvad der overhovedet, aktuelt er op og ned på dine hormoner. Det er meget mere at sætte sit lid til, end du har nu. Man kan læse om denne læge her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...play.php?f=213

Det er, i hvert fald sikkert som amen i kirken, at som man praktiserer endokrinologi i Danmark, hvor man "segment-opdeler" endokrinologien til enkelte hormon-specialer - er chancen for en helhedsdiagnose/løsning nærmest ikke eksisterende.

Sikken redelighed....
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    København
    Alder
    49
    Meldinger
    5

Standard Sv: Hjælp til at finde læge der kan hjælpe og har forstand

Tusind tak for dit svar.
    Og ja, min krop har været styret af de piller i mere end 20 år. Men jeg var ikke klogere den gang, og lægen var hurtig til at lange dem over disken til mig. Desværre. Noget der dog underer mig, er at jeg ikke kan tåle dem længere, men får alt for højt D-vitamin og prolaktin, hvis jeg tager dem mere, for min krop fungerer jo slet ikke uden. Og det bliver kun værre og værre som tiden går.

Hvis der er andre, der skulle vide noget og eller kende til læge, der ved og kan noget, hører jeg også gerne fra jer.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    69
    Meldinger
    207

Sitat Opprinnelig skrevet av Jerab Vis post
    Tusind tak for dit svar.
    Og ja, min krop har været styret af de piller i mere end 20 år. Men jeg var ikke klogere den gang, og lægen var hurtig til at lange dem over disken til mig. Desværre. Noget der dog underer mig, er at jeg ikke kan tåle dem længere, men får alt for højt D-vitamin og prolaktin, hvis jeg tager dem mere, for min krop fungerer jo slet ikke uden. Og det bliver kun værre og værre som tiden går.

Hvis der er andre, der skulle vide noget og eller kende til læge, der ved og kan noget, hører jeg også gerne fra jer.
    Les om Bjørn J. Øverbye her på forumet - lege i Arendal. Han var selv meget syk av stoffskiftesvikt og fikk beskjed om at han nok aldri kunne fungere som lege igjen. Men han kjempet seg tilbake til livet, og har nå i flere år hjulpet utallige fortvilte mennesker til bedre helse. Han har skrevet en bok som mange her på forumet lovpriser: "Lavt stoffskifte årsak til de fleste sykdommer". Der skriver han om energisvikt, diverse årsaker +++. Og flere som skriver her inne har vært i Arendal og fått hjelp.

Her i Norge må vel han være den som har best greie på feil i hormonsystemet - ihvertfall har ikke jeg hørt om noen annen lege som har en slik innsikt, eller noen som makter å se så vidt ut over blodprøveark og det tradisjonelle legesyn. Og de som har vært der sier det er en lege som det er godt å møte. Man blir tatt på alvor. Du spurte tidligere om pris - jeg syns å huske at noen hadde gitt 800 kr for en time. Det er ihvertfall billigere enn mange andre private leger. Andre kan kanskje si noe om det.

Og turen over Skagerak er jo ikke så lang . Det går fort med båt fra Fredrikshavn til Kristiansand!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: Hjælp til at finde læge der kan hjælpe og har forstand

Sitat Opprinnelig skrevet av Jerab Vis post
    Jeg tror ikke, at der findes rette læge i Danmark. Der findes flere Hertoghe-uddannede læger i Tyskland. Hallas forslag er super, men det er alligevel langt mere omstændeligt for en dansker at komme til Arendal, end til Bruxelles direkte med fly. Det gælder om overhovedet at opnå en diagnose. Har du en plan B?

Forresten har jeg smuglæst på Netdoktor, at du blev anbefalet "enten spise yoghurtprodukter som cultura eller aktimel". Begge disse produkter indeholder syntetiske sødestoffer, er "korttids-syrnede" og homogeniserede. Det får immunsystemet til at gå endnu mere amok end det allerede gør, i tillæg til det plagsomme hormon-kaos. Hvis du ikke kan undvære mælkeprodukter, hold dig til udelukkende økologiske (langtids-syrnede), fuldfede og u-homogeniserede. Alle andre mælkeprodukter vil udfordre din, allerede så forpint krop og de vil i hvert fald ikke hjælpe på svamp i mave/tarm. Svamp lever af proteiner og sukkerstoffer den udvinder af mælke-føde.

Krydser fingre for, at du finder en løsning på det hele.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Hei Jerab.

Har du lest om candida og lekk tarm syndrom? Langvarig bruk av p-piller kan gi deg problemer med bakteriefloraen i tarmen (på lik linje med antibiotika, reseptfrie smertestillende etc). Hvis ikke du kjenner til dette, sett deg ned og google litt om lekk tarm/leaky gut (prøvde å sette inn et par linker til deg, men fikk problemer. Men det er masse info på nettet om du gjør noen søk. Forsøk feks å google birth control pills + leaky gut)

Dine symtomer minner svært om mine. For meg høres det rett og slett ut som om du har overvekst av candidasopp. Det at symtomene forverres rundt eggløsning er ganske vanlig. Østrogennivået og dermed sukkernivået i blodet er høyest rundt denne tiden, soppen trives godt når den har sukker å fortære.

Om du ikke allerede har kuttet ut sukker og andre raffinerte karbohydrater, begynn med det. Det beste er å holde seg til et lavkarbokosthold.

Det er nesten ingen ende på hvilke symptomer overvekst av candidasopp kan gi deg. Lavt blodsukker med skjelvinger (jeg må av og til spise hver time), svetting, svimmelhet, sterkt ubehag ved fysisk aktivitet, tungpusthet, hjernetåke, humørsvigninger, tretthet, søvnforstyrrelser, hormonforstyrrelser etc er også ting jeg sliter med. Jeg har brukt mye antibiotika. Min behandling går ut på å ta soppdrepende midler (alt fra nystatin, caprylsyre, difflican osv) samt tarmskyllinger. Jeg er ennå ikke kommet i mål (jeg har fortsatt avleiringer av gammel avføring i tarmen som må ut) men jeg er mye bedre.

Så min sterke anbefaling til deg er å starte med å lese deg opp på temaene candida, leaky gut.

Lykke til videre!

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    København
    Alder
    49
    Meldinger
    5

Hej igen,

Tak til alle jer der har taget jer tid og brugt energi på at svare. Jeg er dybt taknemmelig.

Det er korrekt, at en på netdoktor har anbefalet mælkeprodukter, men det løser helt sig selv, for jeg kan ikke tåle mælkeprodukter.

Jeg har tidligere været hos BioNordic og brugt formuer på kostvejledning. Har i mere end et halvt år ikke spist brød, mælkeprodukter.

Men spist grøntsager, kylling, fisk, grovpasta, frugt, nødder, mandler osv. Dog unden nogen former for forbedring. Hver gang jeg har min menstruation og når til dagene 3-8 går det helt galt for kroppen, er sengeliggende, slæber mig rundt. Det føles som om ALT kører for langsomt i kroppen. Det er så hårdt for min krop at have menstruation, at det tager en hel uge bagefter at komme bare lidt oven på.

En gynækolog anbefalede mig at prøve Cerazette Minipiller (uden østrogen), dem nåede jeg at tage i 7 dage, og måtte så stoppe, da det udløste depression igen. Har de mystiske symptomer i hjernen.

Det med blodsukkeret kender jeg alt for godt. Når jeg har det værst vågner jeg hver anden time hele natten, hvor kroppen, ryster og sveder og angsten melder sig. Indtil jeg så har spist.

Candida kender jeg lidt til, men forsøger at sulte den ihjel.

Jeg er henvist til Rigshospitalet nu, og må se, hvad de så kan gøre for mig. Hvis der ingen hjælp er at hente der, må jeg til udlandet.

Tusind tak for jeres svar! Det er så dejligt, at der er nogen, der vil tage sig tid til at læse og forsøge at hjælpe.

Stort knus til jer alle!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Hei. Lurer litt på måten du spiser på. Hvorfor velger du å kutte ut brød, men du spiser fullkornspasta. Tenkte kanskje at når du kuttet ut brød så ville det være naturlig å kutte ut annet korn også? Eller er det pga av gjæren i brødet at du ikke spiser det?

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Hei igjen.

Er man hardt rammet av candidaovervekst blir det å sulte ut soppen (unngå sukker og gjær) litt som å øse et hav med teskje, det er ikke nok. Det viktigste er at man tar sikte på å rette opp de ubalansene som utløser candidaoverveksten. Da må man behandle bredt. Man må styrke immunforsvaret, fjerne giftstoffer i kroppen/mijøet, man må sørge for å tilføre nødvendige bakterier til tarmen, man må ha nok fordøyelsesenzymer for å bryte ned maten, man må støtte leveren, ta soppdrepende midler osv. Boka nedenfor gir en grei innføring mht candidaovervekst og behandling.

http://www.amazon.com/Chronic-Candid...ling+with+diet

Jeg har det fint når soppkuren min virker (slik som i disse dager). Når jeg går tom for medisin eller kuren virker dårlig, blir formen helt forferdelig med hjertebank og alle de andre fæle symptomene. Men jeg merker at jeg gjør framskritt og det er det som betyr noe.

Det er viktig at man ikke står på samme soppdrepende preparat for lenge av gangen. Man skal variere slik at kroppen ikke venner seg og effekten blir dårligere.

Håper du setter av tid og energi til å sette deg inn i mage-tarm og candidaproblematikk. Det kan gi gevinst. Du har åpenbart problemer med sopp, men om det er hele problemet kan man jo ikke vite. En lege som er god på mage-tarm og hormoner er Schiøth i Oslo. Kan gjerne anbefale han.

Håper du finner ut av ting, jeg har vært i din situasjon og vet hvor uutholdelig det er. Ønsker deg riktig god bedring!

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    København
    Alder
    49
    Meldinger
    5

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Hei. Lurer litt på måten du spiser på. Hvorfor velger du å kutte ut brød, men du spiser fullkornspasta. Tenkte kanskje at når du kuttet ut brød så ville det være naturlig å kutte ut annet korn også? Eller er det pga av gjæren i brødet at du ikke spiser det?
    Hej igen,

Ja, det var for at undgå gær, og selvfølgelig også sukker. Men jeg fik desværre ikke nogen effekt heraf.

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Håper du finner ut av ting, jeg har vært i din situasjon og vet hvor uutholdelig det er. Ønsker deg riktig god bedring!
    Tusind tak for dit svar.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Kan I hjælpe - hashimotos thyroiditis
    Av Helene i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 5
    Siste melding: 10-10-12, 12:36
  2. Nogen der kan hjælpe med disse resultater?
    Av Honeyhob i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 20-11-10, 16:13
  3. Hjælp, plz... hvad skal jeg bede min læge om nu?
    Av Marejka i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 29-05-10, 15:24
  4. Svar: 6
    Siste melding: 08-09-07, 11:18

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine